Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
KÖP denna Lotus 7 repl.!!
1743 besök totalt
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295


Trådstartare
KÖP denna Lotus 7 repl.!!


1963
Lotus
Super Seven
(replica)

$25,000.00 or best

Details:

- Honda 919 fireblade engine
- sequential 6-spd transmission
- direct port nitrous
- adj. coil overs
- fully aeroquipped
- cockpit adj. braking
- 3 pce wheels/hoosiers
- alloy fuel cell
- all stainless or grade 8 fasteners
- 4 wheel disc
- approx 200hp / 1000lbs
- street legal.

$25,000 cdn obo.

If you are interested,
please contact:

Gord (Regina)
e-mail: lotiguy@sasktel.net

http://www.ssccracing.org/html/classifieds/forsale_06.html

VILL HA!!!!

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
Bo Artved
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 211



Då har vi set dett med...

En hemsk ful Seven....... Men den går säkert som s****

_________________
There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games...
- Hemingway
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Ser mer ut som Chitty Chitty Bang Bang än en Seven..
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42371

Forumägare
Forumägare

Jag vill gärna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Hmm.. kan det vara bra att ha så mycket vingar på en sjua ???

man kanske skulle sätta en bak på bågen ...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Jag trodde inte det gick att få en sån där att se bra ut, men nu har ni visat att jag hade fel.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Ful va den iaf.

_________________


Jan Nagy
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



om man donerar vinge och spoiler till ett flygplan så har man nog en Seven-bil med ett rätt hyggligt utseende kvar.
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Flåklypa Gran-Prix är det jag tänker på när jag ser bilen. thumbs down

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Carl R skrev:
om man donerar vinge och spoiler till ett flygplan så har man nog en Seven-bil med ett rätt hyggligt utseende kvar.


Som sagt, plocka bort vingarna så är den ju inte så dum !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



jag e på mäkinens spår,

alltid tyckt att sevenbilarna e fula som stryk men den där ser iaf ut som en racer med funktion före form...

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Stentuff!!! Jag tycker den ser bra ut!

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Med de lamporna borde nyttan med vingarna vara onödig...

OT: Läste i EVo för ett tag sedan om när Caterham höll på att utveckla en av sina se7en bilar och de provade även med en vinge fram men när de provkörde så valde de att plocka bort den efter ett tag så den gjorde väl inte den nyttan de trodde. Bak hade de valt att montera en diffusor istället för vinge vilket var betydligt mer diskret.

_________________
/David Söderblom
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



söderblom skrev:
Med de lamporna borde nyttan med vingarna vara onödig...

OT: Läste i EVo för ett tag sedan om när Caterham höll på att utveckla en av sina se7en bilar och de provade även med en vinge fram men när de provkörde så valde de att plocka bort den efter ett tag så den gjorde väl inte den nyttan de trodde. Bak hade de valt att montera en diffusor istället för vinge vilket var betydligt mer diskret.


Hmm.. Jag är inte säker men jag skulle gissa på att de vingar de testat varit betydligt mindre då det handlar om vardagsbilar...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Mikael Arnberg
Borlänge
Här sen Nov 2003
Inlägg: 83



söderblom skrev:
Med de lamporna borde nyttan med vingarna vara onödig...

OT: Läste i EVo för ett tag sedan om när Caterham höll på att utveckla en av sina se7en bilar och de provade även med en vinge fram men när de provkörde så valde de att plocka bort den efter ett tag så den gjorde väl inte den nyttan de trodde. Bak hade de valt att montera en diffusor istället för vinge vilket var betydligt mer diskret.


Understyrning borde väl inte vara ett problem för en Seven, skulle det ändå vara så ändrar man troligen enkelt på det med höger fot. Jag skulle tro att bilen är svårkörd nog ändå utan extra grepp fram i hög fart.
Så jag gissar att det inte var för att vingen fungerade dåligt som dom valde att plocka bort den. Tyvärr har jag inte ens suttit i en Seven så någon som har det får väl rätta mig.

_________________
Mikael Arnberg
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Mikael Arnberg skrev:
söderblom skrev:
Med de lamporna borde nyttan med vingarna vara onödig...

OT: Läste i EVo för ett tag sedan om när Caterham höll på att utveckla en av sina se7en bilar och de provade även med en vinge fram men när de provkörde så valde de att plocka bort den efter ett tag så den gjorde väl inte den nyttan de trodde. Bak hade de valt att montera en diffusor istället för vinge vilket var betydligt mer diskret.


Understyrning borde väl inte vara ett problem för en Seven, skulle det ändå vara så ändrar man troligen enkelt på det med höger fot. Jag skulle tro att bilen är svårkörd nog ändå utan extra grepp fram i hög fart.
Så jag gissar att det inte var för att vingen fungerade dåligt som dom valde att plocka bort den. Tyvärr har jag inte ens suttit i en Seven så någon som har det får väl rätta mig.



Med foten nästan ända nere under bron på Kinnekulle är bilarna ganska understyrda. Med broms och våld lite överstyrda när det är knixigt. DeDion-bilarna betydligt snällare vid aggresiv körning än stelaxel. På det hela taget är Seven en extremt lättkörd rackarbil som man kan göra nästan vad som helst med och bara sladda hem den och garva högt. Det som kan klagas på är avsaknad av riktig bromskänsla framifrån, men kan givetvis variera från bil till bil, val av belägg etc. Seven är bland det kuligaste som finns. thumbs up thumbs up
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Intressant aaerodynamik!
Kan någon förklara varför man har en vinge fram, som sedan följs av framskärmar som motverkar marktrycket? Kanske cyclewings inte är uppfunnet i staterna ännu?
Detta var den fulaste sjua jag sett efter det gula missfoster som gick i sportvagsnserien för några år sedan, sponsrad av Caterhamimportören (tror jag)

Annars är ju Sjuorna kul bilar, har provat allt från 1700 Cf med FF sump och topp, via Vegantune F3 snurra till Rush med Cosworth RS500 maskin. Det tråkiga är att lyftkraterna i den brittiska ickedesignen är klart nervkittlande i farter över 230+. Att bli luftburen i slutet av A-torp rakan var ingen höjdare direkt.....
Ett diskret sätt att påverka aerodynamiken är nog diffusor bak, eller underbodywing (dock känslig för curbs har jag märkt...) Cyckel wings och stor regskylt fram som spoiler lindar effekterna lite.
Den som sett en Lotus Cortina inser att aredynamik inte stod högt i kurs hos engelsmännen vid tiden för sjuans storhetstid.

Nu väntar jag bara på en provtur på bana i kompisens Westfield Megabusa, som en Radical med inverterad aerodynamik!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Allmänt banåkaforum
KÖP denna Lotus 7 repl.!!
1743 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande