| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Montering av "chassiprylar" i Stockholmsområdet?!
|
1 besök senaste veckan (1088 totalt) |
|
Montering av "chassiprylar" i Stockholmsområdet?
Hej! Har en MX-5 2.0 sport RC-07 sedan ett par månader och är grymt nöjd med bilen! Efter knappt 200 mil har jag börjat förstå den Miata-kult som funnits de senaste 20 åren. MEN, någonting riktigt bra kan givetvis bli ännu bättre
Bilen är min "Daily-driver" och skall fortsätta vara så (förgyller pendligen..) Den senaste veckan har jag också börjat uppsöka mina gamla favoritvägar för MC och därmed börjat använda bilen så som den är tänkt, dvs. aktivt Väghållningen är verkligen fin, kommunikativt chassi, fint grepp och fin transmission. Lovar gott för svängåka!
Men, som många av er vet, så kränger det lite väl mycket... Efter att ha läst en hel del på detta fina forum samt miata.net så ser man ju att det finns många varianter att åtgärda detta. Fjädrar, Dämpare+fjädrar, coilovers, hårdare kränghämmare..... Något eller flera av dessa blir det säkerligen, bara man hittar en kompromiss som går att leva med för pendlingen också! Nu till min fråga: - Var i Stockholmsområdet hittar jag en verkstad som kan hjälpa mig med montering av sådana här pryttlar, till vettiga pengar?! Har själv inte tummen mitt i, men sådana här prylar har jag aldrig gjort förut och betalar därför hellre för det. Tacksam för svar, Johan _________________ Johan Morling |
|
Chassiedetaljer som redan är specade för bilen i fråga är hyfsat enkla monteringsjobb och för just Miata så finns det ju en hel del "kits" som redan är utprovade i olika prisklasser beroende på vad du tänkt dig.
Skulle tro att de flesta performance shops kan fixa detta åt dig i en handvändning, iaf om du vet vad du vill ha (inte så många som kan Miata). Får du mot förmodan trassel med att hitta en verkstad så kan du alltid slänga över ett PM så kan jag fixa det åt dig!
_________________ Mvh // Niklas L |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Montering av "chassiprylar" i Stockholmsområdet?!
|
1 besök senaste veckan (1088 totalt) |