| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp 8 maj 2010
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 8 besök senaste veckan (23344 totalt) |
|
Re:
om dina reflexer inte har försvunnit helt på gamla dar så går det ju fortfarande att flasha med helljuset även med xenon
"Sörpan-special" verkar dock roligare
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
Stockholm
Åker du från Stockholm på Lördagmorgon, haka på oss? Vi träffas på Statoil E4/Södergående vid Skärholmen kl:06.00.....för en lugn å stilla färd mot Mantorp.....typ, host host
_________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||
|
Man ska nog passa sig för halvbra r-däck, mina helt nya r888 funkade finfint i stående vatten på Anderstorp i somras, men vet man att det blir heldagsregn hade jag kört gatdäck.
på yr.no står det kraftigt regn 15mm nederbörd , huga, är ändå lite glad att bilen står kvar på pallbockar , och förhoppningsvis är jag tillräckligt frisk för att komma o kika imorrn, vill ju inte missa premiären
_________________ Viktor Starkman |
||
|
Valet mellan gat- och r-däck tycker jag är enkelt: R-däck!
Koppla bort krängarna (det räcker med att haka av droplinken på ena sidan av krängaren) både fram och bak för att mjuka upp bilen så mycket som möjligt. Då kan man jobba upp däcktemperaturen på bara ett par varv.
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
|
Re:
Ja jag var oxå på Anderstorp i somras, och tyckte att mina (då nya) 888 funkade väldigt bra i vätan. _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||
|
Re:
Ja man kanske skulle ägna morgondagen åt lite testning med/utan krängare isf att bara maximera körtid, kunde ju vara lärorikt om inte annat. Det tråkiga är väl att skruva i regn... _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||
|
Tyvärr kan inte jag medverka i morgon >
Skalstolen blev monterad i eftermiddags, men nu är mitt vänsterben är för kort...
En horisontell snedvriden liggställning är nödvändig just nu för att kunna trycka in kopplingspedalen. Det blir att modifiera underredet/ramen för att kunna få stolen lite närmare pedalerna. Inget som går att fixa innan morgondagen. Vi ses på Gelleråsen istället
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
Re:
Justera upp kopplingspedalen (om det finns justermån på pedalen original)? Men räcker högerbenet på ett bekvämt sätt i så fall?
|
||
|
Eftersnackstråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp 8 maj 2010
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 8 besök senaste veckan (23344 totalt) |