| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Erbjudande: Full-HD bullet cam med inspelningsenhet
|
18623 besök totalt |
|
Re:
Lite osäker men det är 720 x 576 (25FPS) eller 720 x 480 (30FPS). Klippet skiljer inte mycket från länken jämfört med om jag kör det på datorn med originalfilen. Upplösningen i länken är alltså ungefär vad utrustningen presterar! Mvh _________________ Gustav Hedelin |
||||||
|
Den var lite oskarp bilden, men funkar ju dock.
MEN vilket irriterande brumljud det är? Hur låter det med kameran placerad på utsidan av bilen? bara massa vindbrus eller? _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
|
Re:
Mikrofonen sitter på enheten så om den inte är utanför bilen så blir det inget vindbrus. Ingen mikrofon på själva kameran alltså. Bilen är ganska burkig och bullrig faktiskt vilket kanske förstärker det du upplever som irriterande brumljud? Mvh _________________ Gustav Hedelin |
||||||
|
Kamera för rally incar film
Hej Gustav, ja var i kontakt me dig angående kamera för incar i rally bil? Jag hade lite funderinga på ingång för ljud från intercom anläggningen vi har i bilen, som jag förståt så kör de man genom en vanlig ljudingång på kameran. Niklas 070 36 36 369 _________________ Niklas Solenö |
||||||
|
Tack Gustav för en prisvärd produkt.
Tack vare de medföljande fästena lyckades jag skruva fast linsen på hjälmen på ett par minuter o enheten runt överarmen. Så här kan det se ut på DH-hojjen: http://www.youtube.com/watch?v=Jxks9 _________________ Mårten Kluck |
||||||
|
Köpte en sådan här kamera av Gustav för ett tag sedan, mycket nöjd.
Väldigt prisvärd och smidig utrustning! /Markus Nordenström _________________ Markus Nordenström M3 E46 -03, Golf R MK6 -10, 9000 Aero -96, Clio 16v -91 Rejsat i: Radical PR6 -06 och Radical SR8 LM -08. |
||||||
|
Stupar tyvärr på att den filmar i MOV format vilket är onödigt krångligt när jag sitter på en PC. hade jag kört final cut och mac hade det väl gått men både i premiere och vegas är det tyvärr onödigt bökigt.
kameran verkar på spec. helt perfekt så det känns ju lite tråkigt. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
om det är en snutt från kurbsattackkörning så är det ännu bättre (då får man en bild av hur bra den klarar de problemen). |
||||||
|
Re:
Jag har redigerat smidigt med filmer från icke-HD-varianten i Ubuntu. Använde LiVES eller Cinelerra (det var ett tag sedan så jag kommer inte ihåg...) http://techcityinc.com/2009/02/04/to _________________ Peter Sundström Nissan Skyline KGC10 Hakosuka, Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 313 varv på Nordschleife |
||||||
|
Jag har i helgen provat Full HD kameran.
Kameran kördes i Finalen i ERcup på Knutstorp, ca 4,5 timme innan motorn rasade. Det var otroligt stressigt med att få ihop bilen så ingen tid fanns överhuvudtaget att finlira med kameran, monteringstid var max 10min fastsatt i buren med buntband. Det finns massor av möjligheter att ställa in balans m.m. i kameran men som sagt jag öppnade instruktionsboken för första gången i går kväll.
Så kameran kördes på full HD out of the box settings med den medföljande micken, ett fulladdat batteri räcker precis 2 timmar och det följer med två batteri till kameran. Det finns även möjlighet att koppla in ström till kameran via ciggladdare (om man har sån lyx i bilen vill säga) Köpte direkt till ett 32GB SDHC kort klass 4 som enl. försäljaren skall räcka till 4 timmars Full HD film (ej testat mer än 2 tim, glömde byta batteri, vi var upptagna med bilen när den kom in i depå). Jag ger den nog faktiskt 5 M20B25 av fem möjliga. Ljud och bild var toppklass Så till resultatet, filmat ifrån Team Snowdragon (www.snowdragon.se) #75 förare Jonas 10min med rullande start. Klippet är gjort med Adobe Premiere settings Vimeo HD 1280x720 30fps. http://www.vimeo.com/15928807 Bilden är alltså sänkt kvalite från Full HD Gustav kommer få samma klipp utan komprimering för att lägga upp här.
Mitt tips, köp köp köp. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Vet att det finns en sekvens när vi blir påkörda i sidan på bilen, kan nog ge dig ett klipp på det. Det skakar värre än kurbs
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Ser riktigt fint ut på filmen alltså man ser mätare osv, MEN skulle ju haft den längre ner så man såg alla bilar framför o såg hur det ser ut...
Samt filmning utanför hur det ser ut samt hur illa vindbruset låter? Så hoppas nån kan filma o lägga upp detta. _________________ Martin Ehrsson RS8
Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||
![]() |
SÄLJES
Erbjudande: Full-HD bullet cam med inspelningsenhet
|
18623 besök totalt |