Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (8531 totalt) |
Re:
De körde av i kurva 12, vilket helt riktigt är en vänsterkurva. Det är för övrigt precis samma ställe som Button körde om Hamilton. Efterföljande kurva är kurva 13 (naturligtvis) som svänger höger. http://www.videosofturkey.com/addon_ |
||||||||||
Re:
Jaja men det hjälper inte. Iaf jag hoppas på att Nico vinner duellen. Hade hoppats på att Skomakaren gjorde sin vana trogen och tog komandot. Men efter starten på året har iaf jag tappat tron på honom. Ja kanske för tidigt men så är det. Hoppas på Nico bara för att man kan göra det. Ny generation och nya förare , nya vinnare och nya mästare! ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
En sak som lätt glöms bort här är att Webber är ökänd som F1:s värsta blockare. Han fick väl en bestraffning bl a på Nürburgring ifjol?
Kolla in Autosports forum så får ni det bekräftat... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Jag har gått igenom inspelningen om och om och om och om och igen i slomo. Helt klart styr Vettel (ut) in i Webber enligt min åsikt.
Kan det vara så att Vettel hade skitspår för vänster hjulpar och att det var på bromspunkten han veerade in i Webbers linje? Bromspunkten har jag svårt att urskilja från min TV6-inspelning. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||||
Re:
Nico var snabbare än den forne legenden 4-5 lopp i början när schumi haft uppehåll i 3 år. Är det så konstigt? Du kan väl inte vänta dig att schumi ska komma in på topp direkt igen? Speciellt inte med ett nytt stall och en ny bil? Dessutom får vi inte glömma att nico själv hävdar att han och schumi har samma förarstil och drar samma fördelar av eventuella uppgraderingar. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||||
Re:
Så tycker jag med. Sen om man ska anse att rakt är som banans sträckning eller racelinjen. Webber är ju helt klart fortfarande på väg bort från racelinjen men kör parallellt med bansträckningen. |
||||||||||
Re:
Kan absolut hålla med Vettel borde ha bättre koll & inte tappa huvet som han brukar göra ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Re:
Tror inte att dom är så mycket "team" ute på banan, allt handlar ju om att komma först. Men jag håller med dig roxan, lite mer kunde dom ju göra ![]() _________________ R Malmström MSCC |
||||||||||
Re:
Utan teamet har dom ingen körning. Teamet ska gå före sitt eget ego. Sen i detta fallet så tror jag nog att teamet borde gett rakare besked till sina förare om vad som gällde. ok, team orders är inte ok. Men man måste ju kunna säga till förarna vad som är på G, ska han om eller inte, kan han komma om eller inte.... _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||||||
Mm, är Vettel före Webber kommande race så kanske vi har en fingervisning om läget:
http://www.aftonbladet.se/sportblade _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 1 besök senaste veckan (8531 totalt) |