Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 -76 5papp+
<<   1, 2, 3, 4   >>
25697 besök totalt
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
I helgen har det hänt en del. Det är ju bara 3(!) veckor kvar till premiären.

På grund av missljudet i transaxeln som satt på bilen så byttes den ut mot den som satt på senaste reservdelsbilen. Även framdämparna från den bilen verkade bättre, så fjäderbenen plockades också över. Fast vi hann med att montera på dom lägre fjädrarna först.
Bakdämpare byttes också i samma veva, så nu sitter det nya justerbara koni på.
Måndag och tisdag kommer att ägnas åt tvättning och målning av kupén.

Anmälan är gjord till racet den 5/6 och teamet har vi döpt till "Inte riktigt hundra".

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Efter ett ha lyckats locka med sambon ut till garaget så börjar det bli fason på insidan också.



och idag kom ett sms att det fanns ett paket att hämta från Rallyimport. Så i helgen ska vi försöka få i stol och bälte.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
fridsten
Solna
Här sen Jul 2007
Inlägg: 81



Kul att se att fjädrar och dämpare äntligen kommit på plats.
(Ja, det var mig du köpte dem av.)

_________________
Fredrik Fridsten
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Nu börjar det se ut som en riktig räservagn. Stol och bälte monterat i helgen, eller nästan monterat, för bältet sitter bara i 4 av 6 punkter än så länge. Även fönsternätet provmonterades.




och eftersom min 944:a står med motorhaveri så får den nyinköpta ratten sitta i den här bilen så länge.




Men lite smolk i glädjebägaren blev det iaf, då växellådan vi tog från senaste reservdelsbilen har grymma missljud. Så nu måste vi byta packboxar i den gamla lådan och sätta dit den igen.

och premiären närmar sig med stormsteg..

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Då var dagen kommen!
Dags för första racet. Och givetvis tillbringades gårdagkvällen i garaget för att, som sig bör, fixa till de sista grejerna.
Lamporna i kofångaren har offrats för bromskylningen.

olja, filter och trågpackningen har bytts.
Växellådan är bytt, samt växellådsolja.
Bältet är ordentligt fastsatt även under stolen.
Min ratt tog jag ur och ersatte med en som inte gör om den förstörs på ett eller annat sätt.
Rattdistans av blingkaraktär monterades.

ohygglit fula fälgar från Citroen Xantia (fast med däck utan torrsprickor) har monterats.

Det är nog vad som gjorts sen sist.
Idag kl.17 går starten, och jag lovar, vi är inte alls nervösa...

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Fy f-n vilken rolig dag! Trots några missöden lyckades vi nå vårat mål, d.v.s.att överhuvudtaget ta oss till målflaggan.
och det gjorde vi, trots att jag redan på 9:e varvet körde rakt ut bland lecakulorna i Mjölbykurvan... Och eftersom vi inte hade nån dragögla bak fick jag öppna bakluckan så bärgarkillarna kunde lägga stroppen runt buren och dra. Resultatet av den manövern blev att buren höll, men bakstammen blev kraftigt demolerad. Fast det fixades till förvånandsvärt enkelt med en kofot.
Bland lecakulorna lämnades tydligen också generatorremmen kvar, men som tur var hade vi köpt på oss just en sån på Mekonomen, på vägen till Mantorp. =)
En kylarslang gick också av, men precis vid slangklämman så det gick att få dit den igen efter lite bearbetning med kniv.
Nånstans mellan 45 min och en timme blev vi nog stående, men sen var det dags för nästa gubbe att ge sig ut.
Daniel körde sin första stint till synes utan missöden (fast en hel del på tvären), men när det var dags för förarbyte meddelade funktionärerna att nånting läckte från höger bak vid hårda vänstersvängar. Men när Daniel kom in i depån syntes inga spår efter några som helst läckor nånstans, inte förräns bilen helt plötsligt började koka där i depån! Kylfläkten hade lagt av...
30 minuter senare, efter diverse elmek och springande efter mer vatten (vi hade ju gjort av med det vi hade efter det att kylslangen hade gått av) så var det dags för Lillen att ge sig ut i bilen för första gången.
Han klarade sig nästan felfritt, det enda som hända var att bakluckan åkte upp (vilket för övrigt hände mig på första stinten också). För att förhindra att det skulle hända igen säkrades luckan med silvertejp.
När Lillen sen hade kört sina 45 minuter var det dags för min andra stint. Dessvärre hade vi ju tillbringat lite för mycket tid i depån, så det som återstod av 5-timmarsrejset var EN timme. Och vi skulle ju dela den på tre, så det blev var sin kort stint till.
Den sista timmen förlöpte helt utan missöden, och så fick vi ju äntligen prova på "snabba" *host*host* förarbyten.
Till slut kom målflaggan och det visade sig att vi inte ens kom sist!
Det var tre bilar som bröt, tror jag, och av dom som kom i mål var vi bara NÄST sist! =)

Nu återstår bara några hundra timmar i garaget till förbättringar inför nästa race. :P

Men eftersom bilen bara hade gått c:a 2km sen iskörningen i vintras, innan jag ställde upp på startgriden, så var det en klart godkänd "provkörning". Och vi har sällan haft så roligt! =)

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Benny Steen
Umeå
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2639



Jag låg precis bakom och hade mäkta roligt när bakluckan lyfte upp i vänsterböjen innan målrakan :-)

(körde i en pegga 205) , tänkte att det där borde ju ge lite luftmotstånd och bli ett bra omkörningstillfälle

_________________
"It's basic rocketscience"

BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil!
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Då är det dags att sätta igång med förberedelser/förändringar till nästa race. Det är ett race redan nu på lördag 14/8, men eftersom jag kommer vara på bröllopsresa på Azorerna då , så valde vi att sikta på racet efter. Så den 11/9 är nästa start för våran del. Det kommer att bli ett 5-timmarsrace, mellan 17-22, på Mantorp Park. Hejarklack är välkommen.

Det som ska fixas tills dess är:

Andra fälgar - KLART
Nya däck
Bogserögla bak
Generatorremsbyte
Kamremsbyte
Sänkning bak
Byta bromsbelägg

Så lite har vi att göra.

Vi provmonterade de nyinköpta fälgarna, med gott resultat!

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Då har det blivit lite gjort igen. Bilen har kommit lite närmare moder jord även i aktern. Samt fått torsionstavar från 931 istället.
Nya Toyo T1R 205/55-16 runt om. Vi får se hur det funkar. 205 är ju maxbredden vi får ha. Men kanske man skulle gå ner på 50 eller 45-profil istället. Vi testar det här först, så får vi se hur det funkar.
Ny kamrem, den gamla såg lite illa medfaren ut efter närkontakt med en massa lecakulor..
Däremot upptäckte vi att det nog är bäst att byta spännrullen med, då det var lite glapp i den.
Ny generatorrem i rätt längd sitter nu på plats.

Andra fälgar - KLART
Nya däck - KLART
Bogserögla bak
Generatorremsbyte - KLART
Kamremsbyte - KLART
Sänkning bak - KLART
Byta bromsbelägg

Så nu är det inte så mycket kvar att göra.

Lite lägre bak nu, jämfört med bilden ovan.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Borbos
Löddeköpinge
Här sen Jan 2004
Inlägg: 302



Fräckt , lycka till !!!

_________________
/Fredrik Borbos

www.borboscustoms.se
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Igår var det ju race igen.
Det var samma upplägg som förra racet vi körde, start kl.17 och målgång kl.22,
med 5 obligatoriska depåstopp. Den stora skillnaden nu, mot i början av juni, var att dom sista timmarna var det mörkt...
"D" tog första stinten, och allt såg bra ut. Ända tills vi inte såg honom alls längre... Bilen hade tvärdött, och "D" stod still i Pariserkurvan. Bärgningsbil till depån, där det snabbt visade sig att ett kabelbrott vid tändspolen var boven i dramat.
Så efter nån minut i depån var han ute på banan igen. Resten av stinten flöt bra, med en rolig kubbning med den vita Volvon (nr.5)
Dags för förar byte, och Lillen tog över ratten.
Allt rullade på bra och 50 minuter senare var det dags för förarbyte igen.
Jag hoppade in i bilen och gav mig ut. Nu skulle det bli spännande att känna skillnaden i väghållning, efter sänkning och nya fälgar och däck.
och bilen kändes betydligt mycket bättre nu, än sist. Vilken skillnad!
Min stint flöt på bra. Jag körde ikapp den svarta Alfa 155:an(nr.155), men jag lyckades inte ta mig förbi. Bilarna var extremt lika i acc och fart, och i kurvorna var det inte lätt att köra förbi. Men jag hade riktigt kul när jag låg bakom och letade luckor.
Efter några varv så gick han dock i depå (jag tror dom blev invinkade pga att dom saknade bromsljus), och inte så långt efter det var det ändå dags för mig att lämna över ratten till D, och hans andra stint.

Medan vi bytte plats tog sig Lillen en snabb titt på bromsarna. I med 20 liter soppa, och sen var det bara att skicka ut D igen.
Inga missöden nu heller, och D satte vårat snabbaste varv under den här stinten.
Men i depån beslutade Lillen att vi måste byta bromsbelägg vid nästa förarbyte, för dom höll redan på att ta slut. Så våra nya belägg som monterades på morgonen klarade inte mer än drygt 3 timmars racing.
Beläggbytet förbereddes och D vinkades in efter sin stint. Belägg byttes, förare byttes och ytterligare 20 liter soppa slogs i. Allt som allt tog det stoppet c:a 22 minuter.
Lillen gav sig iväg ut, men efter 5 varv kom han in igen. Det gick inte att gasa fullt och bilen var slö.
Det visade sig kvickt att bara ena porten öppnade.
10 minuter senare var Lillen ute i mörkret och gasade för fullt igen.
16 varv till blev det för honom innan det var dags för det sista förarbytet.
Jag tog plats och skulle bara starta bilen och ge mig ut, men...startmotorn ville inte vara min vän. Det fick bli start med hjälp av mankraft, men iväg kom jag.

Ut i den svarta natten bar det. Utan annan belysning än original... Herrejösses! Det hade nästan varit bättre att sätta en vit blindkäpp i fronten... Och när man sen fick nån bakom sig som bländade i backspeglarna blev det i stort sett omöjligt att se nåt överhuvudtaget. Det bästa var att bara släppa förbi och försöka ta rygg på den bilen istället.
Så till nästa race MÅSTE vi ha bättre belysning!
Men till slut viftades målflaggan, och vi hade fullföljt vårt andra race!

Vi slutade 6:a av 9 startande, och är helnöjda.

En kul detalj är att våra respektive varvtider är såpass jämna. D var snabbast med 1.08.050, sen Lillen med 1.08.419, och jag som var ytterligare 3(!) tusendelar långsammare med 1.08.422!
Så det skiljer bara 0.372 sekunder mellan oss.

Ett stort grattis till Ark Racing (nr.88) till vinsten. Imponerande kört!
och ett stort tack till alla andra deltagare och funktionärer för en kanonkul tävling!

Nu ser vi fram emot nästa race, som är ett 12-timmars lopp som går av stapeln den 9 oktober.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
operation "Fixa-bättre-bromsar-så-vi-inte-behöver-byta-belägg-var-tredje-timme" är igång.
Jag tänkte väl att vi skulle köpa bättre belägg, men Lillen hade suttit och klurat lite härom kvällen.
Så nu blir det större, ventilerade, slitsade, hålborrade skivor från Saab 9000! Samtidigt byter vi ut dom räjsiga trumbromsarna bak mot skivor också. Här ska bromsas!

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
matte #25 tornado
falkenberg
Här sen Feb 2005
Inlägg: 590



Detta är en riktig rolig tråd att följa.

Jag hadde själv en likadan bil för ett tag sedan men hade inte möjligheten till att börja bygga på den..

_________________
Mattias Pålsson-#25 tornado
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Förberedelserna inför morgondagens race kunde ha varit bättre. Det är nästan så att man börjar tro att det inte är meningen att vi ska köra...

*Lillen har halsont (har haft det i ett par veckor nu...)
*"D" är tydligen genomförkyld
*Bromsbeläggen vi beställde, som skulle kommit i onsdags, har givetvis inte kommit.
*Däcken vi hade beställt dök inte upp förrän idag...
*Jag jobbar fortfarande, och kommer inte att vara hemma förrän vid 7 imorgon bitti...

Men förutom det så är vi grymt sugna på race!

och så har vi ju förstärkt med en van och duktig 924-chaufför till imorgon... thumbs up

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Då så...

Vårt första 12-timmars race är avklarat! Vi hade en fantastiskt kul dag på Mantorp igår.
Vi hade t.o.m. vårat eget "hospitality center" (Lillens husvagn) med egen kock (min fru), där det under dagen serverades bl.a. stekta-ägg mackor, pasta, korv med bröd, kaffe och bulle mm.

