| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 323i E21 -81 *NYTT PRIS!*
|
1 besök senaste veckan (3350 totalt) |
|
Hejsan! Bilen jag aldrig tänkt sälja är nu till salu pga garagebrist. -Nya Bilstein Sprint med Lesjöforsfjädrar -Nya Superflexbussningar -Nya länkarmar -Nya styrleder -Nya Bromsskivor -Nya belägg -Ny kamrem, vattenpump, tändstift, fördelarlock/rotor -Ny Viskokoppling -Alla vätskor nyligen bytta, inkl bromsvätska och kylarvätska -Nytt batteri -Ventiljustering nyligen gjord. -Fjäderbenstag -Diffbroms med 3,91:1 i utväxling (original är 3,45) OVANLIG! -original E21 Recaroinredning, extremt ovanlig. -Sportratt -Sollucka -Nyrenoverade BBS/Mahle-fälgar 15" (renoverade av Intera) -HELLA kjolpaket -Manuell 5vxl. -m.m. -Karossen är 99,9% rostfri. Det finns nån liten bubbla på några få ställen i plåten, men underredet är i otroligt bra skick. -Det finns många extradelar, de flesta är nya. -Motorn som sitter i startar och går bra men drar tyvärr en del olja. (Nyrenoverad "reservmotor" på 2,5L finns!) -I lacken finns en del repor, någon har nycklat den, golvmattan matchar inte inredningen färgmässigt. Jag och tidigare ägare har lagt ut en massa pengar på bilen och det är med en stor tår i ögat jag nu säljer den. Priset beror på vad en eventuell köpare vill ha med. Reservmotorn är renoverad för ca 30 000kr, med bland annat ny vevaxel, balanserad och viktjusterad. Det är en original 323-motor som är uppborrad till 2,5L. Komplett med genartor, startmotor. Den kan jag tänka mig sälja separat för 5000kr. Pris för bil exkl extramotor 19000kr, Paketpris inkl motor och alla extradelar 21000kr. Bud mottages också! =) Bilen finns i stockholm och är för närvarande avställd. Skall besiktas vid påställning, det kan jag göra om köparen önskar.. Mvh Johan 0707744341 johan.damberg@cramo.com FLER BILDER FINNS HÄR: http://www.garaget.org/?car=74298
_________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
|
Nu börjar läget bli akut. Jag blir av med garageplatsen snart, och jag vill verkligen inte att bilen ska behöva stå ute.
Priset går att diskutera! Jag har just nu en "åka-fort-ratt" monterad som kan ingå! (sparco) Mvh Johan _________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
|
_________________ Johan Damberg BMW 323i E21 -81 BMW 320d E90 -05 |
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (3350 totalt) |