Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW-M3 csl i bilsport superstage..
<<   1, 2
2874 besök totalt
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Skulle vi göra en duell med hans framhjuldrivna bil skulle jag nog åka på spö så det bara sjunger om det. Men i porschen kan jag nog kanske ha en chans.

Det här att 911 är speciella och svårkörda vet jag inte om jag vill hålla med om. Möjligtvis dom gamla modellerna. Jag köpte ju min förra året och det va ju första gången jag körde porsche och jag märkte inte så stor skillnad faktiskt. Det som skiljer från andra bilar är att det växlar mellan över och understyrt precis hela tiden. Men så länge man är med på att ratta så är det inga problem.

Jag hade ställt på en duell oavsett bilmärke, förmodligen får jag spö men det är ju inte hela världen.

Jag tycker att en duell skulle utspela sig på ringen med en ny GT3:a, en CSL och en Ferrari ENZo. Möjligvis en Carrera GT istället för GT3:an. Det skulle ju iallafall sälja lösnummer

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Lotus Samuel skrev:
Skulle vi göra en duell med hans framhjuldrivna bil skulle jag nog åka på spö så det bara sjunger om det. Men i porschen kan jag nog kanske ha en chans.

Det här att 911 är speciella och svårkörda vet jag inte om jag vill hålla med om. Möjligtvis dom gamla modellerna. Jag köpte ju min förra året och det va ju första gången jag körde porsche och jag märkte inte så stor skillnad faktiskt. Det som skiljer från andra bilar är att det växlar mellan över och understyrt precis hela tiden. Men så länge man är med på att ratta så är det inga problem.

Jag hade ställt på en duell oavsett bilmärke, förmodligen får jag spö men det är ju inte hela världen.

Jag tycker att en duell skulle utspela sig på ringen med en ny GT3:a, en CSL och en Ferrari ENZo. Möjligvis en Carrera GT istället för GT3:an. Det skulle ju iallafall sälja lösnummer

Vem hade inte ställt upp på en sån duell?

Jag har aldrig kört en porsche överhuvudtaget så jag vet bara vad jag hört. Närmsta jag kört med 6 cylindrar och bakhjulsdrift är min LT31:a som jag har som servicebuss

Horda
Här sen Nov 2002

Daniel5xQ skrev:

Jag har aldrig kört en porsche överhuvudtaget så jag vet bara vad jag hört. Närmsta jag kört med 6 cylindrar och bakhjulsdrift är min LT31:a som jag har som servicebuss

LT31 finns som 4:or också eller? För det är nämligen så att i Porshe 924 sitter det samma motor som i LT31:or fast med insprutning. Så då har du ju nästan kört en porsche

Jönköping
Här sen Jan 2004

Måste bara bidra, och göra undatag för 800x600px med denna sköna bild som 'jag tagit. Så man vet vad vi pratar om

Här sen Dec 2002

Lotus Samuel skrev:

Det va ju kul att ni vill se det. Jag tycker ni kan börja maila till Emanuel på bilsport och tjata om att ni tycker jag ska köra en duell mot gullabo i en ny GT3:a med r-däck.

vad har han för emailadress?

Horda
Här sen Nov 2002

Fyhr skrev:
Lotus Samuel skrev:

Det va ju kul att ni vill se det. Jag tycker ni kan börja maila till Emanuel på bilsport och tjata om att ni tycker jag ska köra en duell mot gullabo i en ny GT3:a med r-däck.

vad har han för emailadress?

emanuel.gylling@fabas.se

Laholm
Här sen Nov 2002

Lotus Samuel skrev:
Daniel5xQ skrev:

LT31 finns som 4:or också eller? För det är nämligen så att i Porshe 924 sitter det samma motor som i LT31:or fast med insprutning. Så då har du ju nästan kört en porsche

Japp, block (och vev?) är identiska. Dock mkt annats som skiljer, kolvar och topp tex.

Största likheten mellan Chrysler Viper och 924 är väl det där med lastbilsmotor

Skåne
Här sen Okt 2003

M3 CSL är jäkligt läcker! Kolfiber detaljerna är underbara, förstår bara inte varför bilen på bilden har andra fälgar, inte särskilt snygga heller. Original ska det vara på CSL.

Philip Lundh
Citera
LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
MatroxMGA skrev:
M3 CSL är jäkligt läcker! Kolfiber detaljerna är underbara, förstår bara inte varför bilen på bilden har andra fälgar, inte särskilt snygga heller. Original ska det vara på CSL.

kolfibertaket på CSL är den första serietillverkade kolfiberprodukten..

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

på CSL:en alltså?..

annars får man väl räkna SLR:en som rätt serietillverkad oxå?

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

LuddeR skrev:

kolfibertaket på CSL är den första serietillverkade kolfiberprodukten..

Tror att du får begränsa dig lite här... Kolfiber används inom ett flertal områden och har funnits länge.

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

Trådstartare
hmm ber om ursäkt. Otydligt av mig..

taket på m3-csl serietillverkas av maskiner...
och det ska då vara den första kolfiberprodukten som tilverkas så..

bättre

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

hm.. men SLR o Carrera GT är väl oxå maskiner.. ?

fast CSL var nog lite före

Allmänt banåkaforum
BMW-M3 csl i bilsport superstage..
<<   1, 2
2874 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande