Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 31 besök senaste veckan (158225 totalt) |
Får du bara tag på en nyckel så är ju sprutet trots ews systemet rätt lätt att få fart på.
Har du tur så är automathärvan inte inkopplad till motorstyrdonet. Plockade en M52B25 motor med automat där gick kablarna i samma kabelhärva med det vara bara att plocka bort det som var till automaten. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Man behöver nycklar och alla lås om man ska klara EWS. Det är ju en rätt bra grej trots allt. Det bästa är ju att få det att funka, men det blir ju svårt om du inte har bilen som motorn kommer ifrån tillgänglig
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
Ja där ser man för mellan 2500-4000DKK får man nyckel,ewsbox & databox. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Ja, fast det kör ihop sig i en E30 ialla fall. Du har ju inte antennen i tändningslåset eller i dörrlåsen. Så man måste ändå byta. Vad ska du med en sändarnyckel till utan en mottagare? ![]() Så det är ju bra om man har en bil med EWS från fabrik, men om man inte har det så sitter man lite på fisens mosse tills man har fixsat nya lås. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
antennringen & antennboxen kan du ta från annan bil. Det är nyckeln,ewsboxen & databoxen som är kodade ihop. det är ju inget som säger att du måste använda just den nyckeln för att starta bilen ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Det är lovande men eftersom motorstyrboxen måste vara parad med ews:en så måste kittet vara till alpina B10 e39 icke vanos. Det smalnar av det lite. Men jag ser på några av kitten att det saknas nyckel men att det kan ordnas mot tillägg. Då kanske de kan ordna det om jag skickar dit alla saker jag har? Ska kolla med dem. |
||||||||
Re:
|
||||||||
Re:
självklart. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||||
Re:
Jag tog & stoppde nyckeln i antennringen samt kopplade ihop boxarna placerade dessa under instrumentbrädan. Sen är det bara att köra med sin normala tändningsnyckel precis som förut. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Har inget vettigt att tillföra utan vill bara ge flera
![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Jag tänkte mer på det som står på sida 195 under E36 motorombyggnad "Kringgående av EWS från 999DDk"https://www.koed.dk/pdfkataloger/e36/komplet_e36.pdf _________________ David Mellin BMW 316i Compact |
||||||||
hur går det för dig här? händer det något med bilen eller? (: väntar spänt på fler update släng gärna in lite bilder också, behöver all insipartion jag behöver för att göra klar min egna e30 hehe.
har du några bilde rpå hur du har lättat dörrarna eller kanske finns i tråden är ju ett tag sedanman läste den nu. lycka till och hoppas den blir "klar" snart |
||||||||
Dags för en liten uppdatering. Jag har äntligen fått tag på en 3-liters v8 nu. Micke Bäcks gamla är på väg ner genom Sverige. Nästa inköp kommer att bli svänghjul, koppling och växellåda.
Inte mycket kvar att göra på karossen nu så om det vill sig väl så kanske jag kan få till en lackering efter semestern. Lite pyssel har det också blivit: Fäste/täckplåt för framskärmarna. ![]() Alufästen för kjolarna. Bara att hänga på dem och skruva undertill Tyvärr hann jag borra hål i kjolarna innan jag kom på denna lösningen men de är igenspacklade nu. ![]() Fästen för front och framskärm. ![]() Bromsslangar monterade. ![]() ...och en bild på hela bilen i vanlig ordning. Jag har bytt till excentriska bärarmsbussningar fram och justerat cambern bak så nu står hjulen inte lika muppigt längre. Kommer att bli ännu bättre när jag byter till kortare fjädrar. ![]() ![]() |
||||||||
Re:
Hoppas att inspirationen ökar nu ![]() Jag vet att Michael Bäck hade bilder på sina lättade dörrar på den röda 318is:en, men jag kan inte hitta tråden. |
||||||||
Re:
Här är tråden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Två bilder på min lättade dörrar Så här såg den ut innan jag började ![]() Här när allt överflödigt är urkapat ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Det har inte hänt någonting med bygget sedan förra uppdateringen. Det fina vädret och annat skoj under semestern har hållit ner intresset för bilbygge helt och hållet. Men det har blivit mycket v8-körning ändå för jag skaffade denna 540iA som kompensation. Ska bli intressant att se hur e30n går i jämförelse. -800 kg +60 hk och manuell låda bör bli skoj.
![]() Fortsättning följer i höst. |
||||||||
Re:
Hur skulle de funka med ett eftermarknadssprut? Dags för lite garagetid nu Peter så vi kan drabbas samman till våren! keep up ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Jaa, det rör på sig ganska tappert i de västgöta garagen.. ![]() _________________ Niclas Börjesson Shelby Daytona Coupe AC Cobra 427 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 20, 21, 22 >> 31 besök senaste veckan (158225 totalt) |