Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1555 besök totalt |
2010-08-29 Gotland Ring SPVM Första tävlingen EVER!!!!
Drar igång en tråd för årets fjärde SPVM-deltävling. En kul grej är att det är den första riktiga tävlingen på banan! Inte annat än att det kommer kännas lite högtidligt. ![]() ![]() Jag har aldrig kört banan så det lär bli trevande till en början. Youtubefilmerna som ligger ute blir man ju inte så mkt klokare av heller då spårvalen verkar variera en hel del från förare till förare. ![]() ![]() ![]() |
||
Re: 2010-08-29 Gotland Ring SPVM Första tävlingen EVER!!!!
![]() Det går ju att göra lite teoretiska planer baserat på banskissen (tidigt/sent apex, snål väg eller max hastighet ut osv). Det verkar finnas flera kurvor där apex ligger 120 grader bort och bakom diverse gräsbuskar. Det är bara att koppla på känslan och testa sig fram ![]() |
||
Re:
och jo, BMWSC och SPVM delar information med varandra. |
||
Ni får ha det så grymt kul
![]() ![]() Önskar att man hade haft möjligheten att hänga med ![]() _________________ Christoffer Waern Honda S2000 -99 ![]() |
||
Nu kommer banan oxå få ett officiellt banrekord, min gissning är en Clubman som kör på
![]() Förstå vad denne person ska vara nöjd hela vintern ![]() |
||
Re:
![]() |
||
Beror väl lite på hur man resonerar då det har körts en superkart tävling där innan men första tävlingen med karossbilar är det.
Ska bli kul att se filmer när det är tävling på den banan. Finns många olika spår man kan åka som går ungefär lika snabbt så det blir nog intressant. Hoppas på bra väder så man får lite tider att jämföra med... Om det blir bra väder så blir det nog kanon. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Re:
Superkart tävlingen där 2009 hade dessutom SM-status. Hoppas dom ha fixat till det som inte riktigt fungerade för dom som va där förra året och körde. Vad jag fick veta av dom som va där så fanns det vissa elimentära saker som inte fungerade. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Re:
Sorry, visste inte att det varit en gokarttävling före, då var dessa först naturligtvis. ![]() När man hämtar hämtar info från nätet blir det fel ibland... ![]() |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1555 besök totalt |