| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Intressekoll: Gymkhana bana i skåne i höst
|
1, 2 >> 5862 besök totalt |
|
Intressekoll: Gymkhana bana i skåne i höst
lägger ut en förfråga här om det finns intresse för att köra en ren gymkhana-bana på tid i skåne i höst ? Blir lite som Ken Blocks filmer, fast utan sladdandet (man får såklart sladda om man vill o tappa tid )
banlängd: cirka 1000-3000 meter Antal bilar på banan samtidigt: max 3 plats: nv-skåne försäkring: lutar åt SMA Arrangör: Skåne X-racing http://www.skanexracing.se maxpris: 400kr - betalas endast i förskott (full återbetalning vid inställt event) max antal bilar: 40st Alltså typ så här, fast inte lika snabb bana såklart : http://www.youtube.com/watch?v=BkNzk fast utan flashigheterna & löst folk på banan...
/ ...kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
Absolut en helgdag !
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||
|
Låter kul, det skulle alltså vara en sorts "konbana advanced" med lite knepigare svängar. Hur tight kommer banan vara, d.v.s. krävs "drift" (eller handbroms för fwd-bilar) för att komma runt vettigt?
_________________
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20 |
||
|
Re:
Allt det du nämner.. i vissa svängar kommer fwd ha ett övertag, i vissa rwd, Här är en skiss jag gjort lite på test: Alla svängar kommer vara skyltade, tänkte även föreslå att alla förare får tillsammans 10-20 minuter på morgonen att lära känna banan i MAX 50 km/h. Det finns ett (1) ställe på banan som asfalten är superdålig på en sträcka av sju (7) meter, går tyvärr ej att laga heller. Detta är utmärkt med blåa streck på bilden. Vill poängtera en sak: De som känner igen området, var snälla o håll det för er själva.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
Ritade banan faktiskt för att köra medurs. men allt är ju bara på pappret än-så-länge. - chikanen går ju att flytta, kanske mitt i svängen istället ? Där är säker 3 svängar som kräver ettans växel, bla den 90graderssvängen som går in under det gröna taket. Samt att man borde kunna nå 140-150kmh på rakorna, kanske mera. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Lite fler uppiggande filmklipp:
Den låter lite arg va
http://www.youtube.com/watch?v=QGGzX AE86 http://www.youtube.com/watch?v=KiwFa Smart http://www.youtube.com/watch?v=rGXB- _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Re:
15-20 kmh in under taket: det ser ganska exakt ut som här: 2:05 in i filmen http://www.youtube.com/watch?v=kF-jM _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
|
Bra projekt, tror mig veta var, bra plats
MEN, saker jag är tveksam på, skippa partiet med dålig väg, ingen som är rädd om sin bil vill ladda fullt och slå sönder chassit där= folk med bil dom skiter i håller fullt och kännar massor med tid, ska inte avgöras på dom promisserna Måste chikanerna finnas, vill ju få upp lite speed iaf, räcker det inte med att anpassa farten själv? Kanske regl som avgör? 1:ans växel är väl ingen som vill åka på, får ju nästan stå still för att få i den
Bara lite tankar jag kom på, ALLT annat är bra, ser fram mot detta
och vi är ju ett gäng som är aktiva svängare i K-stad så nog kommer det att komma bilar
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||
|
Håller med om ettan, hade det varit 30-40 hade jag nog kunnat köra på tvåan utan problem, tätstegad låda som man har. Men jag har aldrig ens testat att slänga i ettan med heel-toe, kanske funkar. Tror den är osynkad dock så det måste nog bli precis rätt för att inte låta illa och kännas illa
_________________ David Lundin |
||
|
Har kört mycket konbana med tajta vändningar där man måste använda 1:an för att komma runt snabbt och bra. Det är inget problem och ganska roligt faktist. Finns väl ingen växellåda idag som har osynkade växlar....
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||
|
Re:
man låser upp bromsarna & samtidigt slår man i ettan & samtidigt svänger man på ratten så bliré bra in i svängen under taket tror jag ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Intressekoll: Gymkhana bana i skåne i höst
|
1, 2 >> 5862 besök totalt |
