Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8434 besök totalt |
Re:
Edit: Det är dock en gammal diskussion som vi inte behöver dra igång igen... som vanligt har vi alla olika åsikter och i slutändan är det något man ändå bör vara glad över annars hade världen blivit väldigt tråkig. Såg dessutom precis Top Gear från i söndags och man kan ju fråga sig varför Senna hyllas som världens genom tidernas bästa förare (även av mig) med alla fulknepen dem visade upp där? _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||||||
Mina två öre är att det är en bra regel och den bör finnas (och regleras tydligare).
Denna sporten finns för åskådarna, det är vi som i slutändan betalar för det genom sponsorerna (osv osv). Och för oss finns det inget positivt med team orders. Se bara hur bra denna sesongen har varit hittils, inte minst för alla fighter mellan team medlemmar, hade Red Bull och McLaren gjort som Ferrari gjort nu hade Alonson inte haft en chans i helvete att komma i fatt deras NUMMER ETT förare. Team orders gör att det blir en mycket mindre spektakulär sport, tycker för den delen att dom bör ta bort blåa flaggor också... Och Alonso. Hoppas World Motor Sport Council som har full makt över att ge ut straff tar bort alla deras poäng från detta racet när dom tar upp detta. _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||||||
Vi har nog låst fast oss i ett hörn. Vill man vinna ska man ta poäng. Vill man vare en segrare så ska man vinna.
Hålla på och skylla på att förare inte släpper förbi en eller räkna med stallorder så är det ingen riktig seger. Detta kände även Alonso sist. Ska man bli populär så gäller det att ha publiken med sig och stallorder ger inga pluspoäng. Schumacher är ingen av mina favoriter men är en väldigt duktig förare fast det var stallorder och fula knep inblandade i hans karriär. En riktig vinnarskalle som Gunde Svahn. Ska man vinna gäller det att ta till allt som går. Men som Alonso gnälla jag kör fortare men han flyttar inte på sig gör att jag bara blir förbannad. Nytt lopp snart och det blir spännande att se hur det går. Fortfarande den säsong som varit mest oviss på länge. Riktigt rolig. _________________ Willy Speljak Corvette C4 Husbil |
||||||||||
Re:
+1 ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||||
Re:
+1 ![]() _________________ R Malmström MSCC |
||||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8434 besök totalt |