|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992
Trådstartare
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

23 Maj 2010 13:41
Ekstöm stod i pole & leder fortfarande med 21 varav kvar
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

23 Maj 2010 13:54
Ekström fortfarande i ledning 12 varav kvar
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

23 Maj 2010 14:14
Ekström vann
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

23 Maj 2010 20:18
Tomczyk utesluten pga att han använde ett däck som inte var godkänt.
Trist lopp som vanligt måste jag tyvärr säga...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992
Trådstartare

24 Maj 2010 19:00
Re:
Sörpan skrev: | Tomczyk utesluten pga att han använde ett däck som inte var godkänt.
Trist lopp som vanligt måste jag tyvärr säga...  |
Hoppas DTM blir bra snart.
Det finns ju historik och ära men inget att rejsa om typ.
Behövs en REJÄL uppryckning i denna serie.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306

25 Maj 2010 10:09
_________________ Linus Pettersson
Svenska Wankelregistret
|
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 587

25 Maj 2010 11:58
Re:
Yes vad kul det vore med lite Nascar racing!
_________________ Christoffer Silfverberg
|
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19080

25 Maj 2010 12:33
Re:
Lillen skrev: | Sörpan skrev: | Tomczyk utesluten pga att han använde ett däck som inte var godkänt.
Trist lopp som vanligt måste jag tyvärr säga...  |
Hoppas DTM blir bra snart.
Det finns ju historik och ära men inget att rejsa om typ.
Behövs en REJÄL uppryckning i denna serie. |
Håller med, bort med rymdskeppen i papier-maché och tillbaka till plåtkarosser med verklighetsanknytning, den får dom lägga allt krut på chassie och drivlina istället.
_________________ /Mats Strandberg
onemanracing.com
BMW 330i -05
|
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306

25 Maj 2010 12:45
Dessvärre ser det ut som att även de nya reglerna som kommer 2012 blir likvärdiga, dvs ej produktionsbilar. Inget spikat officiellt ännu, men förbered er för fler rymdskeppsliknande "bilar". Trist.
(eller så kollar man helt enkelt på V8 Superstars, produktionsbilar med V8 med en drös olika tillverkare (BMW M3, Audi RS4, Porsche Panamera, Mercedes C63, Maserati, Jaguar, Chevrolet och Chrysler)  )
_________________ Linus Pettersson
Svenska Wankelregistret
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

25 Maj 2010 14:52
Re:
Klurax skrev: | Dessvärre ser det ut som att även de nya reglerna som kommer 2012 blir likvärdiga, dvs ej produktionsbilar. Inget spikat officiellt ännu, men förbered er för fler rymdskeppsliknande "bilar". Trist.
(eller så kollar man helt enkelt på V8 Superstars, produktionsbilar med V8 med en drös olika tillverkare (BMW M3, Audi RS4, Porsche Panamera, Mercedes C63, Maserati, Jaguar, Chevrolet och Chrysler) ) |
DTM försöker väl få till ett gemensamt reglemente med Japanska sportvagnsserien samt ALMS?
Mer läsning om Ekström i NASCAR:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/83858
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1306

25 Maj 2010 15:10
Saxat från Autosport:
Citat: | Green light for new DTM car
German tourers get set for the next generation, with BMW understood to be ready to do battle with Merc and Audi
The next-generation rules package for the DTM has been finalised and will be introduced for 2011, Autosport can reveal.
...
A target has been set for the manufacturers to have their own test cars to be up and running before the end of the year.
...
The Bavarian manufacturer joined Mercedes and Audi in setting up a technical working group last September to go through each area of the car in detail, and Autosport understands that all three manufacturers were heavily involved in shaping the rules. This focused on areas including chassis, aero, KERS, engine and powertrain.
...
With the regulations set, a 40 per cent windtunnel model will be produced so that a full study into the new car's aerodynamic package can take place. This will feature a generic body shape - for windtunnel aero work - that takes styling cues from all three manufacturers. However, this will not be used on any race cars, with entrants still permitted to use their own bodywork designs.
A final decision on the layout of the entire car will be taken towards the end of November, once the manufacturers have been able to study the first prototypes of the carbon chassis. This will be provided on behalf of the German motorsport authority (DMSB) and DTM promoter (ITR) by an outside supplier. The target for the manufacturers to have test cars available to them by the end of the year.
Following meetings between key players from the DTM and Japanese motorsport authorities over the 2009-10 winter, it is understood that a Japanese manufacturer could still join the process in the near future.
It is expected that teams will be able to buy the spec chassis for less than _50,000. The overall cost for the whole car is likely to be reduced by 40 per cent from current regulations, even though teams will still be allowed technical freedom in several areas, including suspension development.
...
While aero levels will be reduced, speeds should remain similar as the new cars will feature wider tyres on larger (18 inch) diameter wheels. |
Vidare nämns detta från japanska källor:
Citat: | AUTOSPORT reported the 2011 DTM vehicle regulation plan that ITR proposed GTA.
The union carbon monocoque (and roll cage) and the union floor(with 20mm skid block) were proposed.
Wheelbases(2850mm) and front and rear overhang are united.
"Design line" is decided, and the shape of the base vehicle is obligated above the design line.
The below the design line (front and rear bumper, front and rear fender) is permitted to be developed.
Front spoiler and rear diffuser are united.
The engine displacement is uncertain though V8.
The engine use limitation of 1.5 per season has been decided.
51% cost reduction is scheduled compared with 2010 in 2014. |
Tidsmässigt hänger jag inte med riktigt. Har bara hört 2012 tidigare, men 2011 pratas det om förändringar, dels genom att BMW skulle åka några race (med en moddad M3 GT2?) inför 2012. Reglerna är nog i stort sett klara nu, men inte officiella ännu. Men BMW var ju (som jag fattat det) med på villkoret att det skulle bli produktionsbaserade bilar då man inte gillar DTM i dess nuvarande form? Nåväl, nog om inofficiella regelspekulationer kanske
_________________ Linus Pettersson
Svenska Wankelregistret
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

07 Jun 2010 22:25
Det roligaste med DTM-sändningen i helgen var bilderna på när Ekström provade Nascar i USA.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 7304

08 Jun 2010 00:22
_________________ Tony Jonsson
Grace, Space and Pace.
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

03 Jul 2010 21:56
Mattias femma på kvalet på Norisring idag. Ralf Schumacher på pole!
Men har Norbert Haug kronisk förkylning eller har han opererat halsen?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

03 Jul 2010 22:45
Re:
Sörpan skrev: | Ralf Schumacher på pole!
|
Kör dom omvänd startordning
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

04 Jul 2010 14:11
ekström 2:a
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

05 Jul 2010 18:25
Re:
Michael Bäck skrev: | ekström 2:a |
Lika spännande som målarfärgstorkning...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
magnusrx7
Gränna, Jönköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 925

05 Jul 2010 18:53
Det var inte mycket att ha... nästan lite synd att han åkte dit för tjuvstart, kanske kunde blivit en rolig fight!
// magnus
_________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977
Wankel? Yes!
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696

07 Aug 2010 21:23
Mattias på pole på Nürburgring, men han har sex Mercor närmast bakom sig...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579

08 Aug 2010 14:18
Dagens race ett riktigt sömnpiller
Mathias i pole men förvaltade inte det utan var 7:a ur första kurvan
& slutade även så i mål.
_________________ Michael Bäck
BMW 328is -84 BmwCup #50
|
|