Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 26028 besök totalt |
ingen olja i tryckrören eller ic. lite oljekladd är det ner i första röret. men det blir det väl ganska snabbt vad man än har för turbo va?
hade det varit gammal olja i avgassystemet så hade det rykt hela tiden. Och det gör det ju inte. får kolla lite mer på det. annars får jag ringa han stefan. tack för numret. _________________ Fredrik Wiell |
||||
![]() olja i turbon vid uppstart är ju inget konstigt då du har ett oljetryck på uppemot 7 bar. Jag hade samma problem & det är tätningarna som inte klarar trycket. Ingen renoveringen behövdes för min del & behövs inte normalt heller. Jag svetsade igen en banjoskruv & borrade ett hål på 2mm i den, det räckte. BIlen går som f_n & turbon mår kalas....fortfarande.... ![]() Framtidsplaner?? För nåt säger mig att det inte slutar här ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Re:
tackar. så länge det inte ryker på full gas är det ju lugnt, man ligger ju där hela tiden. ![]() ska kolla på varför den var lite seg på laddet för. ska skicka upp en bild på kurvan sen. _________________ Fredrik Wiell |
||||
_________________ Fredrik Wiell |
||||
dagen efter jag mappade så gick växellådan.
såg ut såhär när jag tömde oljan till växellådan ![]() och när jag tog bort difflocket och diffen såg det ut såhär. ![]() någon som vet varför diffar brukar rasa? förutom lite för mycket pulver. _________________ Fredrik Wiell |
||||
Jag har hört att axeln (som bara sitter fast med ett rundstift) som går igenom diffen o håller dom 2 små dreven kan börja glappa med tiden o då glappar ju dreven mot varandra= ras.
Hur känns axeln i diffen? är den lös? _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
![]() ![]() Fasen så trist ![]() ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Re:
detta hände inte vid mappning, utan dagen efter. Och inte när jag banzai växlade som jag hade gjort innan på dagen. utan när när jag fått i tvåan och det börjat dra, sen gick det väl två sekunder eller nåt så rasslade det till bara. men som rallyquattro skrev innan, kollade på den gamla diffen och mitten axeln glappade faktiskt en del. det gör inte den nya som tur är. någon som vet om det går att köpa lagren som sitter på diffen på något annant ställe än vag? typ swerull? och om man behöver shcimsa in något? _________________ Fredrik Wiell |
||||
tur i oturen att man kunde lokalisera ett fel iaf, då kan man kolla & åtgärda om så behövs. I ditt fall kolla så att det är ok, kalas ju
![]() ibland e han rätt så bra han MArtin du ![]() Var på väg att fråga dig om din bänkning, men såg i det klipp du lagt upp att du körde din även med bakhjulen på rullar .....bajbaj också..... ![]() _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
Re:
Är dom gamla lagren skadade ? Ja man måste schimsa dom så det blir rätt.. (men finns säkert nån annan stans att köpa men har ej kollat det själv.) _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Re:
nej dom gamla lagren är inte skadade. så jag tror nog att jag flyttar över dom på den nya diffen. så jag slipper det där med att schimsa in dom. tror det får bli en annan växellåda sen iaf. hehe. men det får bli i vinter. såg på audimotorsport att du gjort en "jigg" till växellåds fästena på s4:a lådan. gjorde du en till längkaget med? för det stämmer ju inte ihop med den 5 petade lådan jag har nu. Om jag nu får tag i en s4 låda i framtiden. _________________ Fredrik Wiell |
||||
Jag har ju inte alls samma vxllänkage som du har...
Men gjorde inte heller nån jigg utan bokade fram o tillbaka tills det passade. Men på S2 behöver du bara fixa 6vxl länkage o bulta dit så är det färdigt för dig. Du bör ju dock mäta så lagrena hamnar exakt lika på nya diffen, kan ju skilja nått i tillverkningen.. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||
Re:
det där 6vxl länkage är inte lätt att få tag i. ![]() _________________ Fredrik Wiell |
||||
Re:
vet inte hur mycket man kan ge för sånt. ![]() ![]() _________________ Fredrik Wiell |
||||
nu har det strulat till sig lite. någon har flyttat, sparkat till delarna till lådan. så jag vet inte hur distansen som hastighetsmätargivaren hämtar sin signal ifrån hur den ska sitta. någon som har koll på det?
_________________ Fredrik Wiell |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 26028 besök totalt |