Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
946 besök totalt |
Är svensk motorsport välmående?
Texten nedan är från en anonym källa på ett annat forum på det stora Internet, svårt att ge cred åt rätt håll. Men det är alltså inte mina ord, dock instämmer jag i mycket av det personen skriver.
Som aktiv i en motorklubb och dess tävlingsorganisation kan jag intyga att man får ta emot mycket dynga från alla möjliga håll, både gamla förväntade och helt nya. Det är förare, team, TV, tidningar, andra arrangörer m.fl. som tycker att man skulle gjort si istället för så, utan att de har hela bilden klar för sig. Alla sådana skriverier som blir efter en tävling skadar oss alla. Tänk om de istället kunde delge oss feedback på ett konstruktivt sätt som vi kan dra nytta av i framtiden. Så mycket bättre vi alla skulle må då!!! De flesta av oss håller ju på med detta på vår fritid utan att få något betalt för det, men fortsätter den negativa spiralen som vi är inne i nu så finns det snart ingen kvar som ställer upp och jobbar gratis. Hur motorsporten ska komma tillrätta med det här vet jag inte, men den här texten kanske gör att någon tänker efter en gång extra innan de skickar ut sina tankar i cyberrymden... _________________ Stefan Örtengren |
||
Re: Är svensk motorsport välmående?
Anonyma uttalanden/citat ger jag inte mycket för. Vem är det som enligt dig har hela bilden klart för sig? Förarna lär ju ha bäst koll ur ett tävlandeperspektiv. Andra arrangörer agerar väl utifrån sina perspektiv? Är det SBF som har bäst koll eller klubbarna? Eller är det helt nya initiativ, eller? Fram för mer konkurrens tycker jag. Kvar blir de mest livskraftiga serierna och de bästa förarna. _________________ Jörgen Eriksson |
||
Tycker nog Svensk Motorsport är rätt välmående även fast inte alla inom svensk motorsport verkar vara välmående
![]() Tyvärr allt för mycket revirpinkeri och avundsjuka, men å andra sidan är det knappast något unikt för svensk motorsport utan mera en svensk paradgren...... Men det vore nog bra om det kom fram mer unga, orädda arrangörer som vågar göra saker annorlunda.... Herregud, jag känner mig fortfarande som en av dom yngre arrangörerna inom Svensk Racing och jag har hållt på nu i 20 år...... |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
946 besök totalt |