Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5822 besök totalt |
Högre ofjädrad vikt, ännu svårare att få vettig caster.
Jag var inte medvetet om att du tänkte bygga nya bärarmar (glöm inte den övre), då faller nog. ![]()
Det går utmärkt att använda coiloverdämpare utan att ha en fjäder runt (hoppas jag).
Jag räknade på Exotron steg 2, jag tror att de är ungefär lika hårda som MT steg 2.
Min gamla 116-get gick inte heller att köra på steg 2 fjädrar, så jag fick backa till steg 1 _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
Har testat detta med ett par AVo Shocks och det funkade finfint. Men då blir det ju ingen coilover ("fjäder över") ![]() |
||||||||||
Till Kunta: om du skall bygga nya bärarmar till Raketen, passa på att ändra det som de rödvinsrusiga italienarna gjorde fel:
Flytta nedre spindelleden så den sitter under spindeln, samt flytta fram spindelleden ~20 mm. Dessutom: http://db.alfaromeo.org/disc2/list.p _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
Jupp, Seminariet är jag bokad på. Har haft j-t mycket o göra just nu. Återkommer med mått på bärarmen fram. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||||
Hur var seminariet? Hur var det ställt med Luigi's allmänkunskaper? och med hans 116-kunskaper? Berördes 105-bilarna också? Vem var "bäst" Luigi eller Bodin (för två år sedan)? /En som blev tvungen att stanna hemma och ta hand om sin magsjuka hustru. :-( _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
116 kunskaperna var bra, dessutom kompletterade Johan M och Peter från Forza upp bra, vi hade många livliga diskussioner ![]() Det som togs upp mestadels var problemen som finns med både framvagn och de-dion bakvagnarna. Det var lite blandat folk där så det var en hel del blandat som alla kunde suga i sig, tyvärr inte så mycket med uträkningar men man hinner inte med så mycket på en dag tyvärr. Btw, ang uträkningarna i tråden så återkomemr jag, just nu måste jag ta ner rejsbilen på hjul igen iom att jag behöver pallbockarna till min bruksbil ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||||
Pallbockar är billigt, köp fler. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||||||
Min ekonomi tillåter inte det dör stunden ![]() Skall dock på börja jobbet i kväll. Har ju en mutterknackare numera ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5822 besök totalt |