| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Framtidstråden.
|
<< 1, 2 5932 besök totalt |
|
Re:
Bra förslag - att erbjuda cupåkarna samma sak När jag körde special för några år sedan så förbluffades jag av vilka dåliga spårval man använde. Då menar jag inte racelinje kontra ideallinje, utan ligger man ohotad och inte behöver täcka, är ideallinjen snabbast. Men jag tror det vara flera som inte kunde spåret. (kanske direkt in i racingvärden?) _________________ Stefan Larsson |
||||||
|
Re:
Tänkte exakt samma sak, bara för att man tävlar så betyder inte det att man kan alla linjer och spår perfekt. och att få viktig spårvalsinfo av Göransson eller Björk skulle vara väldigt lärorikt iaf för mig, och det skulle man väl kunna vara beredd att betala en slant för _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||||
|
För att återgå till frågan
. Eftersom dagens upplägg med Cuprepresentanter och gatbilsrepresentanter gjordes för några år sedan kan en annan lösning vara att dessa representanter utser flera underordnade och på så sett sprider uppgifterna och det inte blir lika tungt för denna trupp. Ex, i Cupen kan vi ha en ansvarig för bärgning, en för ambulans, en för tillstånd, en för flaggvakter en för mat och så vidare....detta förslag har jag hört på byn .
_________________ olof Johansson |
||||||
|
Re:
Kan det ha att göra med att man ibland får lika många spårvalsförslag som man har instruktörer?
En del är ju lite hemmablinda för sin egen bil och körstil. Dock ger det ju en del att testa och se om det fungerar själv. Men jag gillar klart förslaget med förarkurs, dock är jag personligen för mer coachning om hur man får upp farten på banan (spårval är ju bara en del av det). _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||||
|
Re:
Du får sluta åka med PCS... Nej så mycket skiljer det inte. Och är du en erfaren förare så kan du utröna alternativa spår och hur dom påverkar din bil och körstil, samt vilket gummi du åker på. Med en bmw kan du bromsa dig in i kurvan på ett helt annat sätt än med svansmotor, där man mer är "färdig" när man bryter in, för att sedan gå på gas tidigare i stället. Vi lär ut ett neutralt spår, som givetvis kan späs på med en hel del carhandling för den erfarne.
Thed Björk 2011?! Perfekt. Nu kan vi väl återgå enl olofs vädjan
_________________ Stefan Larsson |
||||||
|
Re:
Det är inte omöjligt att jag kan skaka fram tre duktiga svenska piloter (Lestrup, Haglöf, och Trange) om ett passande datum går att hitta.
Det tycker jag om möjligt är viktigare. _________________ BMW MC-klubben |
||||||
|
Re:
Ett utmärkt förslag!!! Klubbens verksamhet har blivit så omfattande (på 3-4 år) att man måste börja sköta den som man sköter ett medelstort företag. Förslag # Föreningsledning: ordförande/Sekreterare/Kassör med strategi för framtiden, sponsorkontakter och kontroll av verksamheten som arbetsuppgift. # Linjeledningsgrupper: Gata/Cup-grupp med kanske tre personer i varje grupp? Dessa grupper samordnar och kontrollerar respektive gren genom att fördela arbete vidare till andra medlemmar som får ett specifikt ansvar, tex de nedan Gata: # Inbjudan/Anmälan och information om densamma # Incheckning med personal/bemanning och materiel för denna # Line-Up/Huvudpost: med personal/bemanning och materiel för denna # Instruktöreri # ... Cup: # Inbjudan/Anmälan och information om densamma # Besiktning # Förarmöte # Tidtagning # ... Gemensamt: # Flaggvakter # Räddning # Bärgning # ... _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Jag får väl uppa denna som en annons
_________________ olof Johansson |
||||||
|
en fundering frå min sida..
Kan ni samköra sekretariat, medlemshanteringen med moderklubben? deras hantering av medlemskort och inbetlningar fungerar verkligen kalas.. Finns det hinder att Sport Club nyttjar dem, samkör, istället för att ha två 'administrativa enheter' för detta?
mvh Peter |
||||||
|
Re:
Det förs redan diskussioner om detta om än i ett tidigt stadie, går det att lösa på ett smidigt vis kan det bli riktigt bra för oss alla.
Re:
Ang. medlemskort och nummerlappar. Känns det inte lite föråldrat att det skall skrivas ut centralt och åka snigelpost med portokostnader mm.? Utskicken blir ju i stötar beroende på när det finns tid. Kan man inte i all enkelhet göra så att man skriver ut dessa själv via ett formulär på hemsidan? Jag är ingen datanisse men tycker att det borde vara genomförbart. Det borde spara både pengar och administrativ tid för klubben. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
|
Re:
Alternativt att man gör som medlemskorten till M (Motormännen). Där får man varje är en liten klisterlapp med det aktuella året som skall klistras fast på det befintliga medlemskortet (ungefär som de nu insomnade skattemärkena till bilen). _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||||
|
Re:
Samma kör Porscheklubben. Dock kräver det lilla klistermärket ett frankerat kuvert samt porto samt tillhörande arbetsinsats. _________________ Stefan Larsson |
||||||
|
Alternativt får folket helt enkelt hämta ut det på våra träffar tex i samband med registrering och besiktning. Dom som inte är uthämtade efter träff nummer 3 tillexempel kan man ju skicka ut så spar vi en hel del pengar och arbete.
Re:
Är inte det stora problemet att man behöver medlemskort vid andra träffar/tävlingar än dom arrangerade med BMWSC för att licensen ska gälla. Det finns en hel del som startar innan vårträffen. Isåfall hade det varit en bra ide att kunna skriva ut dom själva, det gör man ju med biljetter och sånt nuförtiden
_________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Framtidstråden.
|
<< 1, 2 5932 besök totalt |