Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6602 besök totalt |
Snap off (var hitta) ?
Har kommit på att det kommer att bli svårt att komma i och ur min bil så jag har funderar på att köpa en Snap off koppling till ratten. Var hittar man det billigt ?? Kolla de på KH Motorsport och dom skulle ha 1600:- Har för mig att jag sett billigare. Ratten ären OMP och navet är ett Luisi. _________________ // Jani Hast |
||||||
Luisi har snapoff nav små nätta vet ej pris dock!!!
http://www.seabeach.se/ EDIT: kollade på sidan men fann inget sådant, men jag vet att dom har.. har sett..*suck* _________________ M.v.h Nils Olofsson |
||||||
www.esther.se har..
![]() The quick release mechanism for road, rally and racing use. Solid solution to the rattle often felt with normal quick release mechanisms. TuV approved, possibly the only quick release mechanism that is approved. Easy to install, quick and easy to use. No welding required. mail to:" info@esther.se ", for price and further information. _________________ MackeMaehlum |
||||||
|
||||||
_________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Tjena Jani !
Billigast stället är JANA Motors vad jag vet, dom tar 1195 för Sanp off fästet. Samma variant som det finns bild på lite längre upp i tråden. Ska också ha ett, kanske kan beställa tillsammans och dela på frakten. Henke _________________ Hälsningar Henrik Tellskog Mini 1293 TURBO -75 Husaberg 650 SuperMotard -03 |
||||||
Snap-off är bra när man skall i och ur bilen, men att använda det som stöldskydd accepterades inte av mitt f.d. försäkringsbolag.
![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Folksam godtog min snap-off istället för godkänd rattkrycka, men det var istortsett det enda positiva med Folksam. Jag har alltså redan snap-off i bilen, problemet är att jag vill ha två olika rattar eftersom det är onödigt att åka med moccaratt då man inte är på bana och har handskar. Snap-off verkar inte ha tänkt på den lösningen, så då undrar jag om det finns någon annan tillverkare som har tänkt på det problemet eller blir man tvungen att bygga eget? Har man tillgång till rätt maskiner (vilket jag inte har) så är det nog inget större problem att göra eget nav. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
Använd snap offs raceversion utan "låskod" då kan du ha hur många rattar som helst och rattarna passar också i andra bilar. Funkar perfekt, dessutom är den lättare. _________________ Mikael Kenson Ultima GTR-TT |
||||||
Som Kenson skriver, köp Snap-off Racing (100R). Byggd i robust aluminium men ordentliga sprintar för att hålla fast & ta loss ratten. Jag har en 100R liggandes ihop med nav & en 'Indigo 3000' ratt från en tidigare bil jag hade & det papper jag har så är de godkända av AB Svensk Bilprovning, 1990-04-27. Åtminstånde med vissa typer av rattar av fabrikat RAID.
Uppfinnaren av detta system är Johan Rosenlund, hans företag är: Produkt Johan AB Box 216 186 24 VALLENTUNA 08-511 776 61 Nu är det nog snart fyra år sedan sist jag talade med honom men vad jag minns så verkade han vara en motorsportentusiast. _________________ ![]() |
||||||
Jag har pratat lite med Johan....och om inte jag minns helt fel så höll han på med en Lotus Super 7:a
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
ok, jag kanske skulle kolla mer på tillverkarens hemsida (vilken kunde vara bättre) innan jag ställer dumma frågor. ![]() Låspinnarna kan jag leva utan även fast det är lite stöldsäkerhet i det hela. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
Vilken tur att jag har en RAID-ratt till bilen för tillfället. Svensk uppfinning, där ser man, var helt bombsäker på att den var amerikansk. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||
Här är en annan variant
http://www.dalhems.se/stylingsidor/q _________________ ![]() |
||||||
Denna varijant jar jag,kostar 1300:- på k3 (utan ratt).
![]() /Richard |
||||||
Får man inte ha snapp off för sbp? /Richard |
||||||
Som jag skrev ovan så är Snap-off godkänd. Bifogar en inscannad kopia på dokumentet ![]() Scannade även in de två produktblad som jag har på Racing & Standard Snap-off ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6602 besök totalt |