Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Silverstone
<<   1, 2, 3   >>
5172 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

De borde kanske komma på ett lindrigare straff än DT?
Kanske ett alternativspår a la rallycross där man tappar fem sek eller något men inte hela racet? Sedan får racecontrol fem varv på sig att döma ut ett straff annars är det preskat?

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Samson skrev:
Citat:
om det inte varit gräs utanför banan utan en mur eller liknande så hade det blivit en krasch som Kubica hade blivit skyldig till för att han inte gett utrymme åt Alonso.
Dom låg trots allt sida vid sida när Alonso gick ut i gräset.

Även om man kan tycka att Kubica ska lämna plats åt Alonso kan man aldrig tillåta att en omkörning sker över gräset. Straffar man inte en omkörning som Alonsos kommer det att utnyttjas flitigt. Ladda järnet på yttern inför en chikan, låtsas som att man bara ville undvika en kollision och gena så är man förbi.

Straffet han skulle haft skulle vara att släppa om Kubica igen, vilket inte var möjligt för att Kubica bröt. Det ska inte drabba Alonso hårdare för att Kubica bröt eftersom Alonso inte hade något med den händelsen att göra.
och anledningen till att han inte släppte om tidigare var för att bägge teamen var i kontakt med race-chefen för att reda ut om det var en ok omkörning eller inte.

Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Re:

david-o skrev:
Samson skrev:
Citat:
om det inte varit gräs utanför banan utan en mur eller liknande så hade det blivit en krasch som Kubica hade blivit skyldig till för att han inte gett utrymme åt Alonso.
Dom låg trots allt sida vid sida när Alonso gick ut i gräset.

Även om man kan tycka att Kubica ska lämna plats åt Alonso kan man aldrig tillåta att en omkörning sker över gräset. Straffar man inte en omkörning som Alonsos kommer det att utnyttjas flitigt. Ladda järnet på yttern inför en chikan, låtsas som att man bara ville undvika en kollision och gena så är man förbi.

Straffet han skulle haft skulle vara att släppa om Kubica igen, vilket inte var möjligt för att Kubica bröt. Det ska inte drabba Alonso hårdare för att Kubica bröt eftersom Alonso inte hade något med den händelsen att göra.
och anledningen till att han inte släppte om tidigare var för att bägge teamen var i kontakt med race-chefen för att reda ut om det var en ok omkörning eller inte.

Precis som skrivits tidigare borde Alonso släppt om Kubica direkt eftersom han var osäker. Ferrari valde att chansa och missade uppenbarligen. Men tävlingsledningen tar löjligt god tid på sig för sina beslut i år vilket är urkasst! En sådan sak borde teamen kunna få svar på direkt, inte massa varv senare. thumbs down
Man kan nästan undra om de följer sändningarna alls, utan försöker leta rätt på situationen bland inspelningarna när frågan kommer?

De dömda straffen har dessutom grinat Alonso direkt i nyllet, och det rejält. Hamiltons drive through efter pacecar-incidenten som inte resulterade i något reellt straff resultatmässigt och nu detta mångdubbla straff i resultatlistan för Alonsos drive through.

NS: 38 varv
Citera
Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Kollade lite på incidenten och man kan väl säga att dom är nära på exakt sida vid sida och Kubica är tvungen att ta bort utrymmet för Alonso för att inte hamna på yttern i utgången av chikanen och därmed bli omkörd.
Varför ska Alonso backa av när dom är jämsides kan jag inte förstå? Jag håller hårt på Kubica men inte i denna situation.

http://www.youtube.com/watch?v=pJXQXYapdxA

www.modsport.se
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Håller med, Alonso ska ha plats. Men det rättfärdigar inte hans omkörning över gräset. I stället borde domarna straffat Kubica för att inte ha gett Alonso plats.

Med det vill jag återknyta till vad jag skrev tidigare, att F1-förarna är urusla på att ge varandra plats. Det är ett problem att rätta till. Omkörningar när förare genar i chikaner hanterar domarna redan bra.

NS: 38 varv
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

GRATTIS Webber.
Gillar inte honom normalt.
Men han gör det bra och visar Vettel och Red Bullarna att det är dags att sluta tramsa med honom

McLaren thumbs up
Hamilton thumbs up
Button thumbs up
Vilka rejs , Button med sån uppkörning.
De är bra nästan jämt de dä två.

Mmm men Vettel kör ju bara fulare ju mer trängd han blir.
Börjar kraftigt ogilla hans sätt att köra och de "fördelar" han får.
Undrar när de skall börja säga emot honom , skulle någon annan tränga sig fram så blir det straff direkt.

Sedan Gnällonzo har ju fastnat i gnällträsket.
Han gjorde fel , varför inte släppa platsen direkt då.
Nää gasa vidare och gnäll sedan efteråt när straffet kommer!?!
Han kan väl ta och focusera på att köra istället fö att gnälla på "att alla starffar mig" Buuuhuuuu
Gnällonzo is back BIGTIME!

Sedan Skomakaren? thumbs down
Vem var det som sade att han klassar ut Nico jämt??
Undrar när det var senast han gjorde det?
Nu var han iaf inte nära och detta var den bästa helgen han haft.
Jaja han är inte med i matchen ännu hur som helst.
Go Nico! thumbs up

Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Re:

Samson skrev:
Håller med, Alonso ska ha plats. Men det rättfärdigar inte hans omkörning över gräset. I stället borde domarna straffat Kubica för att inte ha gett Alonso plats.

Med det vill jag återknyta till vad jag skrev tidigare, att F1-förarna är urusla på att ge varandra plats. Det är ett problem att rätta till. Omkörningar när förare genar i chikaner hanterar domarna redan bra.

Kan nog bara hålla med thumbs up

www.modsport.se
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Re:

Lillen skrev:
Har han gnällt på det? Den kommentar jag sett är väl möjligen lite syrlig där han konstaterar att domarna dömer och han bara kör bil.

Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Lennart Mäkinen skrev:
Lillen skrev:
Har han gnällt på det? Den kommentar jag sett är väl möjligen lite syrlig där han konstaterar att domarna dömer och han bara kör bil.

Gnällt är kanske fel ord.
Men med tanke på tidigare språk och argument så blir det lätt att kalla det för gnäll.
Han mena i det jag läst att han minnsan inte gjot fel , det kunde va Kubica som gjort fel lika gärna.
Men det tycker klart och tydligt inte dommarna och fansen.
Han lever dessutom i sin drömvärld att han kommer vinna mästeskapet

Norrköping
Här sen Okt 2005

Annat var det förr...kolla

http://www.youtube.com/watch?v=kre35Pct0yA

Malmö
Här sen Mar 2005

Re:

GREYHOUND skrev:

Såååååå jäkla coolt! thumbs up

Älskar att titta på dessa gamla godingar. Klart gentlemen racing här även om det gick ganska vilt till... Tyvärr så tillåter inte dagens F1or denna behandling för då sprutar det kolfiber över hela banan.

Nä, bygg nytt i stål med fingerkänsla och inga jäkla datorer och operationsalar till garage.
Fjollor ställt till grabbarna från förr!

Stefan

Kimmen
Eskilstuna
Här sen Jan 2006

Re:

Lillen skrev:

Men med tanke på tidigare språk och argument så blir det lätt att kalla det för gnäll.
Han mena i det jag läst att han minnsan inte gjot fel , det kunde va Kubica som gjort fel lika gärna.

Finns det någon förare i F1 som fått en bestraffning och tyckt att det varit ett OK domslut??
Ganska sällsynt.

www.modsport.se
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

Stefan Persson skrev:
GREYHOUND skrev:

Såååååå jäkla coolt! thumbs up

Älskar att titta på dessa gamla godingar. Klart gentlemen racing här även om det gick ganska vilt till... Tyvärr så tillåter inte dagens F1or denna behandling för då sprutar det kolfiber över hela banan.

Nä, bygg nytt i stål med fingerkänsla och inga jäkla datorer och operationsalar till garage.
Fjollor ställt till grabbarna från förr!

Stefan

Helt klart det var bättre förr
Dagens bilar är nog för klena hållbarhetsmässigt när det ska kubbas hjul mot hjul
dessutom är dom för säkra förr dog om du gjorde fel det skärpte upp det hela en del

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

Kimmen skrev:
Lillen skrev:

Finns det någon förare i F1 som fått en bestraffning och tyckt att det varit ett OK domslut??
Ganska sällsynt.

Haha mmmnnjaääee Näää.
Man behöver väl inte tycka att det är ok väl?!
Men gnälla som en treåring vaje gång något hände är väl fel i mina ögon.
Han har väl aldrig varit speciellt ödmjuk heller.
Se på McLarentiden.

Blomstermåla
Här sen Nov 2005

Ämne till fotbollsspelare

Skänninge
Här sen Maj 2003

Re:

GREYHOUND skrev:

http://www.youtube.com/watch?v=kl2tIFxSEGA&feature=related
Denna var trevligare att titta på, visserligen verkar de inte hålla samma tempo..

Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Lillen skrev:
Kimmen skrev:
Lillen skrev:

Ganska sällsynt.

Haha mmmnnjaääee Näää.
Se på McLarentiden.

Åter igen så har han knappt uttalat sig alls om incidenten. Det enda han sa var att han ville ha radiotystnad och sköta sitt jobb... det visade sig trots allt att det inte gick att rädda något med loppet och efteråt var han förbannad och höll sig undan från reportrarna... när menar du att han gnällde?

david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

GREYHOUND skrev:

Mekaniskt grepp is the shit thumbs up

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

david-o skrev:
Lillen skrev:
Kimmen skrev:
Lillen skrev:

Ganska sällsynt.

Haha mmmnnjaääee Näää.
Se på McLarentiden.

Åter igen så har han knappt uttalat sig alls om incidenten. Det enda han sa var att han ville ha radiotystnad och sköta sitt jobb... det visade sig trots allt att det inte gick att rädda något med loppet och efteråt var han förbannad och höll sig undan från reportrarna... när menar du att han gnällde?

Enligt BBC var han inte helt nöjd efter loppet.
Men accepterade straffet , varfö kan man ju läsa om i länken ovan.

Tycker du själv han verkar tillfreds med situationen eller verkar vara possitiv
Personligen tror jag han har pressen på sig för att han inte KAN leverera till Ferarri och Tifosi.
Han är i obalans och gnäller!
Min åsikt i ärendet iaf!

Baar - CH
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Borde han vara glad? Det hade väl varit en helt värdelös förare om han inte blivit förbannad för en bestraffning.
Det är skillnad på att bli förbannad och på att gnälla som en 3-åring. Det finns garanterat inte en förare i fältet som skulle reagerat annorlunda efter två såna bakslag.

Elitracing (åskådarracing)
F1 Silverstone
<<   1, 2, 3   >>
5172 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande