Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup?
<<   1, 2, 3, 4
8048 besök totalt
Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003

Re: Michelin Pilot Sport Cup?

seanr skrev:
Westfield skrev:
Gick hjulinställningen bra?

Jo det blev bra .... till sist Han ställde toe åt fel håll, kanske min spec var otydlig, jag vet inte: Fram 1/32" toe out, bak 3/32" toe in. Otydlig ?

Måtten är angivna i grader/minuter,(1minut=1/60dels grad), och med grader så spelar inte fälgstorleken någon roll

Jobbade med sånt i min ungdom, hoppas jag har rätt

Bromma
Här sen Dec 2002

Re: Michelin Pilot Sport Cup?

Andreas Zolnir skrev:
Måtten är angivna i grader/minuter,(1minut=1/60dels grad), och med grader så spelar inte fälgstorleken någon roll

Jobbade med sånt i min ungdom, hoppas jag har rätt

Det stämmer väl på camber med toe mäts väl oftast i millimeter - tror jag som aldrig jobbat med detta...

Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

alla mått mäts i grader. förr i tiden gjordes toe i mm och det har hängt kvar i folkmun.

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

dude skrev:
alla mått mäts i grader. förr i tiden gjordes toe i mm och det har hängt kvar i folkmun.

OK, det är mycket möjligt men i de fall jag diskuterar toe-in/out med verkstäderna har det alltid talatas om värden i stil med

0
0,5
1,5
2

osv med plus eller minus framför.

Är inte den skalan lite för för grov om det skuller röra sig om grader eller? Har också för mig att dessa värden kommit ut i skrift från de datorstyrda maskiner man använt med det kan jag mycket väl ha drömt - har inte protkollen här hemma. Nåväl, jag är absolut ingen ingenjör så jag böjer mig för expertisen.

Andreas Zolnir
Huddinge
Här sen Okt 2003

Anders Jonsson skrev:
dude skrev:

Är inte den skalan lite för för grov om det skuller röra sig om grader eller? Har också för mig att dessa värden kommit ut i skrift från de datorstyrda maskiner man använt med det kan jag mycket väl ha drömt - har inte protkollen här hemma. Nåväl, jag är absolut ingen ingenjör så jag böjer mig för expertisen.

Kollade min senaste hjulinställning, där är toe mätt i grader o skrivs som 0,10 positiv
och -0,10 negativ, men det kanske är olika för olika instrument,
struligt att få toe i millimeter, efter som man då måste veta vid vilken fälgstorlek

Bromma
Här sen Dec 2002

Andreas Zolnir skrev:

Kollade min senaste hjulinställning, där är toe mätt i grader o skrivs som 0,10 positiv
och -0,10 negativ, men det kanske är olika för olika instrument,
struligt att få toe i millimeter, efter som man då måste veta vid vilken fälgstorlek

Detta låter rimligt - saken är klar!

Emm
Stockholm
Här sen Feb 2004

Namndispens
Namndispens

Ang. Michelin Pilot Sport Cup försäljningsvillkor

Återknyter lite till den tidigare debatten om försäljningsvillkoren för Michelin Pilot Sport Cup-däcken...

Jag fick i veckan följande svar från produktchefen på Michelin Sverige på min fråga om varför försäljningen av detta däck är begränsad till endast PCS (citerad med förlov):

Joachim Jöhncke skrev:
Anledningen till att vi bara säljer Pilot Sport Cup till Porsche klubben är att vi just nu inte har tillräckligt med däck för att klara av alla marknader. Detta är dock något som kanske ändras till nästa år.

För egen del avskriver jag nog detta däck för gatan då mitt samlade intryck är att det är ett mer eller mindre renodlat bandäck -- men för er andra hugade spekulanter kan detta kanske vara intressant information...

Åmot
Här sen Maj 2003

Litt informasjon fra det norske markedet også, hvor vi har nesten samme situasjon som i Sverige.
Her er det ogsså kun medlemmer av PCN som får kjope Pilot Sport Cup.

For de som vil vite pris, se på den norske Porsche klubbens hjemmesider, under Michelin....

mvh,
orjan

Finspång
Här sen Apr 2003

Här har jag beställt MPSC-däck (och Cupfälgar)

http://www.alufalgar.com/Sommar/Michelin/Michel%20Cup.htm

Så man behöver inte köpa på Vanadis... thumbs up

Klicka på däcket för prislista!

Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup?
<<   1, 2, 3, 4
8048 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande