Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1622 besök totalt |
kolfiber luftburk till M3 E30
Hej, Jag skulle vilja ha tips av folk som har erfarenheter av dessa luftburkar till s14 motorn, allt är av intresse. Vilka säljer dessa förutom s14.de? Hoppas på råd av er ![]() _________________ ///MPOWER to the people Johan Åhman |
||
antar att du är helt införstådd med att du plockar bort LMM med en sådan burk så du får köra med mapsensor istället på något sätt.
Finns en till tysk firma som säljer sådana kommer dock inte på adressen nu ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Man kör med TPS (spjälllägesgivare) istället för mapsensor. Mapsensor funkar inte ngt vidare ihop med en vass sugis pga undertrycket i insuget. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Re: kolfiber luftburk till M3 E30
Prata med Daniel Gudmundsson här på forumet, han åker med "insugsljudsförstärkare" på sin M3:a. (Mail är nog bättre än PM) _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||
Jag fick på min luftbox i sommras, måste säga att det var en ganska enkel montering.
Det finns ett kit som man kan köpa av Köhler som ersätter luftmängd mätaren. Har för mig att det är grejor som BMW motorsport plockat fram. Fördelen med att handla av Köhler är att han kan grejorna och kan genomföra mappningen efteråt. Jag kör med orginal styrbox. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||
Re: kolfiber luftburk till M3 E30
Här kan du nog hitta folk med en del erfarenheter av kf-boxar. http://www.s14.net/ _________________ bmw bmwsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1622 besök totalt |