Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30-87. TILL SALU?
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
118616 besök totalt
Werger
Ängelhom
Här sen Sep 2007

Re:

BMWTobbe skrev:
erikjakan skrev:
BMWTobbe skrev:
Ja, då har jag varit ute och gasat! Det lätta svänghjulet märks vid acceleration i ettan och tvåan, men det gör inte så mycket just nu. Inget kopplingsslir men det brakade till på hemvägen från testrundan och ett avgasfäste gav sig på utflykt. Inget allvarligt dock, bara det som sitter mellan lådan och grenröret så färden kunde utan problem fortsätta.

Fälgproblemet kvarstår dock. Skivorna slår sig bakom BBS fälgarna, men inte bakom R-däcksfälgarna. Enda skillnaden jag kan se är att BBS fälgarna är för täta i ekrarna för att ventilera ut värmen ordentligt.

Då är frågan: offra BBS fälgarna eller de stora bromsarna??

offra fälgarna till mig!

Jag köper dem av dig! Är det 17" rs eller 18"?

8,5 x 17 et 13. Kom med ett bud

Säg till om det blir budgivning!! är också intresserad av rs fälgar!!!

Bmw M3 e30 -88 såld
Renault Clio 1.8 16v "cup" -92
Mazda miata -95
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Werger skrev:
BMWTobbe skrev:
erikjakan skrev:
BMWTobbe skrev:
Ja, då har jag varit ute och gasat! Det lätta svänghjulet märks vid acceleration i ettan och tvåan, men det gör inte så mycket just nu. Inget kopplingsslir men det brakade till på hemvägen från testrundan och ett avgasfäste gav sig på utflykt. Inget allvarligt dock, bara det som sitter mellan lådan och grenröret så färden kunde utan problem fortsätta.

Fälgproblemet kvarstår dock. Skivorna slår sig bakom BBS fälgarna, men inte bakom R-däcksfälgarna. Enda skillnaden jag kan se är att BBS fälgarna är för täta i ekrarna för att ventilera ut värmen ordentligt.

Då är frågan: offra BBS fälgarna eller de stora bromsarna??

offra fälgarna till mig!

Jag köper dem av dig! Är det 17" rs eller 18"?

8,5 x 17 et 13. Kom med ett bud

Säg till om det blir budgivning!! är också intresserad av rs fälgar!!!

Nu är ni tre som har visat intresse, men inga bud ännu...
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Så, nu har jag tillbringat halva kvällen bläddrandes genom trådar på s14.net. Där finns ju en hel del trevliga bilar och jag blir sugen på att skippa hela banåkagrejen med bilen och bygga en riktigt fin gatbil. Jag börjar tycka det är synd att piska den på bana... Dumma tankar?
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Ja det är dumma tankar, putsbilar kan andra pyssla med. Bilen är byggd från början för att harva runt och göra bra ifrån sig samtidigt som den skänker glädje till föraren, inte stå i ett glasskåp och blänka. Utöver det har du gjort ett omfattande jobb för att optimera bilen (även om alla originaldelar säkert finns kvar)

Du kan nog få den fin ändå om du börjar med att byta ut det där fram och det där bak och sedan pytsar på bilen lite bra färg Lite trevliga fälgar med lagom gummi på det så har du en skojsig kärra!

och du har ju lite annat skoj oxå

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

BMWTobbe skrev:
Så, nu har jag tillbringat halva kvällen bläddrandes genom trådar på s14.net. Där finns ju en hel del trevliga bilar och jag blir sugen på att skippa hela banåkagrejen med bilen och bygga en riktigt fin gatbil. Jag börjar tycka det är synd att piska den på bana... Dumma tankar?

Man förstör en M3:a om man bygger gat bil av den
Det ska var en racer & inget annat optimalt är en DTM vagn från 88-90
http://gigamad.hu/video/GGzgVQKjUb

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Re:

BMWTobbe skrev:

Både ja och nä

Jag tänkte ungefär likadant innan.... nu skonar jag min M3 från banan och glider bara lite på söndagar...=)

Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002

Re:

BMWTobbe skrev:

Känner igen det där... Man får inte tillbringa för mycket tid på s14.net, då får man bara konstiga tankar!
Har t.o.m. lyckats köpa på mig både 17" Schnitzer split och 18" OZ split för den dagen då man "bara" skall putsa och glida.

Det bästa botemedelet är att genast besöka närmaste motorbana med sin M3E30 - som Knustorp nu till helgen! (Kanske syns där om allt går i lås.)

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
BMWTobbe skrev:

Man förstör en M3:a om man bygger gat bil av den
Det ska var en racer & inget annat optimalt är en DTM vagn från 88-90
http://gigamad.hu/video/GGzgVQKjUb

Den första frågan som dyker upp i mitt huvud efter att ha sett klippet du länkade till är: hur f-n kan man ha sån skitmusik till ett sånt porrigt klipp??

Jovisst gör den sig fint som banbil, men den börjar bli värd en del pengar, och jag har lagt för mycket energi på den för att riskera att sätta den i räcket. Med handen på hjärtat så vet vi ju alla som håller på med detta att det bara är en tidsfråga innan man kör av
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Fredrik Larsson skrev:
BMWTobbe skrev:

Både ja och nä

Jag tänkte ungefär likadant innan.... nu skonar jag min M3 från banan och glider bara lite på söndagar...=)

Precis min tanke!
Citera
Thomas J
Nyköping
Här sen Feb 2008

Den dagen jag börjar fundera på att göra putsmöbel av min lovar jag att sälja till
någon som begriper bättre. Dessa bilar skall köras som det en gång var tänkt.

Din tuffa M3 kommer att deppa ihop om den inte får vara med och leka.
Kör hårt!

BMW M3 E30 S14 2,5 Kolb Motorsport -91
MB 200E -89
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Har nu kommit på lösningen! Har ju en extra motor, låda, fjäderben och kompletta bromsar fram liggande. Det kan man ju transplantera in i en 318 kaross och sätta bur i. På så vis kan jag återställa M3'an till en fin glassätarbil och samtidigt ha en potent E30 på bana som jag kan skrota och ta delarna ifrån om något skulle hända. Problem solved!

Nu gäller det bara att hitta en lämplig kaross att lägga prylarna i...
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Jag minns en blå...

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Bladh skrev:
Jag minns en blå...

Joo, men den är för ny och den finns dessutom här på forumet, nu med Volvomotor. Vill ha något som det har legat en M10 i, eller kanske en 318iS..
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

BMWTobbe skrev:
Bladh skrev:
Jag minns en blå...

Joo, men den är för ny och den finns dessutom här på forumet, nu med Volvomotor. Vill ha något som det har legat en M10 i, eller kanske en 318iS..

Jag har en röd 318is kaross som är lättad både här & där den har även huv,taklucka & skufflucka i gf
den står mest på gargaeuppfarten & skrotar nu.

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
BMWTobbe skrev:
Bladh skrev:
Jag minns en blå...

Jag har en röd 318is kaross som är lättad både här & där den har även huv,taklucka & skufflucka i gf
den står mest på gargaeuppfarten & skrotar nu.

Lättad både här och där låter som om rostmasken har krupit fram . Nja, skulle kunna tänka mig en fin 318i 83-87 utan sollucka. De är ju tydligen sällsynta även i tyskland. Hittade en för _1300! En 318iS hade kanske varit enklare med tanke på att det är en 16V från början, syns kanske inte så stor skillnad. Tyvärr har ju 320is dragit i väg i pengar också, så det är inget alternativ.
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Thomas J skrev:
Den dagen jag börjar fundera på att göra putsmöbel av min lovar jag att sälja till
någon som begriper bättre. Dessa bilar skall köras som det en gång var tänkt.

Din tuffa M3 kommer att deppa ihop om den inte får vara med och leka.
Kör hårt!

Joo, men bilen har ju ett ganska stort antal varv på Knutstorp och ca 100 varv på ringen. Hon har förtjänat att åldras med värdighet, som vilken fin dam som helst. Eftersom jag bor en bit utanför stan har jag ingen brist på kurviga vägar fram och tillbaka till jobbet, och det räcker bra för stunden:).
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Framplockad efter vintervila!

Hur glad som helst för att bilen är omlackerad på garanti började jag skruva ihop den. Ny front monterad, ny baklucka, sidobli..., men va f-n? Vad är det för märke? Jaha, den vänstra framskärmen har ett par djupare hack som sen har lackats över! *granskar hela bilen* Hittar mer skit på i princip alla ytor. Lackskarv mitt på högerskärmen, lackskarv på taket, sträv yta på den nya fronten som polerades medan jag väntade, gropar, dammkorn, fastlackad antenn på taket, apelsinskalsyta som är vattenslipad men ej polerad... Blir så trött på att det skall vara så svårt att få en bra lackering, trots jag förklarat att jag har lagt mycket tid och pengar på plåtjobbet! Känner mig ganska trött på detta nu, lackeraren fick fria händer vid senaste omgången för att han inte skulle känna sig stressad. Mina ord var uttryckligen "ta hur lång tid ni vill, hela vintern om det behövs, det viktiga är att det blir bra!".

Fick i alla fall på fälgarna och de går hyggligt fritt, nästan...

Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004

Såhär på bild är den i varjefall vacker så man blir tårögd

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

farbeyonddriven skrev:
Såhär på bild är den i varjefall vacker så man blir tårögd

Tack!
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

I verkligenheten oxå, iallafall för en 43 åring som inte insett att det ÄR dags för glasögon
Jag tyckte det blev ett riktigt lyft att få huven vit i förhållande till förut. Fälgarna växer för varje gång man ser dom och det var ju riktigt gott om plats för bromsarna vad du nu skall med dom till

Summerat så är det en clean, snygg och snabb läckerbit! thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Seså, ändra nu rubriken och köp hem det där vi diskuterade och anmäl dig till Knutan!
Vi är många som vill höra och se damen i sitt rätta element.

Lyssna och njut! http://www.youtube.com/watch?v=o2AkFzJ-Uxk

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E30-87. TILL SALU?
<<   1, 2, 3 ... , 30, 31, 32   >>
118616 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande