Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 43724 besök totalt |
Re:
Måste göra dig lite besviken för jag kommer att köra med Mini grabbarna den 14 och inte med er tyvärr... Hinner inte ner och upp på 2 helger samtidigt som jag jobbar och flyttar till hus ![]() Coopern gick på 1.33 någonting och jag hoppas som sagt att slå det ganska ordentligt med kombin... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Superstage.
Skippade knutstorp och skyfallet på lördagen och drog tvärs över landet till metropolen Emmaboda istället ![]() Skoj att köra på tid fast det är svårare att få en bra runda än på en "vanlig" bana tycker jag, alltid en småmiss någonstans. Slutatde på 1.28.06 i alla fall. Nöjd då bilen är i samma skick som när jag rullar till jobb/dagis/italien... Mångsidig bil javisst. ![]() På söndagen blev det Knutstorp och jag och miniklubben tog med oss det bra vädret dit tror jag. In med alla i bilen eftersom knutan funkar riktigt bra för hela familjen. Hann bara 2 pass innan en slang med kylarvätska sprack med intressant greppförlust över NKG krönet som följd. Behöll bilen på banan trots ett par returer för att sen snabbt svänga av när jag insåg att det var min bil som läckte... ![]() Hoppas det inte var för tråkigt att sitta och vänta medans jag blev bogserad av banan och dom var tvungna att sanera... Hemskt ledsen som sagt var. Eftersom grenrören var ganska varma blev det en helt ok rökuttveckling men det såg värre ut än det var. Köpte slang til en X3 som efter lite modifiering passade helt ok. Tog mig hela vägen hem i alla fall... Bilen funkar (förutom en slang då) riktigt bra, in med familjen, åk till banan, lasta ur löst skrot och kör fort och ha skoj! Underbar kompromiss även om jag inte kan låta bli och fundera på hur bra bilen skulle vara med 200 kg mindre att släpa på... Fortåkarstol ska in för lite bättre känsla bara. Stannar i Skåne ett tag och hoppar över Gotland men har siktet inställt på Gelleråsen minst. Någon som har bilder på min bil när det ryker lite? _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Skönt att det inte var värre än så!
Kom förbi i full fart och såg precis när du svängde av banan upp på gräset och såg hur det verkligen bolmade och tänkte bara nejnejnej!! eller jag sa det nog för mig själv ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
Rök gjorde det... ![]() Än har jag inte hittat något mer "följefel" men Jarls ska få kika lite extra imorgon när den ändå ska dit... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Re:
Det gick ju ganska smidigt trots allt. Synd att vi inte hann köra tillsammans något. Saknar min gammla E30 M3a varje gång jag ser din, skönt att du både putsar och kör ordentlig! _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Vad bra att det var ett så enkelt fel som gick att lösa på plats.
![]() ![]() ![]() |
||||
Filmtajm...
Vad är bättre än lite bilder från när man bygger? Actionfilm såklart, lånade en GOPro under en vända i Superstage och provde en "annan" vinkel. Blev ganska kul faktiskt. Filmen är helt oredigerad eftersom jag sitter i sommarstugan med min "sommarstugelaptop" men jag hoppas den tillför något eller så... http://www.youtube.com/watch?v=teXOYNHtB4s _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Hej,
Vet du om an får plats med fjäderbenstag fram? Sugen och köpa en men det ser väldigt trångt ut mellan huv och motor! Sen undrar jag om det finns isolering på undersidan av din huv? Jag har nämligen inte det! _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
Re:
Det finns några stag som ska passa, men dom måsta gå bakom motorn mot torpedvägen. Ska se om jag hittar Några bilder senare... Det ska inte vara någon isolering alls, får inte plats. /Daniel _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Lite B8 frågor och funderingar
Hej Grym bil du har ! Funderar på lite modifieringar av en nyligen inköpt B8 sedan och du verkar ju ha provat det mesta :-) några frågor jag har : 1) Passar en M3 3.2 210 Diffklump bolt-on på en B8? 2)Vad kommer din Diff ifrån som har 3.15? E39 M5? Passar den bolt-on ? 3) Passar BMW x- brace bolt on? 4) Är du nöjd med de nya krängarna? Var hittade du dom ? 5) har du hittat några mer banbetonade belägg som passa Lucas oken ? 6) jag saknar alpina olje och bakaxeltemp instrmenten i min. Var köpte du dina ? Är kablaget fördraget så att det räcker att skaffa instrument och givare eller är det en större operation? 7) bifogar länk till fjäderbenstaget som sitter på min. http://www.alpina-archive.com/?p=264 Mvh, Pär _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Re: Lite B8 frågor och funderingar
