Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Samåkning Sthlm-Gelleråsen 13/6 ?
3428 besök totalt
S2_johan
Sthlm(Huddinge)
Här sen Jun 2010

Trådstartare
Samåkning Sthlm-Gelleråsen 13/6 ?

Några fler audisar som skall åka tidigt på morgonen från Sthlm & vill slå följe ?
I sånna fall kan vi ju bestämma en lämplig samlingsplats/Tid att åka från om det är intressant ?

Mvh Johan

Sundbyberg
Här sen Mar 2010

Re: Samåkning Sthlm-Gelleråsen 13/6 ?

S2_johan skrev:
Några fler audisar som skall åka tidigt på morgonen från Sthlm & vill slå följe ?
I sånna fall kan vi ju bestämma en lämplig samlingsplats/Tid att åka från om det är intressant ?

Mvh Johan

Yes jag åker från stockholm ..

Vilken tid & plats tror vi blir lagom då?

NKM RACING TEAM
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006

Jag,"rally quattro" och en till brukar synas på shell alby vid E4:an på morgonen,jag kollar och återkommer med tid då vi e där om ni vill slå följe.
/Peter

Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
S2_johan
Sthlm(Huddinge)
Här sen Jun 2010

Trådstartare
Re:

audimotorsport skrev:
Jag,"rally quattro" och en till brukar synas på shell alby vid E4:an på morgonen,jag kollar och återkommer med tid då vi e där om ni vill slå följe.
/Peter

Låter bra det, åker gärna med i audi karavanen thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

om någon kan tänka sig att hjälpa mig hem till El Stockholmo med nått däck eller två som jag ska få levererade till Gelleråsen så blir jag extremitet tacksam thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up (får fyra däck, har plats för två, kanske tre i bilen AFAIK)

Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
om någon kan tänka sig att hjälpa mig hem till El Stockholmo med nått däck eller två som jag ska få levererade till Gelleråsen så blir jag extremitet tacksam thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up (får fyra däck, har plats för två, kanske tre i bilen AFAIK)

Jag får in 1 ev 2 däck mellan bur rören i S1:an så tar inte nån annan dom får dom gärna njuta av en rolig audi färd mot hufvudstaden! Sista färden i en audi misstänker jag..

Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006

Re:

S2_johan skrev:
audimotorsport skrev:
/Peter

Kul..vi siktar på att fly från macken 06.00 så kom lite innan för ev inköp,tankning el lite audisnack!!

Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Thomé skrev:

Jag har med mig egna däck men kan nog klämma in ett eller två till, fördelen är att de isf inte landar så värst långt hemifrån.

Sthlm(Huddinge)
Här sen Jun 2010

Trådstartare
Re:

audimotorsport skrev:
S2_johan skrev:
audimotorsport skrev:
/Peter

Kul..vi siktar på att fly från macken 06.00 så kom lite innan för ev inköp,tankning el lite audisnack!!

Låter kanon, syns där.

Stockholm
Här sen Mar 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:

Jag har plats i min bil. O ska du ha dom till sommarstugan på värmdö (om du har kvar den?) så åker jag förbi där på väg hem till Djurö.

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006

... Kommer tyvärr ej på träffen då bilen inte e riktigt vad den ska!

Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:

Fyra däck får plats magnus! Jag har provat.. Använd TireTote däckspåsar och spännband bara så. thumbs up

Sthlm(Huddinge)
Här sen Jun 2010

Trådstartare
Re:

Trist, exakt vad är det som gör att dem inte släpper igenom en ? Åker man dit om man t.ex. bara har lite större turbo +hemmabyggda tryckrör etc. ?

Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006

... Kommer tyvärr ej på träffen då bilen inte e riktigt vad den ska!

Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
S2_johan
Sthlm(Huddinge)
Här sen Jun 2010

Trådstartare
Re:

Tråkigt värre, men det borde väl finnas en del svängrum i den där besiktningen, för en bil som inte omfattas av helbilsgodkännande så är det väl tillåtet att byta ut delar till "liknande" orginal sålänge som inte effekten höjs ?

Egentligen är väl coilovers på en ny helbilsgodkänd M3a lika olagligt som trimmad motor ur besiktningens perspektiv ?

Stockholm
Här sen Mar 2007

Alltså att komma några dagar innan o bestämma regler o dessutom på ett forum ??

okej om dom sagt till långt innan att nu kommer det granskas att allt e rätt på nästa träff..

Det står ju bara att det ska vara besiktat osv. sen att Peter kört ras på sin 5:a för ett år sedan o tillfälligt har en annan motor i vad har det för betydelse ??
Samma effekt men t.o.m. snällare mer lätt körd motor..

Sen att det är en massa 318,320 med 323 o 325 motorer osv,
"nä sådana finns inte på våra träffar påstår dom i bmwcs", jo just det, så blir nog sista bankörning för mig på söndag med bmw klubben..

För min bil ska dom fan inte kunna neka att köra.

Så kl 6 vid shell Alby ses vi.

Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Har mailat berörda och hoppas vi kan forsätta dialogen via mail och tele istället, diskutionen spårar alltför lätt ut i paj kastning etc i publik forum.

lock.

//U

3428 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande