Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1743 besök totalt |
KÖP denna Lotus 7 repl.!!
![]() 1963 Lotus Super Seven (replica) $25,000.00 or best Details: - Honda 919 fireblade engine - sequential 6-spd transmission - direct port nitrous - adj. coil overs - fully aeroquipped - cockpit adj. braking - 3 pce wheels/hoosiers - alloy fuel cell - all stainless or grade 8 fasteners - 4 wheel disc - approx 200hp / 1000lbs - street legal. $25,000 cdn obo. If you are interested, please contact: Gord (Regina) e-mail: lotiguy@sasktel.net http://www.ssccracing.org/html/classifieds/forsale_06.html VILL HA!!!! ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Som sagt, plocka bort vingarna så är den ju inte så dum ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Med de lamporna borde nyttan med vingarna vara onödig...
![]() OT: Läste i EVo för ett tag sedan om när Caterham höll på att utveckla en av sina se7en bilar och de provade även med en vinge fram men när de provkörde så valde de att plocka bort den efter ett tag så den gjorde väl inte den nyttan de trodde. Bak hade de valt att montera en diffusor istället för vinge vilket var betydligt mer diskret. _________________ /David Söderblom |
||||
Hmm.. Jag är inte säker men jag skulle gissa på att de vingar de testat varit betydligt mindre då det handlar om vardagsbilar... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Understyrning borde väl inte vara ett problem för en Seven, skulle det ändå vara så ändrar man troligen enkelt på det med höger fot. Jag skulle tro att bilen är svårkörd nog ändå utan extra grepp fram i hög fart. Så jag gissar att det inte var för att vingen fungerade dåligt som dom valde att plocka bort den. Tyvärr har jag inte ens suttit i en Seven så någon som har det får väl rätta mig. ![]() _________________ Mikael Arnberg |
||||
Med foten nästan ända nere under bron på Kinnekulle är bilarna ganska understyrda. Med broms och våld lite överstyrda när det är knixigt. DeDion-bilarna betydligt snällare vid aggresiv körning än stelaxel. På det hela taget är Seven en extremt lättkörd rackarbil som man kan göra nästan vad som helst med och bara sladda hem den och garva högt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Intressant aaerodynamik!
Kan någon förklara varför man har en vinge fram, som sedan följs av framskärmar som motverkar marktrycket? Kanske cyclewings inte är uppfunnet i staterna ännu? Detta var den fulaste sjua jag sett efter det gula missfoster som gick i sportvagsnserien för några år sedan, sponsrad av Caterhamimportören (tror jag) Annars är ju Sjuorna kul bilar, har provat allt från 1700 Cf med FF sump och topp, via Vegantune F3 snurra till Rush med Cosworth RS500 maskin. Det tråkiga är att lyftkraterna i den brittiska ickedesignen är klart nervkittlande i farter över 230+. Att bli luftburen i slutet av A-torp rakan var ingen höjdare direkt..... Ett diskret sätt att påverka aerodynamiken är nog diffusor bak, eller underbodywing (dock känslig för curbs har jag märkt...) Cyckel wings och stor regskylt fram som spoiler lindar effekterna lite. Den som sett en Lotus Cortina inser att aredynamik inte stod högt i kurs hos engelsmännen vid tiden för sjuans storhetstid. Nu väntar jag bara på en provtur på bana i kompisens Westfield Megabusa, som en Radical med inverterad aerodynamik! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1743 besök totalt |