Hoppsan, den här tråden har jag försökt glömma lite lätt... Bilen andvändes knappt förra året, ca 300 mil gata innan den ställdes in i garaget igen. Körde en sväng med farsans nya formel 3 på gelleråsen och följde med som mek på sista rejset på Falkenberg. Gav helt enkelt mersmak och farsan lovade (efter ett par öl) att jag ska få köra några race 2012. Sen har jag dessutom "fyndat" en c5 Z06 som jag ev tänkte bankonvertera. (7.56 på ringen helt org) Tänkte dock inte glömma bort racerkombin så jag har samlat på mig massa bra och ha grejor som ska mekas dit så fort dygnet får några fler timmar. Funderar på vilka däck det blir och ska försöka få tag på några sista saker bara sen borde den vara redo för en svängom på Sveriges banor. Svaren på Pärs frågor lyder: 1. När Alpinan kom fanns inte 3,2 med 210 diffen så alpina fickan ta bakvagn ( med 188 diff och vissa förstärkningar på karossen som sen kom på 3,2an) från 3,0 istället så den diffen passar perfekt, bara byta kåpan bak och köra. 2. Se ovan 3. Jupp, men det skyddar inget särskilt och jag funderar på om det verkligen ger något? 4. När jag mekade dit dom blev bilen fruktansvärt understyrd eftersom den skulle fästas i bärarmen enligt tyskarna... Den nya var bara 2mm (tror jag) tjockare fram men typ en cm tjockare bak! När jag väl fått fast den främre i fjäderbenet blev balansen ok. Dom jag köpte är specialbyggda i liten sats och finns nog inga fler att få tag på. Men om du fäster orginal i fjäddrbenet fram istället och sattsar på en ny bak så borde det bli bra. 5. Finns nästan inget till lucasoken tyvär, typ yellowstuff el org. 6. Jag köpte en hel bil för att få tag på mätarna! Finns ibland på ebay men då kostar dom från 1000 euro och uppåt. En del kablar finns där orginal men det viktigaste i motorrummet måste tyvärr dras, lite pyssel men det går... Ev vet jag ett kit till salu. Har du mer frågor är det bara höra av sig. _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Tack för att du ställt dessa frågor, jag har tänkt på några av de och inte orkat fråga de bara! ![]() ![]() Jag har sett ditt fjäderbenstag, vet du vilka som tillverkat det? _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
[quote="BADaniel"]
Du får gärna pm:a om det till mig! ![]() Förresten, har du haft ner den övre oljetråget på din bil? Om så, hur gjorde du? _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
[quote="Abbe o"]
Ska undersöka om det är till salu fortfarande. Angår tråget så har jag inte rivit i det än _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
Fjäderbensstag : Vet inte tillverkare av staget, det står inget på det. Misstänker nästan att det är gjort på beställning, ser inte serie tillverkat ut.
Oljetråg : har inte rört nåt på bilen men kontakta Csaba han vet (han har kommenterat i denna tråd så du kan pm:a honom härifrån) Instrument: du har pm ett om :-) _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Kulkulkul!!! Har du kikat på när/var du tänkt/vill köra bana med den? _________________ ![]() |
||||
4. När jag mekade dit dom blev bilen fruktansvärt understyrd eftersom den skulle fästas i bärarmen enligt tyskarna... Den nya var bara 2mm (tror jag) tjockare fram men typ en cm tjockare bak! När jag väl fått fast den främre i fjäderbenet blev balansen ok. Dom jag köpte är specialbyggda i liten sats och finns nog inga fler att få tag på. Men om du fäster orginal i fjäddrbenet fram istället och sattsar på en ny bak så borde det bli ? Menar du att B8 ans orginal fjäderben har fäste för krängare ? Jag har inte ens tittat bara utgått från att det inte är så ... _________________ /// Pär Jansson BMWSC #312 ![]() |
||||
Hoppas faktiskt lite på oldtimerregeln i första hand, vill inte vara utan alla goa gubbar i bmwsc... Ska bara få lite tid över också... _________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 43724 besök totalt |