Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 26028 besök totalt |
Du ser inga priser där för det är bara ett forum, så du måste maila tex Jörgen,
Men barre här på forumet "audi 80 GTE quattro -86" tråden håller på nu o ska köpa vems av Jörgen så avakta o kolla med barre vad han köpt o vad priset hamnade på. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
_________________ Fredrik Wiell |
||
nu är en http://www.hqtec.se/pc-46-3-lc-1-db.
_________________ Fredrik Wiell |
||
Jasså, jag skulle kört på Vems round mätaren då har du lambda och avgastemp i samma mätare..
http://shop.vems.hu/catalog/roundwbo Hur kommer det sig att det blev Civinco sprut? känner du nån som kör med det eller har du nära till bra support på det? _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
har redan en separat avgastemp mätare.
peter på civinco sa att jag fick ringa och ställa hur mycket dumma frågor som helst. ![]() fanns färdig byggt till min. sen är det en mappare som ligger nära mig som ska börja sälja dessa sprut och har mappat dom innan. får se om det blir dom eller någon annan. jag vet att du är vems förespråkare. ![]() tycker du det är dumt val eller? _________________ Fredrik Wiell |
||
Jag känner ingen som kör med civinco på Audi så jag vet inget om det..
Men så länge du har nära till support o det e rätt pris på det så är det nog inga problem. Du kunde annars sålt din avgastemp men vill du ha flera mätare så... jag tycker dock det e smidigt när du ser avgastemp o lambda bredvid varann direkt så man slipper hålla koll på flera mätare. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
köpt mig en innovate lc-1 bredbandslambda nu. nu väntar jag bara på att sprutet ska komma hem sen jävlar ska det börjas meka egen audi.
fick börja meka någon annans nu, han hade gjort ett extra vevhusvent hål i blocket. det var ju inte så bra. ![]() _________________ Fredrik Wiell |
||
och insuget passar givetvis inte som det var sagt att det skulle göra. tar i både kyl och servo.
frågade speciellt om det gick fritt från kyl och servo. det skulle göra det så killen som sålde det. ![]() _________________ Fredrik Wiell |
||
här har det hänt lite faktiskt sen senast. bilen är startad och provkörd. det verkar lira och mappning står för dörren.
ska bara ha tag i sensordefinitionerna till insugstempgivaren. Och wastegateröret ska byggas klart. kommer mer info och bilder efter mappning. _________________ Fredrik Wiell |
||
Är det glapp i lagrena eller nått annat fel också?
Eller är det bara lite olja du sett? för en del läcker lite olja men funkar bra ändå.. t.o.m. sett kullagrad GT30r som läcker lite olja så där som din. Men annars kan de va vevhus ventilation eller oljeretur osv som inte lirar som det ska som gör att turbon läcker olja. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Re:
inget glapp i lagren. den ryker som fan också vid start. den oljan som låg där var bara efter två mils körning. vevhus venten är öppen. Och oljereturen har pratat med min mappare om. är ju oljerestriktor på den. så en an10 slang borde klarar av flödet från ett 2mm hål. är bitter nu för precis ingenting jag köper funkar. _________________ Fredrik Wiell |
||
Jag körde utan oljerestriktor från början o då rök den som fan både vid start men även när man körde lungt.
Det kom även massa olja ut under, mellan lagerdelen och avgashuset. Men sen renoverades den och oljerestriktorn monterades sen har det inte rykt nått, dock kan man se lite olja även nu under turbon, men har inga problem med den nu. Öppen vevhus säger inte mycke, frågan är hur öppen är den? alltså har du flera ställen du tar ut vevhusgaser på o vilka dimensioner? ingen strypning på vägen? Jag själv har just nu 3st olika ställen, 2st 25mm 1st 19mm. Den GT30r som jag nämnde hade bara mappats i bromsbänk o då låg det olja så där i inloppet, o då är det en kullagrad med 0.6mm restriktor! Mapparen sa att detta var helt normalt.. Men ryker den som fan så e ju nått fel.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
Re:
kör med orginal vevhusventanslutningar fast öppet då. men jag har inte varvat eller laddat på något så kan inte tänka mig att vevhusventen är problemet. var renoverade du den? _________________ Fredrik Wiell |
||
Jasså inte laddat nått än, mysko då..
Men du har väll kollat att org vevhus slangar är helt rena invändigt o inte är stopp i? för du har vevhus tryck även utan laddtryck.. och oljereturen går väll i fin båge nedåt o har inte nån skarp böj på sig som oljan kan stanna i ? Min renoverades av TTR Stefan i Stockholm/märsta = billigt ![]() Jag kan fixa hans mobil nr åt dig om du vill. GIK, turboservice mfl ska ha typ 8k?? för en renovering. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
nya slangar till vevhusventen.
det var billigt. pratade med turboservice, han sa ett högt pris till mig för att han visst ju inte riktigt vad som satt för grejer i den. 5000+moms. kunde ju bli billigare sa han. men 2000 är ju ganska stor pris skillnad. ge mig gärna numret till han. jag har byggt om oljereturen på den igen. den ryker typ inte längre vid körning eller gaspådrag, men stänger jag av den varm och startar efter en stund så ryker det ganska bra en liten stund tills man kör iväg typ. avgaserna känns fuktiga, börjar nästan tro att turbon läcker vatten. _________________ Fredrik Wiell |
||
Kolla så det inte ligger olja i ic rören,
men finns stor risk att du nu har olja i avgassytemet= kan sitta kvar länge o ge rök.. Kondens vatten e ju vanligt i avgassytem, men försvinner efter en stund. Skulle turbon läcka vatten så måste det vara hål... för vattnet är ju inkapslat, däremot oljan är bara separerad med lager vilket kan läcka.. Du får lossa downpipe o kolla om du har olja eller vatten där. Jag pm'ar hans nr. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 26028 besök totalt |