Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Advanced Circuit Driving Techniques - gratis!
2043 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Advanced Circuit Driving Techniques - gratis!

Tveklöst intressant läsning som firman bakom Vbox/Driftbox bjussar på. I det än så länge utskickade materialet handlar faktiskt en del om något vi diskuterat här tidigare, ballongspår vs alternativa snävare spår. Hastighet vs kortare bana och lite tankar kring det.

Bara mata in sitt email på den här sidan så får ni artiklarna som pdf-filer:

http://www.videovbox.co.uk/index.php/driver-training-articles/slow-cor . . . .

Citat:
Hi,
Thanks for signing up for our articles discussing advanced driver training and ways of improving lap times. We'll be sending one out approximately every 6 weeks, and it's easy to unsubscribe any time.
Please find attached the first two articles, looking at 'Compound Cornering' and 'Hairpins and Slow Corners'. We hope you them interesting!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20322



Varför fanns inte rejsa att välja som "where did you hear about this"?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13372

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Niklas Falk skrev:
Varför fanns inte rejsa att välja som "where did you hear about this"?

+1

_________________

Rice and shine
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20322




_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8465



thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3023



Re: Advanced Circuit Driving Techniques - gratis!

Magnus Thomé skrev:
Tveklöst intressant läsning som firman bakom Vbox/Driftbox bjussar på. I det än så länge utskickade materialet handlar faktiskt en del om något vi diskuterat här tidigare, ballongspår vs alternativa snävare spår. Hastighet vs kortare bana och lite tankar kring det.


Mycket intressant, ju mer bana jag har kört destå tightare linje har jag tagit. Har upplevt det som att det är dåligt att hålla ut i ingången och ballonga ingången till kurvan om det inte finns nån raksträcka efteråt. Eller om det är en kurvkombination så åker jag oftast tight för att kunna få till optimal utgång ur den sista kurvan.

Fördelen med att åka ett tightare spår är också att man kör i diagonalt in mot apex och kan bromsa extremt sent och nästan ända in till apex thumbs up Det är dessutom väldigt kul att köra på det sättet då man har med sig ordentligt med hastighet in mot kurvan

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
farbeyonddriven/Hobbe
Jönköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 572



thumbs up Tack & bock.

_________________
Anders Holm
Såld
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8579



Detta testade jag på kinnekulle förra året.
Hade ett snabbaste varv som var långsammare i fart nästa överallt men
gick ändå på kortare tid då det var rätt många meter kortare
det finns mycket att tjäna här framförallt om man har
en lätt bil som tillåter tajta spår med hyfsad fart.

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
GREYHOUND
Norrköping
Här sen Okt 2005
Inlägg: 480



Re: Advanced Circuit Driving Techniques - gratis!

Andreas Millbro skrev:
Magnus Thomé skrev:
Tveklöst intressant läsning som firman bakom Vbox/Driftbox bjussar på. I det än så länge utskickade materialet handlar faktiskt en del om något vi diskuterat här tidigare, ballongspår vs alternativa snävare spår. Hastighet vs kortare bana och lite tankar kring det.


Mycket intressant, ju mer bana jag har kört destå tightare linje har jag tagit. Har upplevt det som att det är dåligt att hålla ut i ingången och ballonga ingången till kurvan om det inte finns nån raksträcka efteråt. Eller om det är en kurvkombination så åker jag oftast tight för att kunna få till optimal utgång ur den sista kurvan.

Fördelen med att åka ett tightare spår är också att man kör i diagonalt in mot apex och kan bromsa extremt sent och nästan ända in till apex thumbs up Det är dessutom väldigt kul att köra på det sättet då man har med sig ordentligt med hastighet in mot kurvan


Men den körstilen sliter väll mer däck kan jag tro..eller

_________________
Mikael Ståhling
Citera
Allmänt banåkaforum
Advanced Circuit Driving Techniques - gratis!
2043 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande