Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Spa-Francorchamps
<<   1, 2, 3
6755 besök totalt
*

Här sen Okt 2008

Haha, jag såg att ni också stod i Pouhon vid starten. Det gjorde Vi med, fast i utgången av kurvan:)

(En kurva som faktiskt är heeeeelt underbar (även i en Miata ), man håller samma rattvinkel genom hela kurvan och känslan när man tangerar curbsen i utgången är fantastisk. Helt klart däruppe tillsammans med Eau Rouge och Blanchimont)
Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Re:

Måns Wilke skrev:
Vi kom från Verviers och tog första avfarten o sen första vänster, in på en liten skröplig väg. Sen parkerade vi vid en fotbollsplan som låg utslängd på ängarna (och slapp betala för parkering ), sen gick vi och gick och gick, ner till Francorchamps och gick in vid La Source.
Sen på vägen tillbaka så hittade vi en shortcut; Vi gick ut vid Eau Rouge och sneddade genom skogen, säkert ett par km kortare Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att vi hade minst fyra km till bilen, den korta vägen.
Sen smet vi iväg på småvägar och gjorde nog tomtomtanten jävligt förbannad, för hon ville in till Verviers till varje pris

Ifjol gick det lika smidigt, men då kom vi från Nürburgring och körde av mot Stavelot/Malmedy och parkerade "utanför" Le Combes. En sjuhelvetes uppförsbacke från parkeringen till banan. Men sen fastnade Vi i köerna in mot Verviers och tänkte inte på alternativet.

okej! Parkering så långt norr ut som möjligt och undvika motorvägarna verkar vara melodin alltså.

Haha, navigationstanten & Verkehrs mannen på NDR2, som vi efter en tid döpte till "DJ Damp", är två röster som man inte vill höra inom den närmsta framtiden!

Måns Wilke skrev:
Haha, jag såg att ni också stod i Pouhon vid starten. Det gjorde Vi med, fast i utgången av kurvan:)

(En kurva som faktiskt är heeeeelt underbar (även i en Miata ), man håller samma rattvinkel genom hela kurvan och känslan när man tangerar curbsen i utgången är fantastisk. Helt klart däruppe tillsammans med Eau Rouge och Blanchimont)

Stämmer bra det! Känns som att Pouhon är det ställe där man ser bilarna under längst sträcka? På lördag förmiddag satt vi i inbromsningen till Bus stop, därifrån såg nästan Pouhon ännu spektakulärare ut än vad det gjorde på plats.

Här sen Okt 2008

Några bilder från Porsche SuperCup

Citera
Andreas O
Karlstad
Här sen Jun 2003

Stiligt!

Porscharna ser ut att understyra en del i Eau Rouge.

Här sen Okt 2008

Japp, av porscharna så var det en del som gick ur kurvan ganska långt till vänster. Nån fick släppa rakt över curbsen till väntser i toppen av Raidillon också.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Spa-Francorchamps
<<   1, 2, 3
6755 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande