| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
415 besök senaste veckan (712106 totalt) |
|
Re:
Det hade nog passat på en tidig E36 eller E36M3 som har krängningshämmaren i fjäderbenet, är ca den längden på dom
om du inte satt dit bussningarna än kan du kolla på TMS instruktion också: http://www.turnermotorsport.com/imag
_________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||||
|
Re:
jo, fast det e ju det jag har på mina fjäderben..? jag håller det ju i samma höjd som det ska sitta fast i fjäderbenet, men det ser ändå för lång ut?? har markerat med ett rött sträck på bilden nedan var fästpunkterna är...
_________________ Mvh Kristofer Larsson ex-BMW CS #7228 ex-BMW SC #770 |
||||||||||
|
Re:
Ah, jag klickade aldrig på bilden så jag såg inte fästet Krängningshämmaren från tidiga E36 och E36M3 är lite annorlunda, har en längre hävarm, kanske passar med en sån...
_________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||||||||
|
Det är inte så att du har en coiloversats från ksport på bilen, i så fall kan jag hälsa att original staget är för lång jag har råkat ut för detta och får nu kapa mitt stag för att få i hop åbäket. det skiljer 4 cm på mitt original fjäderben och ksportbenet
_________________ Johan Sundqvist |
||||||||||
|
Re:
nä det är från D2, men kanske lika illa på dom oxå....
||||||||||
|
Re:
Jag bytte mina men tog ner hela länkarmen. Du "måste" pressa i de nya spindellederna i länkarmarna. Den enda fästpunkten som trilskas är den i framvagnsbalken (eller vad den nu kallas) där det är lite trångt att komma åt på ovansidan. Den bulten är konad och sitter rätt bra med klappa till ordentligt på sidan av balken (inte på bulten alltså) så trillar den ner fint. Lite bök men det är dock enklare än att hamra och banka in (sönder) en ny spindelled på plats... _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||||||||
|
Re:
Tja det är väll samma skrot och korn det där, men enligt deras tekniker så skulle det stämma........ tjaa det gör det säkert om man vill att bilen inte skall kunna svänga sen. _________________ Johan Sundqvist |
||||||||||
|
Re:
Allt går att plocka mellan modellerna. M3 har en annan länkarm fram och bärarm bak med lite annorlunda geometri. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||||||
|
håller på att montera handbromsbackarna på min 325 E36 och har stött på ett litet problem,
verkar som att man ska fästa backarna med nån slags skruv (Nr 11) genom en fjäder (Nr10) i bromsskölden, tyvärr har jag ju slitit väck den, någon som vet om man måste ha bromssköld när man monterar handbromsbackarna?
||||||||||
|
Re:
Lämnade ett litet svar i din tråd.
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Vilken 535lmm är det som passar till m20?? Utan att behöva byta elektroniken vill säga!
|
||||||||||
|
Går i tankarna och köpa en E36a och har redan börjat planera lite.
Har ett par Sparco stolar jag tänkte slänga in och med dem vill jag gärna ha 4- eller 6-punktsbälte men då är ju frågan hur man ska fästa bältet utan bur? Hur har andra gjort? Gärna bilder... och jag vet att många här inte rekommenderar 4- eller 6-punktsbälten utan bur men jag är dum
_________________ Jesper Henriksson |
||||||||||
|
Re:
Det finns helt klart olika åsikter om detta sök lite så hittar du massor både för & emot. Fördelen med riktigt bälte är att man verkligen sitter fast i stolen det är ju inte fallet med ett 3p bälte. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Re:
Joo tack, sökte runt och letade lösningar innan jag skrev här och snubblade över flertal disskusioner med för & emot. Personligen blir det 3 punktsbälte på gata och flerpunktsbälte på bana. Finns bra argument för båda lösningar men som sagt är det infästningarna jag vill ha hjälp med
_________________ Jesper Henriksson |
||||||||||
|
Re:
Finns så kallade 3 punkts , som fästes i dom normala hålen fram , och ett fäste bak , nedre bältes infästningen . http://www.trendab.se/pub_images/lar _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||||||
|
Re:
Jaha, det har jag aldrig sett! Men dem är inget att rekommendera eller? _________________ Jesper Henriksson |
||||||||||
|
Re:
Har det bara för att sitta fast i stolen , har det normala bältet över , Jag drar åt midjan , så sitter jag fast. _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
BMW-tråden - platsen för märkesspecifika frågor
|
415 besök senaste veckan (712106 totalt) |