Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 7002 besök totalt |
Två avbrutna starter och därefter fyra bilar som smällde i första kurvan med säkerhetsbil och rödflagg som följd.
Rörig start kan man kanske säga... ![]() Marcus tolva just nu. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Nu missade jag racen men det var väl ändå rätt bra gjort av Marcus. Det som sket sig var ju kvalet och det var tydligen kaos-artat med massa regn, avflaggningar etc. _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
Re:
Nu missade jag racen men det var väl ändå rätt bra gjort av Marcus. Det som sket sig var ju kvalet och det var tydligen kaos-artat med massa regn, avflaggningar etc.[/quote] Ja, han fick väl ändå med sig en 7:e plats i sprinten om jag inte minns fel. Målgång på poängplats är ju alltid bra. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Re:
I sprintloppen får bara de sex första poäng... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Ah men just ja ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||
Marcus kvalade bara in på tjugonde plats idag, men det är en del bestraffningar så det kan bli någon startruta bättre till loppet imorgon bitti.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Är det någon som lite snabbt skulle kunna summera hur GP2 bilarna är för en som inte alls är insatt?
![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Re:
I Abu Dhabi är de ca tio sekunder långsammare på varvet. Fyraliters V8:or på ca 600 hk från Renault har jag för mig? Det är en enhetsklass så alla har samma material. Nästa år kommer ett nytt chassi som mer liknar dagens F1:or. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Marcus elva idag utan att ha den rätta farten verkar det som. Comebackande stallkamraten Kral körde ifrån Marcus ganska ordentligt tyvärr...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Marcus bröt sista loppet med trasig bakre hjulupphängning som det såg ut. Ingen speciell fart nu heller.
Tyvärr verkar det som om Marcus har tappat geisten något i slutet på säsongen. Två bra helger under säsongen räcker tyvärr inte för godkänt. Men jag hoppas att han kan få köra nästa år också med förhoppningsvis mera rutin i ett bättre stall. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Re:
Kanske får vi fel Sörpan, det ryktas om att Maldonado ersätter Hulkenberg nästa år... http://www.autosport.com/news/report _________________ Martin Öberg ![]() |
||||||
_________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Typ same same. Positivt! Hoppas att han kan hitta en sek i deras bilar.
![]() http://www.aftonbladet.se/sportblade _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Re:
Inte omöjligt om man har hela Venezuela bakom sig... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 7002 besök totalt |