| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
BMWSC Bilsport Superstage, Emmaboda 8/8 2010
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (12083 totalt) |
|
Re:
Ansluter i och självklart på konbanan!!!
_________________ Leif Thorslund BMWSC #252 BMW M3 E92 |
||||||||
|
Re:
Jag litar på YR
Varsel for Emmaboda sondag 08.08.2010 Morgen kl 6 - kl 12 17° Regn. Svak vind, 2 m/s fra nord-nordvest. 0 - 0,6 mm nedbor. Dagtid kl 12 - kl 18 18° Skyet. Svak vind, 2 m/s fra nordvest. 0 mm nedbor. Kveld kl 17 - kl 23 18° Regn. Svak vind, 3 m/s fra vest. 1,4 mm nedbor 0,6 mm skall vi nog tåla
Re:
Ja ett schema för dagen hade inte varit fel
/Jonas _________________ Jonas Sandborg BMW M3 E30 -87 Såld BMW M3 E90 -11 Såld BMW 3.0 CSI -72 Såld Porsche 996 GT3 -04 Såld Lotus Exige S240 PP -08 Shelby gt350 -17 Såld |
||||||||
|
Ett sådant schema finns tillgängligt på hemsidan, och har så funnits sedan anmälan öppnade
Under träffanmälan Emmaboda 8/8 så finns det något som går att klicka på som heter träffinformation. Vi ses i Emmaboda
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||
|
Re:
Eftersom det var du Sjöström som var mest påstridig att vi skulle köra Emmaboda SS så skulle jag bli mycket besviken om du backade nu bara för att en regndroppe riskerar att falla. Något att tänka på: Själv lägger jag en större slant privat (bensin för ca 90 mil+hotell) för att se till så att ni kan få åka på SS under söndagen såsom tävlingledare. BMWSC har dessutom lagt ca 9600 Kr på detta arrangemang, vilket inte betalas tillbaka pga en regndroppe. Visar det sig att ingen dyker upp pga en regndroppe så kan ni räkna ut själva vad vi som arrangerar kommer att tycka om detta. Sesså, ta med gummistövlar och regnkappa så ska ni se att det blir sol och torrt
Vi ses i Emmaboda på flygfältet kl. 0900 8/8. Behöver någon få tag på mig i Emmaboda så ring 010-7132852. _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
|
Jag har inte en tanke på att inte komma och vi kör dubbla bilar från Malmö vilket blir 120 mil
Ingen annan än jag längtar mer efter SS men kombinationen 5 år gamla sletna r däck,regn mm. är inte min grej.
Men jag backar lite, jag lovar packa ur bilen även om det regnar
och jag uppskattar i vanlig ordning alla BMWSC arrangemang men det vet ni om! Bra tips om stövlar o regnrock, det brukar funka. Lite som att det alltid regnar när man putsat fönsterna. vi ses om styvt 24 timmar, sist in betalade så var det va?
Till er som efterfrågade ett schema kommer det här: Preliminärt banschema: Kl. 0900-0930 Incheckning Kl. 0930-1000 obligatorisk förargenomgånmg Kl. 1000-1100 Superstage Kl. 1100-1200 Luch Kl. 1200-1630 Superstage Själv var jag mer lite nyfiken på vilka som skall köra men det lär man ju upptäcka tids nog. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Regn är ju kul! Jag hoppas på riktigt skitväder på Knutan också...
För egen del har jag valt att hoppa över SS pga att det är väldigt långt att åka till Emmaboda för att snacka skit (förvisso ofta halva nöjet) i väntan på några få några enstaka varv. Seså, ut och sladda nu!
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||||
|
Martin: Anytime, i övrigt tunt med Cupare på SS om trenden inte brutits sedan sist.
Till er som önskar regn får man säga grattis, förutsättningarna är något bättre nu
Emmaboda sondag 08.08.2010 Morgen kl 6 - kl 12 Regn. 1,4 - 3,3 mm nedbor. Dagtid kl 12 - kl 18 Skyet. . 0 - 0,4 mm nedbor. Kveld kl 18 - kl 24 Skyet. . 0 - 0,3 mm nedbor. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Då anmälan nu är stängd kommer en lista på deltagarna som "någon så träget suktat efter"
Claes Johansson Johan Rosenquist johan Sjöström Jonas Sandborg Kristofer Larsson Leif Thorslund Mia Andersson Mikael Jönsson Per Johansson Slobodan Kostic Torbjörn Jantell Ulrich Richter _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Nu är väl denna tråden redan gammal.... Men en fråga bara. Varför börjar ni inte å köra förräns kl 10 och slutar 16.30 och inte 17.00?
Nästa år hoppas jag verkligen att jag kan vara med er och köra
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||||
|
Axel,
Det brukar bli mycket körning oavsett då antalet deltagare är begränsat. Deltagarna - ibland även deras bilar- brukar tröttna innan kl. 1700. Dagens SS kan sammanställas som ömsom fuktigt, och ömsom blött, men inget torrt. Att sladda runt blev så småningom en populär aktivitet
_________________ BMW MC-klubben |
||||||||
|
ingen (möjligtvis någon havererad Ådi) fick mindre körtid än önskat på slutet var det bara 1.5 bil kvar.
En M5 E39 som vägrade och jag själv som kämpade med mina 4 kantiga stenhårda R-däck i vätan. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
BMWSC Bilsport Superstage, Emmaboda 8/8 2010
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (12083 totalt) |