| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Köpa nya stolar närmast Linköping
|
1665 besök totalt |
|
Hej Har ett par OMP racestolar i min Rx-7a och dom går fan inte sitta i hehe För det första så är lutningen för dålig så sitter som en äldre dam som ser dåligt och inte nog med det så är min rumpa för bred. Jag letar efter en stol som är bredare än 37 i höften och max 52-53cm totalbredd. Vart kan man provsitta några stolar närmast linköping. Har en som kan ta hem bl.a Sparco Evo 2plus men funkar inte den stolen så måste jag betala frakt om den inte funkar. Provsatte TILLETT B4 från racefactory och kändes tajt men skönare och lutningen var betydligt bättre. _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
|
Dom här har jag snackat med och provsuttit en futura: http://millersolja.com/
Ser dock ut att vara något skumt med sidan, inget telnr... Annars är väl det närmaste realcar i vingåker. _________________ Stefan Löfström BMW 320is -90 BMWSC #719 |
||||
|
Re: Stolar
_________________ Thomas Petersen 944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02 For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer. |
||||
|
Re: Stolar
Det var synd, jag hade tänkt att åka ner och kolla idag. |
||||
|
Hej!
Autoexperten i linköping tar hem motorsport produkter.. Har/kommer ha lite hemma också. Vet dock inte exakt vad/när. _________________ Kristian Björk-Timm Pontiac Trans am -91 Team 24 i msls (Opel Ascona) Vinnare klass 5 MSLS 2011/2012 |
||||
|
Lutningen är ju till en del justerbar via stolsfästet, så tänk på det så du inte skippar en stol som i övrigt passar bra när du provar dig fram. Jag själv sitter ganska upprätt, det är ju bankörning och inte korvkiosk som gäller då tycker jag man får bättre kontroll på ratten med lite rakare sittställning, men det är också lite jobbigare när man kör långt. Lutningen tycker jag man får experimentera fram, svårt att känna vad som är rätt när bilen står still
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
|
Hade samma problem för ett tag sen jag också, det löste sig utmärkt med en tripp till Rallyimport i Eskilstuna. Finns massvis med stolar att testa och du kommer komma hem med den stolen du trodde skulle vara sämst
Grymt bra service också. Minns inte måtten men jag har en Corbeau Revolution Excel (även en vanlig) som du kan få testa om du vill. Finns i Motala.
_________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||||
|
Här har man missat alla svar. hehe
Finns en del som kan ta hem som sagt som t.ec mekonomen autoexpert och soundnstyle. Ska ju ner till västervik nästa lördag ska ringa och se om man kan komma ner och kolla Det går att luta stolen mera men kommer för nära kanten på ratten då tyvärr .( Ska ju även upp på realcarträffen i vingåker så där borde man kunna testa lite. Är det någon mera stol än Evo2 plus man borde testa?? Mvh Anton _________________ Mumba Svensson Instagram: EvoSupra21 |
||||
|
Re:
Detta skulle jag vara riktigt intresserad av vid tillfälle. Sneglat på dessa stolar i Demon tweeks katalog och de ser riktigt bra ut. Är dock mest intresserad av Revenge modellen men storleken är säkert samma. |
||||
|
Re:
Köpte min stol av dom. De finns i Bestorp , första huset i korsningen där man svänger in till samhället. _________________ Fredrik Hermansson-- Porsche 968CS-93 VW typ 1-50 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1665 besök totalt |