Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1627 besök totalt |
Det var min allra första dag på kullen någonsin och jag körde på 1.05, det var iaf den bästa tiden jag hörde. Johan's bil kördes då på 1.04 med ca 1/3 effekt. ![]() Tog igen det på samträffen med Audi-klubben då jag körde massor med vrav med passagerare på 1.04, samma där det var den bästa tiden jag hörde. I år skall jag ner på 1.02, bilen är garanterat kapabel till det så med lite bättre spår på en del ställen så skall det nog gå. ![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
![]() Fst jag måste tillstå att erkänna att man tagit ett steg, tillbaks, i rätt riktning iom E46 M3. ![]() Detdär med 330is osv har jag lärt mig av Johan här ovan...så skyll inte på mig... ![]() ![]() Med tanke på vikten i din bil är väl inte 1.04 så illa. Man får ta i lite då... Men det är en bra visning på vilken skillnad det verkligen är mellan race och gatbilar samt tunga och lätta ditos. Kan ju vara ngt för nybörjaren som inte "våga" komma på banträffarna bara för att de inte har en "värstingbil". Man kan ha skitskoj även med 100hk! Lycka till med 2sek.-jakten Johann. ![]() Ge mig nga år så jag blir av med div böcker och skaffat dendär M3:an så kan vi ta en batallj på just Kullen... Ringen blir segt mot din bil om man har runt 200hk tror jag... ![]() ![]() |
||||||
Hey, Hey - Blanda inte in mig nu ![]() Har inget minne av att jag har sagt det ![]() Edit: Krabu: svar på PM kommer ikväll när jag kommer hem ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Försök inte va!!! ![]() |
||||||
1.04 var som sagt med passagerare och jag kör iaf lugnare med passagerare plus att den extra vikten påverkar så att sänka den med 2 sekunder med ett bättre spår är inte alls någon utopi. Jag vet inte hur mkt erfarenhet Johans kompisar har av Kinnekulle men det skulle vara kul att se hur fort den gick med en passagerare. ![]() Sen skulle jag vilja påstå att Kinnekulle är en bana som jämnar ut effektskillnader betydligt mer än de flesta andra banor så man skall inte dra mkt slutsatser av varvtider just där. Dagen innan var vi på Gelleråsen med SC där en Ceccotto-M3 felaktigt påståtts vara snabbast, jag klockade den på 1.21 då jag stod flaggvakt och kör själv på 1.18, trots svårigheter med koncentartionen pga av halvhög feber. Då var den ända hyfsat modifierad med rejäl lättning, racefjädring och lite till, om jag inte missminner mig så var den bl a lite trimmad och givetvis hade den R-däck. Vi kan väl ta utmaningen där istället. ![]() |
||||||
Gissa varför mitt val är Kullen... ![]() 1.04 med last och ny bana är tokbra anser jag. Även om man har en sådan bil som du Johann!!! ![]() Pasagerare i JMB-bilen är nog ingen höjdare. Deras stora fördel tas ju bort då... ![]() Tror faktiskt inte Magnus och Bengt har sååå stor erfarenhet av Kullen. Skulle vara Bengt då kanske...i en SAAB 900... 1.18 är bra. Kompisen har åkt 1.21 med sin Grp.N 323 E30 utan diff och med en vikt på ca 980kg och originalutväxling osv. Ca 180hk är det i den. (Fyndbörsen Cup) Men som sagt, race och gatbilar är sååå olika. Fast lite borde man kunna slipa på 1.21 med en välpreppad M3 E30 va? ![]() s er fram emot den dagen då batalljen ska gå av stapeln... Problemet är väl att då är din M3:a förvandlad till en GTR i gatskrud och jag har åkt morsans 316 på typ 1,5 banträffar per år och är ringrostig. (Undanflykterna börjar redan... ![]() Nä, är handsken kasstad får man stå sitt kast! Klart det blir av! ![]() |
||||||
![]() ![]() |
||||||
Hehehe
Sportbilsbyggaren på besök! ![]() Så många varv har du väl inte på Kullen sedan tidigare va? ![]() |
||||||
Just ja det var så du hette! ![]() Bra ![]() ![]() |
||||||
Tjena! Johan och jag var uppe en gång med 318 på sportklubbsträff året innan och tog några varv och då var det första gången. ![]() |
||||||
|
||||||
Japp! Det var då vacuumslangen till bränsletrycksregulatorn var trasig ![]() |
||||||
Nä, det var Bengt, mer känd i SaabTurbOClub som Slalomkung, har vunnit deras SlalomCup tre gånger(2:a några år mm) och därmed står hans namn på pokalen som står på Saabs museum. ![]() ![]() Han blir som ![]() ![]() |
||||||
Tack. För jag upplevde samma sak.... Jag klockade inte själv men jag förvånades över hur alla imponerades av just den bilen. Den gick bra men inte så bra att jag förstod allas oerhörda fascination... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Har för mig att Magnus var snabbare också. |
||||||
Han i den svarta var lite mer aggresiv i att ta sig förbi när man kom ifatt långsammare bilar. Och jag ville ta det lite lugnare o vänta på "snällare" tillfällen. Så det var väldigt mycket svart M3'a i alla backspegalrna när vi kom ifatt bilar tills jag släppte förbi honom och fortsatte i min egen takt. Han kan ha varit en anings snabbare, jag minns inte mer än att jag släppte förbi honom iaf
![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1627 besök totalt |