| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Nya www.stacc.se online!!
|
1, 2, 3 >> 5708 besök totalt |
|
Efter en lång tid av väntan så lanserar vi äntligen vår nya site! Våra evenemang kommer att läggas upp här samt all info kring träffarna. Projekttrådar runt stacc porscharna och dyl kommer även att presenteras inom kort! Nästa event hittar ni i under "eventdelen" här på rejsa: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Väl mött på banorna, hoppas vi ses, speciellt på STACC!!
www.stacc.se
_________________ Andreas Håkansta |
||||
|
Fin sida!
(Bara för att vara lite jobbig: "proving ground for the swedish quickest cars" är en ganska konstig mening, "proving ground for swedens quickest cars" eller "proving ground for the quickest cars in sweden" låter bättre. OBS! Jag skulle inte skrivit det här om det inte var en så pass bra och seriös sida i övrigt.) _________________ Pet ter Uhlin |
||||
|
Reagerade också över den meningsbyggnaden... funkar vare sig på svenska eller engelska.
Skulle snarare skrivit "Proving ground for the quickest cars in Sweden", eller "Proving ground for the quickest Swedish cars". Eller varför inte "fastest" för övrigt
_________________ David Lundin |
||||
|
Alldeles för dyrt, betalar gärna för bankörning men är inte speciellt intresserad av weekend-paket
Det finns garanterat en målgrupp för denna typ av paket dock, hoppas den är stor nog! Man vill ju gärna att alla som satsar på bankörning i någon form lyckas! Men vill man framstå som seriös är korrekt stavning och meningsbyggnad på sin marknadsföring en bra start
_________________ David Lundin |
||||
|
Re:
Tjena David. Vill bara påpeka för dig att vi gjort dessa resor under 5 år tid, men en liten paus i våras. Höst evenemanget är redan fyllt till 40% efter 3 dagar. Dvs, det finns en ganska stor målgrupp som är sugna att köra på Gotland ring. Jag förstår om man vid första anblick tycker att 4000 kr är dyrt, men jag föreslår att du provar detta: * Boka färja t.o.r gotland ( på de attraktiva tiderna) * Bokar 4 * hotel , två nätter inkl frukost. * Betalar för bevakning av parkeringen under två nätter * Betalar för trackday på gotland ring, ( hjälper dig här, det kostar 1500 kr) * Betalar för lunch på banan. När du slagit ihop detta, så tror jag du har en annan uppfattning. Men är man intresserad av weekend körning så ska jag inte tvinga dig
Vad gällande felstavningen så tackar vi för korrekturläsningen. Att man skall uppfattas som ett oseriöst företag för att man har en felstavning på hemsidan känns lite småaktigt dock....
Tack så länge! _________________ Andreas Håkansta |
||||
|
Kanske en dum fråga... Målgruppen för STACC? Det är folk med bilar för 500kkr och uppåt eller? Bra pris med tanke på att det är en hel helg med allt på plats. Förstår att min fråga kan uppfattas som korkad och ofin, men svara ändå!
EDIT: Hade formulerat mig dumt, ändrar det. Korkad ordföljd och korkat skrivet. Nu kanske bättre. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
|
Missförstå mig rätt, jag tror inte ni är oseriösa!
Som språknörd sticker det i ögonen bara när man ser vad som verkar vara påkostad eller åtminstone genomtänkt marknadsföring, med uppenbara språkfel. Det är nog billigt för vad man får, men jag personligen är inte intresserad av fyrstjärnigt hotell t ex
Vem vet, jag kanske ändå hamnar i ett av era arrangemang i framtiden. Just nu är det inte aktuellt dock. _________________ David Lundin |
||||
|
Re:
Hade blivit mer upprörd om det påståtts "The quickest Swedish drivers" :-) Lycka till med eventbolaget! _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||
|
Re:
Tjena Henke! Frågan är säkert inte dum, men jag förstår inte riktigt din fråga... Jag ska försöka räta ut lite frågetecken: 1. Målgruppen för Stacc ( som har varit samma sedan starten för 5 år sedan) Förare och codrivers som vill åka på gotlandring tillsammans med likasinnade. Stacc bygger på att man åker med vårt helhetskoncept, dvs komplett arrangerad weekend. Väldigt många återkommande kunder åker med oss för den goa och humorösa stämningen och att arrangemanget präglas av lite udda och roliga påhitt. Bankörningen är ostortsett kravfri, vilket gör att vi har fått mycket specialbyggen och häftiga bilar med på eventen (som annars inte kan åka på så många arrangemang). Flera av Staccs kunder har på slutet åka mycket på tid och jobbat på körteknik etc, detta tillsammans med våra duktiga, gotländska, instruktörer. Uppfattningen är då vi fått stämpeln att "det är flera av sveriges snabbaste gat/banbilar som åker på Stacc" har gjort att ribban på förarna och bilar har höjts. Många ser sin chans att få möjlighet att mäta sig och byta erfarnheter med andra duktiga och snabba banförare. Genom denna prägling så har vår "felstavade och missförstådda slogan växt fram" :-) om målgruppen på bilar är 500k och uppåt? det varierar kraftigt på träff, men drar man ett snitt skulle jag vilja säga att det stämmer ganska bra. Vi har allt från rörramsbyggda 240's, massor av alla japan bilar; evo & impreza till Porsche carrera GT . Senast hade vi en A6 2.0T med oss, han hade skitkul! Han var inte snabbast på banan, däremot så vann han den gula ledartröjjan på banketten :-) Dvs. alla som gillar bankörning är välkomna!
Jag antar att du menar att tävlingen du skall köra är rena rånet mot vårt event? om inte, så får du förklara dig.
Hoppas att detta klarnar lite och att vi får se flera av er på våra evenemang i framtiden ( trots felskrivningar, haha) !!
||||
|
Re:
Tävlingsarr kostar alltid mer än lite otvunget, men det kanske kan tänkas ett samarrskoncept nån gång framöver? Full funktionärsstab och transpondertidtagning kanske kan tillföra konceptet nåt (om inte tävlingsekipage förstör totalkonceptet)? Men problemet är oftast lite skild syn på normvärde för kostnaden för en minut på asfalten (40-50kr/min är ju rätt vanligt som tävlande, 15min sprint). Men det kan säkert gå att dela på nåt vis som fungerar om det skulle kunna vara aktuellt. Vi (SPVM) vet ju inte om vi kommer att ha Gotland på kartan nästa år, men i så fall kanske man kan ha möjligheten i bakhuvét, om det inte motarbetar målsättningarna. |
||||
|
Hej Niklas.
Vi tittar hela tiden på möjligheter att förändra/förbättra våra event. Vi har länge varit intresserade av att blanda in någon form av tävlingsverksamhet, men har inte haft varken ekonomi eller resurser för att kunna göra detta. Jag tycker att vi under vintervilan 2010/2011 tar upp detta till diskussion, eventuellt kanske till och med göra ett tvådagarevent? Ett tips är att åka med i höst på vårt event så du får uppleva hur mycket roligt man kan få för 4.000 kr och dessutom göra en bedömning om du anser oss seriösa nog och tillräckligt välorganiserade. ;-) /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||
|
Re:
Tack!
Fixat. ;-) _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||
|
Hur fungerar evenemangen, jag har läst på tidigare men minns inte, är det open-pit hela dagen eller är det gruppindelning?
Jag är sjukt sugen på att åka Gotland Ring igen men det har inte passat hittills i år. Jag tycker faktiskt, att med allt som ingår, att priset är riktigt rimligt, även om jag skulle behöva plocka med mig en 'co-driver' också vilket höjer ribban lite. Dock är jag på allvar orolig att vara en stoppkloss på banan om det är open-pit när jag vet vilka monster som figurerar på era event. Jag är sällan långsamast när det vankas banåkning, men jag är långtifrån snabbast och man vill ju inte förstöra för andra. //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
|
Re:
Racekalendern för 2011 börjar läggas redan under tidig höst så det gäller att kasta fram möjligheterna ganska tidigt. Även om man har lite olika krav och upplägg så kan man dela tiden ganska effektivt (tex SBF arr vissa timmar och annat upplägg andra timmar). |
||||
|
Re:
Jag tycker inte att du skall vara orolig för att vara bromskloss. Se det som en möjlighet att titta, snacka och kanske åka med för att lära dig köra snabbt och säkert! open pit hela dagen! Bara att gasa! Ngn av oss kan bjuda dig på några varv och självklart åka med och coacha! In och anmäl nu!
||||
|
Jag tycker att detta event är klart prisvärt och verkar ha ett riktigt bra upplägg
Tråkigt bara att jag inte kan få ihop planeringen för att delta
Men räkna med mig till nästa event
_________________ Mvh/Dick Gilled Radical SR8 AMG GT R |
||||
|
Hallå!
Har varit med alla gånger (kanske inte när jag fick tvillingarna). Har alltid haft så kul så att det är något jag sett fram emot varenda vinter och det är en av de få gånger som familjen släpper iväg mej för de ser hur lycklig jag blir:hyper: Vill man "bara" åka bana kanske man ska åka någon annanstans och billigare. Då brukar det vara en transportsträcka (alla fall från Stockholmsområdet) på ca 50 mil tur/retur sen tokkör man hela dagen och sen bär det av hem. Helt slut efter en sån dag. Jag sparar in på andra träffar för att ha råd att åka på detta då jag tycker det är värt det men har full förståelse för de som tycker annat. Missförstå mej inte men här pratar vi om en "upplevelse". Åka bort några dagar för att göra det roligaste som finns och sen även ha tid att träffas efter bankörningen. Kanonupplägg som jag starkt kan rekommendera. Sen är ju banan, i mitt tycke, den roligaste och mest krävande jag kört (har inte kört så många men....) Har även haft olika bilar och aldrig känt att jag inte passat in. Tror det kan bero på hur man själv är utåt... Jag är iallafall tokpå och tycker även hemsidan ser bra ut. Peder _________________ Peder 951 TURBO Cup Nilsson |
||||
|
"Rena rama rånet" var ju slarvigt av mig kanske. Menade bara att 4k inte är farligt mycket för en hel helg. Jag menar heller inte att jag tycker att SPVM helgen är dyr, jag tycker den är ok just med tanke på att det är rejs.
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
|
Re:
SUCK Hur lyckas man ta sig till gotland med härlig bankörning,hotell osv i denna klass och komma under 4000kr.. ja du Finns nog inga som är seriösare än dessa killar och bara för dom stavat fel på hemsidan så dömmer du dom, finns folk till allt visst _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3 >> 5708 besök totalt |