Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4815 besök totalt |
Finns den kvar idag? Öppen? ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Men de är vansinningt trevliga med en F1 från -67 ![]() _________________ ![]() |
||||
Det finns en Schottenring som ligger i en trakt som heter Vogelsberg. Inte samma sräckning idag. Är det den?
Det finns en modern -90 tals Sachsenring med bautastora avåkningsoner, brukar dyka upp på Eurosport emellanåt. Inte alls samma som den på skissen här. JohanR _________________ Johan Rådlund |
||||
Den moderna Sachsenring är ganska skojig den med, relativt kuperad av vad jag sett på TV, man har kört bl a DTM där. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() _________________ ![]() |
||||
Ja, det var nästan lite för enkelt för proffs som ni... Vi åkte fram och tillbaka flera gånger och dom som var där trodde nog att vi var idioter. Tänk vad rätt dom hade. ![]() Det häftigaste var ändå på vägen dit när det plötsligt dök upp rödvita curbs på landsvägen. Kul är också att ha kört där innan dom gjorde banan "avlyst". ![]() Pricken är jag och att jag blev så liten beror på att fotografen inte hann med innan jag var borta... ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Spa har fortfarande chans att finnas med i 2003 års kalender trots uppgifter om motsatsen.. Det verkar som om tävlingen kommer att behållas genom att den byter plats med Europas GP (29 juni). Saken är den att den belgiska regeringen är fast besluten om att förbjuda all typ av tobaksreklam fr.o.m. augusti 2003. Det europeiska förbudet träder i kraft 2006. *Uppgifter hämtade ur F1-racing jan-nr. 2003.* _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Vilken gammal GP-bana är det här då:
![]() Banan är lite drygt 2 miles. Här är en resultatlista ifrån 1968: 1. Paul Hawkins #1 Lola-Chevy T70Mk3A 2. David Prophet #5 Ford GT40 Coupe 3. Ed Nelson #4 Ford GT40 Coupe 4. Jack Holme #12 Lotus Elan S2 5. Rollo Feilding #6 Ferrari 250LM 6. Tony Dean/Basil van Rooyen #8 Porsche 906 7. Arnold Chatz/D. Clapham #22 Volvo 122S Tycker nästan Amazonen ser lite malplacerad ut... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Tillhör inte det allmänbildningen? ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Jag sökte faktiskt också på google (man är ju dataingenjör trots allt)
sökte på 1. Paul Hawkins #1 Lola-Chevy T70Mk3A och hittade http://www.imca-slotracing.com/1965-1966-HISTORY%20OF%20THE%20SPRINGBOK%20SERIES.htm och där var den på bild. allt på mindre än en minut... ![]() Japp Magnus, fina bilder var det absolut! ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Jo, jag misstänkte nästan det. Var tvungen att lägga in nåt som var sökbart. Lite drygt 2 miles och f.d. GP-bana borde kanske också ha gått, men besvärligare. Anledningen att jag tittade efter den var att vi diskuterade den i garaget ikväll, för en av teamkompisarna råkade ramla på den när han var ute och promenerade för några veckor sedan, utan att han visste att det fanns en bana där. Asfalten var tydligen i perfekt skick utan ojämnheter samt skyltar och annat var kvar ifrån när den övergavs på 70-talet. Den där springbok-serien varkar ha varit en skitskoj vintersysselsättning, med tävlingar i Angola, Mozambique och Syd-Afrika. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Ser ju faktiskt lite roligt ut. ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4815 besök totalt |