Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilken video ska jag ha på banguidesidan?
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (3615 totalt)

Klipp 1
5%
 5%  [ 1 ]
Klipp 2
33%
 33%  [ 6 ]
Klipp 3
61%
 61%  [ 11 ]
Totalt antal röster : 18

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Re:

Magnus Thomé skrev:
Björn skrev:
Är inte alls överens med dig om spårvalet mer än om man har någon 5cm bakom sig i race och vill hålla tätt. Har iofs. mest åkt motorsvaga bilar man vill hålla fart runt hela kurvan med.

Är väl lite det klassiska att man börjar köra lite som "V" istället för "U" genom svängarna om man råkar ha lite mer motor än sidogrepp. Eller som Gaute döpt det senare: "ballongspår" thumbs up Jag har försökt skriva lite kring spåralternativen beroende på bil i själva spårvalstexten.

Vist är det så men var gör du då i yttrkanten ur kvarnen? . Skämt åt sido, det har du helt rätt i, ju sämre väghållning och bättre effekt gör att man åker mer V-kurva. Normalt när det går tillräckligt fort är att det blir ganska långa kurvor ändå.

Efter att ha åkt ganska många olika bilar runt kullen så har mitt spår blivit ganska mjukt även med snabba bilar som GT3, M3 och liknande men CSL har jag inte åkt runt kullen. Att släppa ut bilen fullt ur kvarnkurvan vill jag avråda alla med mer än typ 250-300hk då bilen gärna tappar fästet över krönet på slutet av kurvan om man har ordentlig fart och grepp,men få åker så fort där att det är något problem. 600hk fyrhjulsdrivet 2tonslok är ingen banbil och måste köras som ett lok, börjar man köra ordentigt brinner däcken upp .
Citera
Allmänt banåkaforum
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (3615 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande