Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 325i E30 -90 -Bromskylning
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (24287 totalt)
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Effektmätardagen på TS Motorsport var ytterligare en väldigt trevlig tillställning av bmwcs syd. Tyvärr blev vi inte så många men dom som var där njöt av vädret och atmosfären och tjatade bmw hela förmiddagen. Det bjöds på grillade hamburgare och korv och flera välljudande motorer på maxvarv

Jag kan inte annat än säga att jag är väldigt nöjd med resultatet thumbs up

Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

Davve skrev:
Trevlig läsning! thumbs up

TPC = Turbo Performance Club?

Tackar

Japp, Turbo Performance Club, volvoraggarna

Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

dubbelpost

Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

timmy1701 skrev:

Det märktes direkt hur mycket mindre seriöst (jag kanske använder fel ord, menar absolut inget negativt) detta var än BMWSC träffarna jag varit på innan, mycket lugnare atmosfär på gott och ont.

Det där får du gärna utveckla lite för jag förstår inte vad du menar

Att vi inte kräver licens beror på att klubben inte är SBF ansluten så där har du förklaringen på din undran
Men som jag skrev så får du utveckla ditt svar lite bättre

--VVTS--
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

Maciek Matwiejczuk skrev:
timmy1701 skrev:

Det märktes direkt hur mycket mindre seriöst (jag kanske använder fel ord, menar absolut inget negativt) detta var än BMWSC träffarna jag varit på innan, mycket lugnare atmosfär på gott och ont.

Att vi inte kräver licens beror på att klubben inte är SBF ansluten så där har du förklaringen på din undran

Ja.. Jag hittade inte ett ord för det innan men... "loose". Typ ni har era 25 regler medans dom har sina 250 regler. BMWSC träffarna är som ett evenemang, med en massa olika aktiviteter under dagen osv, medans denna träffen var just det, en banträff som gick ut på att köra bana hela tiden

Jag säger inte att det ena är bättre än det andra. Bra på sina egna sätt, och jag menar inte att ni inte är seriösa om du hänger upp dig på det Maciek. All den tid det måste ta att arrangera något sånt här... thumbs up

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Maciek, köp en Bimmer och kom med på en av våra träffar så förstår du direkt!

Generellt sett tycker jag TPC håller en bra standard och sist jag var en deltagare gillade jag ert arr. men det går inte att komma ifrån att BMWSC håller en väldigt hög klass på sina träffar. Jag tror jag förstår vad timmy1701 menar, det kan dock vara svårt att sätta på tummen på exakt vad som gör att man tycker det skiljer i kvalitet. En sak som jag tror höjer kvaliteten på våra träffar är BMW CUP då all personal runt om cupen är där även för gatbilarna vilket är thumbs up

Skall jag påpeka något mindre bra om det jag varit med om på TPC är det förarmötena, dom höll i alla fall 2009 en lägre standard än andra förarmöten jag varit på. Be mig inte peka på vad utan det var rent allmänt mer loose som föregående talare säger. Om jag inte minns fel från Knutan hade inte talaren vid förarmötet koll på flaggorna utan han blev rättad, sånt gör en lite spooky

Föresten timmy1701, det är i stort sett bara Mantorp och Knutstorp som vi har en massa grejor runtomkring, dom andra träffarna är mer normala.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

timmy1701 skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
timmy1701 skrev:

Ja.. Jag hittade inte ett ord för det innan men... "loose". Typ ni har era 25 regler medans dom har sina 250 regler. BMWSC träffarna är som ett evenemang, med en massa olika aktiviteter under dagen osv, medans denna träffen var just det, en banträff som gick ut på att köra bana hela tiden

Jag säger inte att det ena är bättre än det andra. Bra på sina egna sätt, och jag menar inte att ni inte är seriösa om du hänger upp dig på det Maciek. All den tid det måste ta att arrangera något sånt här... thumbs up

ok då fattar jag vad du menar nu
och en sak som du har uppfattat lite fel tror jag är att det går inte jämföra en kvällsträff som är 3tim lång med en heldagsträff med massa aktiviteter Vi har en sådan träff vi med på Mantorp men denna är bara för medlemmar

Jag hänger inte upp mig på nåt Marcus utan ville ha en förklaring bara

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

Johan Sjöström skrev:
Maciek, köp en Bimmer och kom med på en av våra träffar så förstår du direkt!

Generellt sett tycker jag TPC håller en bra standard och sist jag var en deltagare gillade jag ert arr. men det går inte att komma ifrån att BMWSC håller en väldigt hög klass på sina träffar. Jag tror jag förstår vad timmy1701 menar, det kan dock vara svårt att sätta på tummen på exakt vad som gör att man tycker det skiljer i kvalitet. En sak som jag tror höjer kvaliteten på våra träffar är BMW CUP då all personal runt om cupen är där även för gatbilarna vilket är thumbs up

Skall jag påpeka något mindre bra om det jag varit med om på TPC är det förarmötena, dom höll i alla fall 2009 en lägre standard än andra förarmöten jag varit på. Be mig inte peka på vad utan det var rent allmänt mer loose som föregående talare säger. Om jag inte minns fel från Knutan hade inte talaren vid förarmötet koll på flaggorna utan han blev rättad, sånt gör en lite spooky

Föresten timmy1701, det är i stort sett bara Mantorp och Knutstorp som vi har en massa grejor runtomkring, dom andra träffarna är mer normala.

Johan det är just det som är thumbs down med era träffar "att man måste ha en BMW" ta det på rätt sätt nu bara Personligen så hänger jag inte upp mig på att man måste ha just en "Volvo" för att få köra på våra träffar utan ju mer blandat desto roligare har man
Kommer bli bättring till årets Knutan träff thumbs up

--VVTS--
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Som ickeägare av en Volvo uppskattar men såklart förmånen att få deltaga på era och andras mer öppna träffar helt klart så en thumbs up för det. Som det varit förra året och hittills i år är våra träffar smockfulla och det har dom blivit nästan direkt. I dagsläget har vi ett samarbete med Audigrabbarna och förra året även ett visst samarbete med Renault folket..

och där avslutar jag trådkapningen! nästa inlägg från mig i denna tråd kommer att vara mer relaterat till fordonet i fråga

ps. det faktiskt en möjlighet att köra Volvo på våra träffar ds.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006

Grattis till "nuffrorna" och trevligt att du dök upp! thumbs up

Synd att du inte vet vad som är gjort med motorn.

Ljungby
Här sen Jan 2006

Sååå.... vad blir uppgraderingarna till nästa Anderstorp så du hänger på?

Spännande med en motor som är tillfixad, vad kan vara gjort med en sådan motor? Styrbox? Kamaxel?

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

Peter_1982 skrev:

Spännande med en motor som är tillfixad, vad kan vara gjort med en sådan motor? Styrbox? Kamaxel?

Kanske har att göra med den blåa tuben bakom förarsätet man är tvungen att öppna när man ska köra... hmm

Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006

Re:

timmy1701 skrev:
Peter_1982 skrev:

Kanske har att göra med den blåa tuben bakom förarsätet man är tvungen att öppna när man ska köra... hmm

Hahaa, ja då är det nog jag som blir efter, eller du som ryker upp i ett blått eldmoln som i F&F

Du har ett PM föresten, eller snart, ska hinna skicka det först...

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Bromskylning!

Efter att Peter skickat med mig ett par meter sexiga röda silikon slangar på Anderstorp var jag tvungen i att ta tag i bromskylningen. Var på biltema och shoppade lite 0.7mm plåt, ett rör 2.5" avgasrör och 2 par slangklämmor.

Hittade ingen passare eller något sånt fint så jag ritade ut ett par papplappar på frihand och när det var fint tryckte jag ut dom i plåt. Röret skar jag lite snett så det inte skulle gå rakt ut, vilket menade att jag kunde ha den mycket närmare centrum. Eldade ihopa allt och även en platta på baksidan så all luft är riktad bara mot "centrum", inget direkt på skivan. klippte ut ett par täckplattor där dimljusen satt och skar ut ett par till bitar på röret till trattarna. Jag använder original (ska ändras) som jag glasfiberspacklade ihop med rören. Trattarna och täckplattorna sitter rejsigt fast med svarta plaststraps

Man har sett så många fina bilder med folk som har garage som liknar operationssalar med allt fint rent och prydligt... såhär ser det ut när jag meckar

Resultatet:

Citera
elpe300
Ekeby
Här sen Maj 2006

Ser kalas ut! Ska också se till att göra mig lite bromskylning, så att
inte frambeläggen brinner upp.

Kan du svänga fullt, utan att slangarna skrapar i däcken eller blir
för långt utsträckta?

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Re:

elpe300 skrev:
Ser kalas ut! Ska också se till att göra mig lite bromskylning, så att
inte frambeläggen brinner upp.

Kan du svänga fullt, utan att slangarna skrapar i däcken eller blir
för långt utsträckta?

Tackar!

Jepp, den sista bilden är max rattutslag

Det är faktiskt mina bakbelägg som är mest slitna med en rätt stor marginal faktiskt

Men mer kylning på fram så kanske dom tar bättre så bak inte behöver jobba så.

EDIT:

FÖRESTEN så går jag i däckköpar tankar, dom jag har kvar har bara ett par träffar kvar och alternativen jag ser är nya toyo r888 för 5000 för ett sett eller dom nya dunlop DZ03G i H1 compound för 6200, båda till dörren. Vad jag har läst ska dunloparna lätt vara värt det men det är ändå MER pengar.... HMMMZ

Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006

F*n vad najs du fick ihop bromskylningen!
Riktigt imponerad faktiskt thumbs up

Lär väl synas på Anderstorp om 3 veckor

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Trevligt med fler Ängelholmare som gillar BMW på bana, vi är några stycken nu även om jag själv flyttat till grannkommunen

Kör BMW
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

fina grejor du mekkar ihop till kylningen thumbs up
har du uppgifter om slangen typ pris osv..

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Tack för komplimangerna! (kanske misplacerade men jag tar det ändå)

Slangen var en bit som Peter_1982 hade över, vet inte om spec står i hans tråd men det är 2.5" från hydroskand (tror jag)

Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006

Re:

Johan Sjöström skrev:
fina grejor du mekkar ihop till kylningen thumbs up
har du uppgifter om slangen typ pris osv..

Det är slang från Specma, eller Slangsnabben. Nån silikonbaserad högtemperatursslang. Kostar typ 180kr metern plus moms.

BMW 325i E30 -90 -Bromskylning
<<   1, 2, 3   >>
2 besök senaste veckan (24287 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande