| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Hur vill man att sin bil ska se ut på bild på bana?
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (16683 totalt) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
Som ämnet säger, hur vill ni att bilen ska se ut på bild? Vet inte riktigt vart man ska posta, men tycker det bör passa bra i denna kategorin. Lägger upp 4st bilder som exempel, sen kan ni gärna fylla på med egna förslag. Bild 1, version 1.
Bild 1, version 2.
Bild 2, version 1.
Bild 2, version 2.
Detta är som sagt bara några exempel på hur samma kurva kan ge olika bilder. Men hur vill NI ha det? Så man vet vad man ska rikta in sig på.
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
|
Version 1 av båda utan tvekan, det skall synas att det rör på sig!
Blir ofta ganska tråkigt om någon fotat med "automagiska" läget på en systemkamera så det ser ut som bilen lika väl kunde stått stilla på bilden (bortsett ev. krängning). _________________ David Lundin |
|
Längst fram i ett stort startfält tycker jag ser bäst ut
Självklart (?) de med rörelse i (v1), parkerad bil kan man ju fota själv
|
|
Version 1, mycket fart ska det vara!! Gärna så att det ser ut som att det går mycket fortare än det gör i verkligheten
|
Så här tycker jag med lite bana framför och man ser en bil i rörelse. Även om det inte är perfekt skärpa i denna bild. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
|
Version 1 på båda. Måste vara fart och rörelse i bilderna.
Ja tycker den här är bra.
|
|
Tycker det är kul när det händer något i bilden.
Exempelvis är det trevligt på sista bilden att BMW:n finns med i bakgrunden. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
|
Re:
Bortse från bilen i bakgrunden. Den hör inte till bilden, men jag kan hålla med om att det är trevligast med något i bakgrunden. Men just nu är det bara skärpan och farten i bilen som är poängen.
Edit: Kul att höra vad folk tycker.
Har länge funderat på en sådan här tråd. _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
|
Antar att det är en felskrivning, men den bild jag tycker bäst om är Bild 2 version 1, det står dock bild 1 version 1 på två ställen....för att tydliggöra EDE832 framifrån
Jag är alltså unik, underbart
|
|
Re:
Tackar! Fixat felet.
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
|
Re:
Dock verkar jag ju vara av enorm minoritet så för business skull bör du nog lyssna på alla andra eftersom jag är den enda som röstar på bild 2 version 1
|
|
Här ser det inte bara ut att gå fort, det går fort! Snyggt kört Kimmen
_________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
|
Hmm, och jag som gillar variation... Så jag lägger nog inte min röst på någon
Vad jag själv försöker hitta är rörelser, men det kan lika gärna vara fråga om en nigning i en inbromsning som fartoskärpa. Sen finns det en sak som jag saknar, men som är lite svår att hitta på banträffarna, och det är "racingbilderna". De med flera bilar där det händer något... Inga krockar eller så, men en omkörning, ett udda spår för att visa sig lite extra i kompisens backspegel och sånt. Det ger lite extra krydda på tillvaron. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
|
Re:
Helt klart, håller med om racebilder. Men som tur är så är det inget som blir på vanliga banträffar.
STCC, Carrera Cup m.m kan vara rena folkracet. _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
|
Re:
Tyvärr så händer det ibland. Man bör kanske tänka sig för innan man publicerar "för raceiga bilder" ifrån en banträff där sådant inte ska förekomma. _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 2 besök senaste veckan (16683 totalt) |