Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1058 besök totalt |
Track Days på Gotland Ring 1-2 maj och 8-9 maj.
Säsongen är i sin vagga och vi hoppas att få en lång och givande bansommar. Lägger ut en blänkare för våra två första Track Days på Gotland Ring i år. Jag kommer att vara på plats och bistår gärna med spårvalshjälp och tips. Den första är 1-2 Maj och sen helgen efter 8-9 maj. Läs mer om alternativen i länkarna nedan. Anmälan och betalning sker på Gotland Rings hemsida. 2 dagars körning, 2250:- http://shop.gotlandring.com.loopiadn 1 dags körning, 1650:- http://shop.gotlandring.com.loopiadn Läs mer på Gotland Rings hemsida. //Sebbe _________________ -Sebastian Stein- Porsche 968 CS -93 M030 M220 Ett par Alfor åxå... Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst ![]() |
||
En fråga, hur ser den praktiska skillnaden ut mellan track day och public? Är det inte samma kliente?
Tex i maj finns det enl hemsidan bara 3 allmänhentens körning, men betydligt flera trackdays (ordnade av GR själva) Är det inte så att folk hellre vill åka allmänhet för 900 än trackday för 1600? och kan man lösa detta på plats eller måste man anmäla sig via hemsidan? _________________ Stefan Larsson |
||
Re:
Tjena Stefan! Allmänhetens körning är bara att tuta och köra. Inget organiserat med instruktörer, teori mm. På Track Days så finns det instruktörer tillgängliga för spårval och allmän hjälp om man vill ha det. Track days är heldagar, track walk, teori och lunch ingår . Track Days måste föranmälas och betalas på nätet, ingen kontanthantering på banan. Jag vill inte kommentera prissättningen då jag inte är inblandad i den. Sånt får du ta med Alec. ![]() //Sebbe _________________ -Sebastian Stein- Porsche 968 CS -93 M030 M220 Ett par Alfor åxå... Gotland Ring-instruktör och transaxelfantst ![]() |
||
Tack Sebastian
![]() Jag har ingen åsikt om prissättningen i sig utan undrade bara om jag hade förstått det hela rätt = många trackdays och få allmänhetens (i maj). Tror personligen fler är intresserade av allmänheten (och att det kan bli lite fler besökara på dom dagarna) än att köpa trackday. Vi syns! _________________ Stefan Larsson |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1058 besök totalt |