20 ekipage hade kommit till start och reglerna inför racet sa att det skulle vara 11 förarbyten under dagen, dvs 12 körpass. Passade oss perfekt, eftersom det var så vi hade tänkt göra iaf.
Vår förstärkning, Cédric, körde första passet med den äran. Han satte vår snabbaste varvtid redan i första stinten. 1.46.963, det blev.
Allt flöt på bra, Cédric gjorde många omkörningar och körde som en kung.
Lillen körde efter honom, och efter 2 timmars körning låg vi faktiskt på 3:e plats!
Efter det så var det dags för "D" att köra. Allt gick bra och en timme senare var det min tur, men först var det dags att byta bromsbelägg (vi startade på samma belägg som vi körde dom sista två stinterna på i förra racet)
Min stint inehöll inga större överraskningar, men jag tyckte bilen kändes lite konstig i bakvagnen. Det kändes speciellt i första vänstern efter start/mål. Men jag harvade på trots det, men tyckte att varvtiderna kunde ha varit bättre. Jag har för mig att jag hade 1.48.8 som bäst då.
Men efter 4 timmars körning och trots ett beläggbyte låg vi fortfarande på 6:e plats

In i depå för förarbyte och Cédric gav sig ut igen. Men han var snabbt tillbaka eftersom nåt var fel där bak.
Det visade sig att bromstrumman höger bak var lös och glappade! Det var bara att dra åt och ut med honom på banan igen.
När han kom tillbaka för nästa förarbyte visade det sig att kvalitén på Mintex-beläggen vi köpte på Mekonomen var.....sådär. De var nämligen slut redan!
Under tiden "D" tog plats i förarsätet byttes beläggen igen, sen var det bara att skicka ut honom igen.
Inga incidenter, och efter en stund var det min tur igen.

Jag tar plats, sen hör jag Cédric fråga "D" hur han har kört. Beläggen var nämligen slut IGEN!!!
Jaha, vårat lager av nya belägg krymper fort (vi hade 4 nya uppsättningar med oss). Det var även dags att dra åt trumman höger bak igen...
En liten stund senare fick jag iaf rulla ut på banan igen. Allt flöt på bra, men precis innan det var dags för förarbyte såg jag att det sprutade gnistor från vänster fram under inbromsning! In i depå för förar- och beläggbyte igen... Nu var det dom sista beläggen som åkte på. Med 4 timmar kvar att åka. :|
Men Lillen hade redan gasat iväg hemåt för att plocka beläggen som satt på vår ena resevrdelsbil.

Cédric gav sig ut med inställningen att bromsa så lite som möjlig, samtidigt som mörkret sänkte sig över Mantorp Park. Det såg ut att flyta på hyggligt ändå, och till slut vinkade vi in honom för förarbyte.
När vi kollade till bromsarna då, så fanns faktiskt hälften kvar.
Lillen hade kommit tillbaka med ett par förvånandsvärt fräscha belägg, och slängde på sig overallen och körde ut på banan med order om att "för helvete, bromsa inte".

En timme senare var det dags för "D" att ta plats bakom ratten, och dom "nya" beläggen tog plats i oken.
När vi hade vinkat in honom för sista förarbytet kollades bromsarna. Dom såg inte ut att ha slitits alls!
Skönt, tänkte jag. Då kan man ju köra normalt, med bromsar.

Iväg for jag, och till skillnad från förra racet, så såg man ju faktiskt riktigt hyggligt i mörkret. 3 st Bosch Profi och 100-wattare i orginalljusen gjorde verkligen susen!
Efter att jag tyckte att jag såg gnistor vid inbromsningen till Mjölby-kurvan igen, så tog jag det lite lugnare några varv. Nu kom även en ny spänningsfaktor med i spelet... Ärtsoppetjock dimma hade rullat in, både i partiet Mjölby - F2 - Depåkurvan och lite grann mellan Parisern och Chikanen. Men den flyttade på sig hela tiden, så man visste aldrig var man kunde vänta sig "blindheten".
I vilket fall som helst så ökade jag farten efter att ha släppt förbi den vita 850:an (nr.5), och hängde mig som ett frimärke i arslet på honom. Han var betydligt snabbare än mig på rakorna, men så fort det svängde så var jag i hans kofångare igen. Jag hade skitkul! Jag ville inte köra förbi, även om han nog trodde det, det var ju skitbra att ha honom som "ledarhund" genom dimman!
Men jag tror att han blev rätt stressad, för han gjorde en del grova missar, men jag satt mest och log för mig själv och stannade bakom. Riktigt kul hade jag!

Klockan 22.00 tog målflaggan av bil nr.88 (Ark racing). Stort grattis till dom för en väl genomförd tävling!
och våran Räserbil tog ytterligare en målflagg!
Av 20 startande så var vi 8 bilar som rullade i mål, och vi var sist av dom. Men skulle vi ha en tävling i att byta bromsbelägg snabbast, så tror jag nog vi ligger rätt bra till.

Vi är på det stora hela mycket nöjda ändå. Dels höll däcken betydligt bättre än vi hade trott, vi bytte nämligen aldrig... Så den uppsättningen som sitter på nu har rullat 5 + 12 timmar, och det är fortfarande lite kvar på dom! och dels för att bilen bara går och går, utan några större missöden maskinellt.

Ett stort tack till Cédric, för engagemanget och sällskapet. Kanske blir fler tävlingar för din del?
och ett stort tack till SLC och funktionärer som gör det hela möjligt!

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Vi har till slut kommit till insikt att det inte blir nåt Winterhell för våran del. Vi är ganska kort om folk och vår "chefsmek" har åkt på nån form av diskbrock i nacken...
Så vi måste stå över detta race, men räknar med att vara med igen när det är dags för nästa race.

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Förberedelserna är igång! Rejset är den 16/4, så det är ju lååååång tid kvar.
Problemet med den trilskande trumman/lagret höger bak är nu åtgärdat. Eller, symptomen är åtgärdade iaf.
och sen hoppas vi att dom häringa ska funka bättre än Mintex-beläggen vi hade sist:

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Idag har bilen fått nya bromsbelägg, nya däck(med lite lägre profil) och fälgar, samt ett par nya klistermärken.
Tog en sväng bort till bilprovningen för att väga bilen. 1000kg är matchvikten.
På lördag är det äntligen dags!

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3254



Så till slut behövdes det alltså nya däck, efter 17h banracing Hoppas ni får bra rytm i rejsandet den här gången (utan beläggbyte stup i kvarten ), ska bli kul att prova med lite riktiga bromsbelägg nån gång denna säsong! Glöm inte köra in beläggen som det står på lådan, så håller dom längre.. Hur går det med gaspedalen ?

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Re:

Cédric skrev:
Så till slut behövdes det alltså nya däck, efter 17h banracing Hoppas ni får bra rytm i rejsandet den här gången (utan beläggbyte stup i kvarten ), ska bli kul att prova med lite riktiga bromsbelägg nån gång denna säsong! Glöm inte köra in beläggen som det står på lådan, så håller dom längre.. Hur går det med gaspedalen ?

Ja, 2 av däcken var riktigt dåliga bitvis.. Vi behåller dom andra två som reservdäck.
Beläggen är redan inkörda efter konstens alla regler. Och nu måste det vara rejsingbromsar, för det gnisslar när man bromsar.
Gaspedal? Måste man ha det?

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Tjonken
Linköping
Här sen Okt 2009
Inlägg: 95


Trådstartare
Bästa racet hittills!

Det var ju säsongspremiär igår, som vi verkligen såg fram emot. Vi missade ju Winterhell, så bansuget var minst sagt stort.
Bilen var så gott som orörd sedan i höstas, förutom byte av olja och fördelare/tändkablar, nya däck, och så dom nya bromsbeläggen.
Precis som förra året så ska det vara 5 förarbyten (6 stinter) på 5-timmarsrejsen, vilket passar vårt 3-personers team perfekt. Jag skulle ta första passet, sen Lillen, följt av "D", och sen om igen en gång till.
Vädret var perfekt! Soligt och runt +15 grader.

Racerapport:

Jag körde
Lillen körde
D körde
Vi tankade 2 dunkar
Jag körde
Lillen körde
Vi tankade 1,5 dunkar
D körde till

Vår 35 år gamla kvalitetsvagn bara tuffade och gick! Bromsarna höll kalasbra, utan att ens mattas något. Däcken var lite hala i början, vilket fick till följd att det blev en del drifting från min sida till att börja med...
Vi öppnade aldrig huven, slängde bara ett öga på beläggen nån enstaka gång, sen körde vi bara. Och hade skitskoj!
Till det här rejset fanns ju även live-timing via webben, vilket var grymt kul! Eftersom man hade koll på bilarna närmast framför och bakom, hela tiden.
Kul var också den egna radiokanalen (!), där det spelades grym musik varvat med racereferat och uppdateringar om vad som händer på banan! Kul grej, och mycket uppskattat av oss!

Grym fajt var det i toppen framåt slutet, som alltså gick att följa både på banan, via live-timingen och via radion! thumbs up

Just det...vi lyckades ta oss i mål på plats 6 av 15 startande! Så hädanefter tänker vi inte spendera så mycket tid i depån, det går ju mycket bättre då!

Grattis Butterfly Racing till segern! och tack till alla som gör det möjligt att köra det här!

Ses igen i maj för nästa drabbning!

_________________
Thomas Petersen
944 S -87, 924 -76, C32 AMG -02
For every difficult, complicated and complex problem there is a simple, easy to understand wrong answer.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 924 -76 5papp+
<<   1, 2, 3, 4   >>
25697 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande