| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Grand Am GT results: RX-8, RX-8, RX-8, RX-8, !
|
2634 besök totalt |
|
Grand Am GT results: RX-8, RX-8, RX-8, RX-8, ! -------------------------------------------------------------------------------- Congratulations to Sylvain Tremblay, Jonathan Bomarito, and Speedsource Racing on Winning GT at the NJMP 250 Grand Am race! RX-8s finished First, Second, Third, and Fourth on Sunday! Now everbody go out and buy an RX-8 on Monday.
It's a Mazda podium sweep in New Jersey. 1-2-3 for the SpeedSource RX-8's. #70 - #68 - #69 and #41 Dempsey Racing in 4th. Increased points leaders for drivers, teams, and manufacturers. Oh hell yea!!! _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||||
|
Jag kan med STOR stolthet säga att min verkstadschef som jag anställde för lite över en månad sen är Crew chief för Speedsource teamet som kom 1:a, 2:a OCH 3:a i helgens tävling.
Jag är ganska säker på att jag valde rätt när jag anställde honom
Grymt kul f.ö.! /Erik |
||||||
|
Now that the field has caught up I think they should take off the weight penalty on the Mazda cars! Hehe!!
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
Re:
Jag är också helt säker på att du anställde rätt gubbe. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
Re:
Jadu, han är faktiskt helt otrolig. Han jobbade innan på Hendrick och Roush och var ansvarig för alla dynotester för motorerna, gjort egna wiring harnesses till bilarna mm. En kunnig kille d.v.s. |
||||||
|
Re:
och detta säger du först nu?! Jag är MYCKET intresserad av att köpa Speedsource delar, som chef är det bara att säga till han att släppa till alla godbitar!
Skämt å sido, Speedsource säljer en del RX-8 delar är intresserad av lite grejer i vinter om du har lust att hjälpa till. Länk armar, busningar och sånt till chassie. För de tillverkar väl till vanliga RX-8 med har jag för mig? Säljer iaf till Mazdaspeed programmet i usa. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Nja, inte på tomgång än, men vi jobbar på det.
_________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||||
|
Re:
Bör ju inte komma så mkt eld på lambda 1, kanske dags att feta ut den lite på tomgång med
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Jag kollade lite med honom, och han sa att alla Speedsource delar som görs till just gatbilar är licenserade av Mazdaspeed och går inte att köpa via Speedsource. Speedsource utvecklar, testar och tillverkar delarna sen skickas dom till Mazdaspeed och paketeras om. Dock säger jag inte att det är omöjligt att få tag på, men inte heller helt lätt! |
||||||
|
Re:
Det var där du kom in i bilden , för att få köpa från Mazdaspeed måste man vara med i deras raceprogram vilket gör det lite svårt för oss på andra sidan pölen
Tanken var ju kanske om du kunde fjäska lite med han, du kan ju nämna iaf att det finns en svensk åtta som kör lite bana som gärna kör med Speedsource reklam om han får köpa lite så grejer. det är ju inga stora grejer de gör vad jag vet, lite ecc. busningar i delrin och liknande.
|
||||||
|
Det tråkiga är att årsmodell 2011 blir den sista årsmodellen av Rx-8.
Det som f.n. pågår är en demonstration som visar att modellen slutar på top.
2012 kommer B16 Renesis i en ny 2-3 sittsig sportvagn. Hoppas vi får 350 hk , 320Nm std. 1250 kg, det vore mumma.
||||||
|
Det ser bra ut i tabellen
http://204.12.108.2/assets/RolexTeamPoints7.pdf Pos Points No Team 1 232 69 SpeedSource 2 219 70 SpeedSource 4 201 41 Dempsey Racing 5 187 68 SpeedSource 6 185 30 Racers Edge Motorsports 7 177 40 Dempsey Racing 12 132 42 Team Sahlen 13 126 43 Team Sahlen 24 16 65 SpeedSource RX-8or på plats 1,2,4,5,6,7,12,13 & 24 Fyra rejs kvar att köra
|
||||||
|
Re:
Vänta bara, den där Dempsey bilen blir snart nerknuffad ska ni se
|
||||||
|
Jag är mest orolig för ytterliggare viktbestraffning av Rx-8:an. Glöm inte att konkurrenterna gör allt för att sänka Mazda Wankel.
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2634 besök totalt |