Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2912 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Martini Cup?
Jag har funderat ett tag på vad man skulle kunna tänkas hitta på med min turbocup för att poppa till den lite, vitt kan ju faktiskt vara lite tråkigt tycker jag. Satt och tittade på Porschen på "Rejsa.nu" Huvudsida.. Tyckte att Martini stripningen var trevlig på 996:an.. Vad tycker ni??? ![]() Har förövrigt köpt en uppsättning ganska tunga 18"" fälgar till bilen oxå, kunde inte hålla mig.. Fy mig stygg pojke! ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
oooupps vart tydligen 3 val men endast 2st finns i redigerings verktyget så om ni vill att det skall strajpas så välj det övre valet för det...
![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
På en vit bil (tävlingsfärg enligt mig som är BMW-skadad) anser jag att lite dekaler osv, smakfullt ditsatta, kan vara riktigt snyggt. Men kör man med "gratisreklam" så ser för bövelen till att du har delarna på bilen!
![]() ![]() Ngt vore nog kul att göra på en vit bil iaf... |
Tyska rejsbilar ska ju vara vita!
Engelska gröna och italienska röda. Basta! ![]() Sen kan man ju alltid krydda dom med lite dekaler och stripes. Martini är ju starkt förknippat med Porsche och passar bra på en vit bil, så kör hårt! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Jepp lite kul känns det som jag vill göra.... Förstår jag det rätt att om jag har en Martini stripad bil så skall jag ha en massa Martini drinkar i bilen ![]() Tycker faktiskt att 996:an på startsidan är ganska smakfull ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
HeHe än så länge så är et en överväldigande majoritet till stripningens fördel ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
|
Nej, nej, nej. Ingen Martinistrajpning. Vit är förvisso ingen färg, men strajpade bilar luktar desperation. Bilar ska vara cleena utan för mycket bjäfs.
mina 0,02$ (euroknappen funkar inte i forumet) /Anders C _________________ /Anders C |
![]() ![]() _________________ ![]() |
Ger en blå motorhuv på en vit bil också intryck av att ägaren är desperat? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Nädu, en blå front på en vit BMW02 visar att ägaren har kontakt med sina (racer)rötter ![]() Eh, kanske en smula desperat ![]() /Anders C _________________ /Anders C |
sadfasdfasd..
![]() råkade klicka fel.. så en röst ska upp från "Strajpa den inte din förbenade Bilsportraggare!?" till "Strajpa Turbo Cupen för bövelen vit är ju ingen färg?!!" ![]() ja tycker det kan se lite småsympatiskt med dekaler spec om de är sådana som satt på någon klassisk tävlingsmaskin/team.. lurar själv på WARSTEINER dekaler till m3.. ![]() |
He He Du har två rutor där du kan välja att bilen skall stripas och en ensam liten ruta för att det inte skall ske.. Ändå klickar du fel ![]() Men tack för ditt stöd(även om det inte syns i statistiken) ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
Så jag skall ha en blå huv då i stället ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
Jaha
Det verkar väga åt att bilen skall "stripas" och då dyker genast frågor upp i huvudet. Vad kan det tänkas kosta?? Är det nån som har några trevliga kontakter och vill dela med sig??? Vem skulle kunna göra desigen(själv är man ju en klåpare)??? ![]() _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
Min huv är matt svart på ovansidan med blå kanter på sidorna, inte riktigt som det ska vara egentligen om man försöker härma en Werks-bil från 68 - 69, men jag för skylla på att jag inte bestämmde mig för att måla bilen som en werks-bil förrän huven redan var svartmålad. Dessutom målade jag om min bil från början för att dölja rostlagningar. ![]() Allvarligt talat tycker jag inte ändå att du ska strajpa upp bilen. Visst är min bil lite race-målad och jag kanske kastar småsten i glashus, men det är en viss skillnad tycker jag. Dagens racerbilar är inte speciellt cleant lackade, bilen jag försöker härma är "clean" trots allt. Martinistrajpning tycker jag är för plottrigt och lite "för mycket" helt enkelt. Åter igen mina ![]() ![]() /Anders C _________________ /Anders C |
Nån som har erfarenhet av dessa: www.dekaltrim.com? De var intresserade av att marknadsföra sig lite här på rejsa.nu så de gillar nog racebilar ![]() _________________ ![]() |
Klart du ska strajpa bilen, Puppan!
Vitt är ingen färg, det är vad något är innan man har målat det. om du strajpar upp lite så behöver jag inte heller känna mig helt off på Porsceträffarna med min fullkladdade bil... ![]() Åker runt med en massa gammal reklam för Shell, Dunlop, Blaupunkt och Bosch utan att få ett öre för det... Känns lite löjligt ibland, men man kan ju trösta sig med att det alltid irriterar någon. ![]() Tjing./F _________________ -- |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2912 besök totalt |