Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 5420 besök totalt |
Håller helt med... hade varit kul att se någon oväntad i täten!
Tyvärr lär det nog bara inträffa om tjurarna stångar in i något med tanke på vilken speed dem alltid har i kvalen. Har tänkt länge på det Lennart skrev att man lika gärna kunde stryka Monaco från kalendern och ta in friskt blod för det alltid var tråkigt där. Till en början var jag beredd att hålla med honom men det var ändå något som inte ville stämma. Och nu vet jag vad det är... Monaco bjuder alltid på en skön spänning inför loppet. Det är ett coolt rejs som alltid kan gå lite hur som helst och som är en riktig klassiker. Skillnaden mot Barcelona förra veckan som bara är en dötråkig bana där inget alls händer är att när det väl händer något i Monaco så händer det rejält... allt eller inget. Åker en bil av barcelona så händer inget dramatiskt alls. Nu är jag inte större fan av crashar utan vill naturligtvis hellre se täta fighter men det är ändå alltid spännande med ovissheten inför loppet. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Eftersom jag är hemma för stunden så tänkte jag titta på träningen om en stund. Ska bli intressant att se hur länge det är gulflagg.
Jag tycker inte racen är tråkiga där, men det känns mer som uppvisning än racing och det finns ju bara en kurva där de har fart med sig. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Re:
Såg du Liuzzis fina drift ut från sista chikanen vid simbassängerna när det var ca 4-5 minuter kvar? Verkar som han släppte gasen lite precis i mitten på utgången för hela bilen flyttade sig i sidled en ganska bra bit samtidigt som han gav gas och sköt på upp mot rascass ![]() Edit: och tack för tipset att du nämnde att träningen var idag... hittade en kanal som sände det här så det var perfekt när man ändå var hemma! _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Re:
Den 3:e träningen var ochså ok. Alonso kom förnära med både fram och bakhjulet ![]() Hoppas att de får ihop hans bilt till kvalet. Svårt att sia om hur det går i kvalet. Button är en besvikelse på sista träningen. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||
Tråkigt med alonso med tanke på hur stark han var på de två första träningarna.
Roligare var det att se Kubica blixtra till som han gjorde. Hoppas ryktena är sanna och han får ta över Massas plats nästa år för han förtjänar verkligen en bättre bil. Men tyckte startordningen blev ganska ok ändå till slut. Nu återstår bara att se vad Monaco har att bjuda på till imorgon och att se vilka förare som kan hålla nerverna i styr bäst. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Re:
MYCKET spännande kval. Webber utklassade tyvärr. ![]() ![]() Bra för Röd Bullarna , trist för att de alltid kvalar ut de andra. Men imponerande likväl. Kubiken imponerar stort. ![]() Gillar normalt inte honom. Men han har fått lite Alonsounderdogstyle nu i Renaullten. Han var riktigt bra idag i Monaco. Button var kass. Så även Skomakaren. Sauber fortsätter suga rejält. Många reflektioner. Bla så tycker jag inte de är så konstigt att Alonso kvaddade. Tror han har pressen på sig och klantade till det. Nu fick massa ett frikort. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Liuzzi kvalade ut Sutil ? Vad hände med Rosberg i Q3? Alonso kan ha det.
Button misslyckades rejält. Kul att Kubica fick till det men lite småtråkigt med RB lång fram. BRA KVAL och många åsikter ![]() _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||
Tror som du Lillen, att Alonso vill gärna visa att han hör hemma som Nr.1 hos Ferrari och att han är snabbare än Massa. Den här gången lyckades det dock inte så bra.
Han har haft många rejs emot sig på sista tiden men Monaco är lite fel bana att försöka pressa fram en vändning. (Eller helt rätt, om man lyckas ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||
Jo precis.
Är väl lite extra med Monaco åxå. Där vill de visa upp sina konster lite extra. Tror dock han kommer mer till sin rätt på snabbare banor. "Vågaåkafulltkurvor" är mer hans grej , han kan ju uppenbarligen få ut massor ur en bil. Det kommer hur som helst bli en bra show när han ska göra som skinkan och åka upp sig till pallplats genom hela fältet. ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
om man tycker om forare som sloss om varje plats så er
alonso nr1, ja ja hamilton också fast de tar imot ![]() Hoppas de blir ett kul race men de er kanske att hoppas for mycke ner de er monaco. ps tycker fortfarande han er nr1 plus att han er ju faktiskt de enda forare i feltet som har har blivit mestare med skomakarn på start plattan _________________ Henrik Sachs |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 5420 besök totalt |