| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hur noga med klädsel vid gatbilskörning?
|
1433 besök totalt |
|
Hur lättklädd (ja, inga lustigheter över uttrycket nu ) får man vara egentligen under gatbilskörningen? Funkar det med t-shirt och trekvarts-brallor? Jag undrar därför det lär bli mycket varmt på mossen imorgon! Jag hittar inte mina handskar heller. Om man måste ha handskar, kan någon vänlig själ ta med några till över som jag kan köpa i så fall?
|
||
|
Det är så kraven är ja, lär bli duktigt svettigt, så mycket vatten behövs, skulle säga minst 50cl innan och efter körning, sen lite emellanåt då.
Har tyvärr inga extra handskar. Jag har märkt att jag kommer nog tappa flera kg imorrn, behövs dock, men under dagarna nu har det blivit 35-40grader i bilen, hur kommer det då bli imorrn
_________________ Viktor Starkman |
||
|
Tack för snabba svar.
Jag var inne och kollade på BMWSC-hemsidan och där står så här:
Vad gäller klädsel så känns det glasklart om vad som gäller, ombyte medtages! Handskar, ja inte kan det väl vara något krav på det med tanke på hur texten är formulerad? Såvida de inte omfattas av heltäckande klädsel. Btw så har jag fortfarande inte hittat mina handskar. Får väl ta med frugans trädgårdshandskar fall i fall...
|
||
|
Re:
Ska försöka komma ihåg numret, ska till nummer #44 också och hämta ett bälteslås.
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1433 besök totalt |