| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inbjudan Bankörning Anderstorp 3/7-10
|
2583 besök totalt |
|
Anmälan öppnar den 18/6!
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Frivilliga för lineup som alltid. lista er här! Gruppindelning gatbilar sker i line-up: orutinerade förare och/eller motorsvagare bilar Rutinerade förare och/eller motorstarkare bilar Inget hoppande mellan grupperna för att slumpvis välja minsta grupp. Önskar deltagare byta grupp ska line-up ansvarig informeras. Bilen: Gatbilen ska vara gatlegal, dvs besiktad av SBP, skattad, försäkrad, och utrustad med lagligt mönstrade däck (r-däck rekommenderas). En lättare besiktning av gatbilen kommer att ske. Uppvisa avtagbar bogserkrok eller fast bogserögla. Det finns inga skattemärken kvar därför måste DU bevisa vid incheckning att den är skattad, via sms (72503) eller utskrift från transportstyrelsens hemsida. Bilen SKA vara besiktigad av Bilprovningen. Föraren: Hjälm, handskar, heltäckande klädsel (bomull), och lämpliga skor är den obligatoriska personliga utrustningen. Körkort, giltigt medlemskort, och giltig förarlicens racing ska uppvisas under incheckningen. Vi har en uppdaterad medlemslista med oss om ni ännu inte fått ert medlemskort. Använd gärna tidigare utskickade personliga nummerlappar om ni som vi önskar en snabb incheckning. Övrigt: Ingen incheckning möjlig för licensierade medlemmar anmälda till bankörningen efter kl. 0000 Inhyrda flaggvakter. obligatorisk förargenomgång för anmälda till bankörningen. ACS/BMWSC-instruktörer finns på plats om råd, och tips önskas. Inga passagerare tillåtna (Instruktörer exkluderat). Gatbilar märkta "Instruktör" eller "Arrangör" lämnas alltid företräde i line-up. Läs mer under https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Av ACS/BMWSC-arrangör bedömd omdömeslös bankörning resulterar i svartflagg, och hemfärd utan ersättning av betald träffavgift. Ingen återbetalning av träffavgift om inte synnerliga skäl föreligger. Att inte hinna skruva färdigt bilen, eller ett grått moln på himlen är inga exempel på sådana skäl. Bilar med ljudnivå överstigande 95dB plockas av banan. Ljudkontroll finns på start/målrakan. Kolla banguide? Här> https://rejsa.nu/bana_info.asp?ander Säkerhetsnivå Enligt banlicens eller högre. Frågor ? skicka ett mail till ulrich.richter@audiclubsport.se _________________
|
||||
|
Re:
And tzey gonna havve ai TTerrier bejhind their azzes....
(Som alltid silvergrå - Som en silverpil skall vara!)
Anmäld and ready to rock n roll....
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
|
Re:
Preliminärt dagsschema
Fredag Kl. 1800-2200 Besiktning BMW Cup fredag Lördag Kl. 0700-0830 Besiktning BMW Cup (begränsat antal) Kl. 0730-0855 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare kl. 0800-0815 Funktionärsmöte Kl. 0830-0845 Förarmöte BMW Cup vid huvudposteringen (obligatoriskt) kl. 0900-0920 Förarmöte gatbilar (obligatoriskt) Kl. 0900-0920 BMW Cup tidsträning 20 min Standard/Mod grp 1. Kl. 0920-0940 BMW Cup tidsträning 20 min Mod grp 2/Special Kl. 0940-1030 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) kl. 1030-1050 BMW Cup tidsträning 20 min Standard/Mod grp 1. Kl. 1050-1110 BMW Cup tidsträning 20 min Mod grp 2/Special Kl. 1110-1200 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1200-1220 BMW Cup deltävling deltävling 5 Kl. 1230-1300 Lunch Kl. 1300-1330 Mini Cup (Södra slingan) kl. 1330-1430 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) kl. 1430-1500 BMW Cup deltävling 6 kl. 1500-1600 Bankörning licensierade gatbilsförare open pit kl. 1530-1545 Prisutdelning BMW Cup/Mini Cup vid BMW Cup depåboxen. _________________
|
||||
|
Kanon!
I princip kan man ha depån hemma i garaget. Äntligen en bana som ligger nästgårds..... _________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
|
kommer
anmäld och betald. ska bara ombesiktiga bilen, fick en 2 på solfilmen på framrutorna, har besiktigat med det i 8 år och nu helt plötsligt är det inte godkänt >
ska jaga kampdackeln med min bullbosser med risk för att man får en terrier i hasorna blir en tuff kamp är jag rädd. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
Re: Inbjudan Bankörning Anderstorp 3/7-10
Björn Risberg Johan Ekstrand Bara 2 hittills Kom igen nu och anmäl er frivilligt annars så kommer jag på er
Det kommer troligen bli ruskigt varmt på lördag så era bilar måste ändå vila under några pass, och ni själva för del delen också |
||||
|
Re:
Gislaved måste ju vara No1 bland globala semesterorter. TREVLIG SEMESTER! Vi ses på lördag!
_________________ Björn Risberg a.k.a. "TTerrier" Audi ClubSport Audi TT ClubSport-00 (Banåkarbil) Audi A4 TDI-11 (Snikåkarbil) Audi A6 2,0 TFSI Avant-08 (Barnåkarbil) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2583 besök totalt |