Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield Megabusa. Såld | << 1, 2, 3 ... , 34, 35, 36 >> 5 besök senaste veckan (140443 totalt) |
Var på Gotlandring förra helgen och provade lite. Det regnade hela förmiddagen men torkade upp på eftermiddagen så det blev helt okej. "Nackdelen" var att det blev ganska mycket bilar ute banan när det väl torkade upp. Jag har bytt dämpare och däck till denna säsong, vilket gjorde att jag fick brottas med rejäl understyrning som jag aldrig hann få ordning på innan det var färdigkört för mig, men trots "problemen" så lyckades jag bättra mig med 1,6sek till 1.28.70.
När jag skulle bege mig ut på banan för ytterliggare en körning och startar upp maskinen så finns det ett ljud där som inte borde finnas, tyvärr. Ljudet var inte ett knackande ljud, utan mer ett skrammel. Vilket fick mig att misstänka kamdrivningen men jag har bytt kamkedjespännaren (brukar kunna falera) men ljudet finns kvar, så det börjar närma sig en urtagning och öppning av motorn |
||||||
Det verkar som att det var kamkedjesträckarn trots allt. Jag hade monterat dit en mekanisk och varit lite feg med att spänna den, men nu verkar det vara tyst och fint.
|
||||||
Fick möjlighet att lägga några varv (12st) på Mittsverigebanan ikväll. Det var inte direkt perfekta förhållanden, men ganska okej. Hade fortfarande problem med understyrning, men lyckades sätta 59.90 på sista varvet. Grämer mig lite att det inte var en tiondel snabbare, så man kunde ha gjort långnäsa åt Kimmen
Nu tangerade jag bara hans tid, men med lite tur så hinner man dit en gång till i år eller hur Kimmen |
||||||
|
||||||
Var ju rätt intressanta fälgar... Jag vill ha snygga och lätta 15" med troligen 7" fram och 8" bak samt flexibelt inpressningsdjup. Image Wheels verkar ju kunna leverera massa olika kombinationer (i alla fall enligt hemsidan)..kanske lite dyrare ... Många andra t.ex. compomotive har ju tunt utbud på 15" Vad landar frakten på? _________________ Joacim Järkeborn |
||||||
Frakten för 4st 7.5x13" blev £70. Det är bara att maila så får du pris vad det kostar att skicka "dina" fälgar, beror väl lite på vikt. |
||||||
Efter att haft mekakoma hela vintern har det äntligen hänt lite. Förutom lite normal service så har jag börjat att försöka få ner ljudnivån lite då banägarna tydligen tycker att den sjunger lite för högt, åtminstånde på Gotland, mätt med en Iphone
Men det är inget snack, den sjunger ganska högt så det var bara en tidsfråga. Skall försöka få ned insugsljudet med en Airbox Sen bygger jag även en större ljuddämpare för att ha om det behövs. |
||||||
Efter en provtur tidigare i våras så blev det en ganska stor oljefläck under bilen, men jag kunde aldrig riktigt se vart det kom ifrån och misstänkte att det kunde ha legat kvar lite olja på golvet efter oljebytet i vintras. Men efter en banåkning tidigare på sommaren så fick jag också en "stor" oljefläck under bilen. Efter grundligare koll så visade det sig att en motorkåpa hade en liten (nästan osynlig) spricka i sig. Men fter ha köpt hem en begagnad kåpa från ebay och trilkskats lite med montering (trångt värre) så kunde jag igår köra lite på Mittsverigebanan tillsammans med Jaws och fick äntligen knäppa Kimmen på näsan med 59.80 sek. Han och jag har kört 59.90 förut, så Kimmen det är läge att komma upp nu
Här är bilder från körningen tidigare i år. |
||||||
|
||||||
Längtar till Finland nu, har blivit alldeles för lite kört på slutet |
||||||
I Fredags var jag ute och gav en Rejsian lite skjuts för att öka hans motiviation att bygga klar sin bil
Men halvägs in i provturen när jag skulle lägga i sexan så blev det friläge, vilket brukar kunna hända någon gång ibland mellan fyran och femman, mellan aldrig sexan Efter lite fipplande fick vi i fyran och kunde åka hem. Det som kändes "bra" i det hela var att lådan lät bra förutom att det inte gick att växla. Då själva växelmekanismen sitter utanför lådan hade man en liten önskedröm om att något hade havererat där istället för inne i motorn vilket innebär klyvning av motorn. och faktiskt hade man lite tur, en insexbult hade gängat upp sig så "kugghjulet" på bilden satt löst + att bulten hade krökt sig, vilket gjorde att mekanismen låste sig. Växelmekanismen Så nu är den "Fit for Fight" igen |
||||||
_________________ Johan Lekås |
||||||
Törs inte svara på vad orsaken var, men det fanns inga spår efter loctite. Om det beror på att den har varit isär förut och någon har bommat det eller om det är glömt från fabrik eller att den helt enkelt hade lossnat sedan länge och det hade "förintat" loctiten vet jag ej. Jag tog bulten från reservmotorn och den höll jag inte på få loss pga all gänglåsning. |
||||||
|
||||||
Äntligen har man tagit sig iväg och åkt lite bana.
Årets uppgradering/ändring består i nya däck. Jag har gått ifrån Avon ACB10 till Avon ZZR. Dom har konstruerat om 13" däcket för att passa små lätta bilar. Det har fått mjukare sidor och mindre med mönster, och det jag hann testa i helgen så är jag mycket nöjd. Då körningen var på Kinnekulle och jag inte har kört där förut är det svårt att säga exakt hur stor skillnad det är jämfört med tidigare däck. Avon ZZR Här är en liten filmsnutt, kommer förhoppningsvis en längre snart (det strular lite med RaceRender. Megabusa på Kinnekulle 2012 |
||||||
En film till (Tack Magnus)
Jakt på 2st slicksförsedda Sevens |
||||||
Som sagt, snyggt kört och undan gick det! Det var en kanonhelg på Kullen med Locostklubben! _________________ Fredrik Pousard Se7en MNR R1 2012 - SÅLD SVKG 369 Locost Sweden 197 http://www.youtube.com/channel/UCGX4w6Luh1A4tRKNuOBDWcg/videos?view=0&flow=grid |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Se7en: Westfield Megabusa. Såld | << 1, 2, 3 ... , 34, 35, 36 >> 5 besök senaste veckan (140443 totalt) |