| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hjulinställning/Hjulvinklar. BMW M3 -94
|
2 besök senaste veckan (1027 totalt) |
|
Hallå. Bilen i fråga är en BMW M3 -94 Det sitter nya KW Cilovers på den, R Däck, Andra krängare, chip, luftfilter, annars helt orginal. Det jag undrar nu är vilka ljulvinklar jag ska välja för att kunna köra lite hårdare på banträffar, Bilen ska in på måndag på hjulinställning så jag skulle önska att få hjälp då jag saknar kunskapen om detta. Drömmen vore ju att jag får alla uppgifter uppstakat så jag bara kan ge en lapp till killen som ska ställa in bilen. MVH PELLE// _________________ Pär Hallenfors B230 FT TURBOnetics T61 BMW M3 Låda Volvo 1031 Axel V70 R Bromsar Sellholmsfjädrar Bilstein dämpare |
|
Nu börjar drömmen
En första fråga... är det ställbara topplagringar på bilen? Kan ingå i vissa KW satser. orginal så är det ju inte så mycket som är ställbart. Endast toe fram och toe och camber bak. Fram: Lite Toe in om det går att justera camber så försök få den till 2.5-3 grader Caster så mycket det går. Bak Lite toe in - annars så blir den väldigt spårig och orolig i bakvagnen. Camber går att justera till ungefär 1.5-2 grader. Så mycket det går
Detta är en bra grund som inte äter upp däcken och ger ett tryggt uppträdande när det börjar gå fort. / John
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2 besök senaste veckan (1027 totalt) |