Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5
8434 besök totalt
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Re:

Spelwilly skrev:
david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
david-o skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Hade hans start varit lika snabb hade inte Vettel hunnit stänga honom.

Hans start var lika bra som Massas men Vettel låste honom och Massa fick fritt fält... världen är inte så svartvit som du alltid målar upp den. Det är F1 vi snackar om, inte folkrejs där man kan preja sig förbi om man vill om.
Alltid?
Det går att köra förbi i F1, men kräver lite stake och lite tur. Kommer man inte förbi på banan eller i depån så ska man vara bakom.
och när Alonso visade staken mot Kubica blev det ett jäkla liv för att det var så fult och PK-klubben körde igång hela sin kampanj.... blir liksom aldrig något sunt förnuft inblandat, bara extremåsikter hela tiden. (det sista lägger jag dock inte bara över på dig utan mer som ett allmänt uttalande)

Ja men han körde inte om på asfalten utan på gräset. Om han åtminstånde haft två hjul på gräset hade jag köpt det.
Hade han haft två hjul kvar på asfalten så hade dem suttit inbäddade i Kubicas sidepod.

Edit: Det är dock en gammal diskussion som vi inte behöver dra igång igen... som vanligt har vi alla olika åsikter och i slutändan är det något man ändå bör vara glad över annars hade världen blivit väldigt tråkig.

Såg dessutom precis Top Gear från i söndags och man kan ju fråga sig varför Senna hyllas som världens genom tidernas bästa förare (även av mig) med alla fulknepen dem visade upp där?

Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Mina två öre är att det är en bra regel och den bör finnas (och regleras tydligare).

Denna sporten finns för åskådarna, det är vi som i slutändan betalar för det genom sponsorerna (osv osv). Och för oss finns det inget positivt med team orders. Se bara hur bra denna sesongen har varit hittils, inte minst för alla fighter mellan team medlemmar, hade Red Bull och McLaren gjort som Ferrari gjort nu hade Alonson inte haft en chans i helvete att komma i fatt deras NUMMER ETT förare.

Team orders gör att det blir en mycket mindre spektakulär sport, tycker för den delen att dom bör ta bort blåa flaggor också... Och Alonso. Hoppas World Motor Sport Council som har full makt över att ge ut straff tar bort alla deras poäng från detta racet när dom tar upp detta.

Citera
Spelwilly
Halland
Här sen Feb 2008

Vi har nog låst fast oss i ett hörn. Vill man vinna ska man ta poäng. Vill man vare en segrare så ska man vinna.
Hålla på och skylla på att förare inte släpper förbi en eller räkna med stallorder så är det ingen riktig seger. Detta kände även Alonso sist.
Ska man bli populär så gäller det att ha publiken med sig och stallorder ger inga pluspoäng.
Schumacher är ingen av mina favoriter men är en väldigt duktig förare fast det var stallorder och fula knep inblandade i hans karriär. En riktig vinnarskalle som Gunde Svahn.
Ska man vinna gäller det att ta till allt som går. Men som Alonso gnälla jag kör fortare men han flyttar inte på sig gör att jag bara blir förbannad.
Nytt lopp snart och det blir spännande att se hur det går.
Fortfarande den säsong som varit mest oviss på länge.
Riktigt rolig.

Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

Spelwilly skrev:
Vi har nog låst fast oss i ett hörn. Vill man vinna ska man ta poäng. Vill man vare en segrare så ska man vinna.
Hålla på och skylla på att förare inte släpper förbi en eller räkna med stallorder så är det ingen riktig seger. Detta kände även Alonso sist.
Ska man bli populär så gäller det att ha publiken med sig och stallorder ger inga pluspoäng.
Schumacher är ingen av mina favoriter men är en väldigt duktig förare fast det var stallorder och fula knep inblandade i hans karriär. En riktig vinnarskalle som Gunde Svahn.
Ska man vinna gäller det att ta till allt som går. Men som Alonso gnälla jag kör fortare men han flyttar inte på sig gör att jag bara blir förbannad.
Riktigt rolig.

+1 thumbs up

knutstorp
Här sen Jan 2008

Re:

Lillen skrev:
Spelwilly skrev:
Riktigt rolig.

+1 thumbs up

+1 thumbs up

Elitracing (åskådarracing)
FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010
<<   1, 2, 3, 4, 5
8434 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande