Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9176 besök totalt |
Nån kan ju ha bytt spak nångång till en annan.
Jag misstänker att det är längre lägen på 320(328) lådan än på 250(325) lådan. Då jag upplever det som att jag fick längre lägen med 320 lådan än jag hade innan med 250 lådan. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Jo det är klart att nån kan ha bytt, men jag skulle byta just för att det var så sjukt långa lägen och spaken var slapp.
Så som det känns måste jag ha lika långt till under kulan med aluspaken för att det ska hända något, men det som förvånar mig är att ETK säger att det är samma spak, för jag provade med den undre spaken vilken var en shortshift i 325:an och den slog i mitt konsolen. EDIT: den övre spaken hade inneburit sjukt korta lägen i 325:an tex. _________________ Viktor Starkman |
||||
Har börjat fundera lite, jag har hela tiden trott att 95:or även import är befriade från helbilsgodkännande, vilket ju är fel, min bil är såklart detta, så att regga med bur är inte att diskutera, att bygga allting med bur och hela köret och sen köra på ombyggt fordon är ju inte heller helt lätt, då man ju egentligen behöver göra mer.
Så är just nu ganska kluven om hur jag ska göra, ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Har inte pillats så mycket med bilen, mycket som kommit i vägen, men så är det ju ibland.
I vilket fall som helst så funderar jag nu på om det bara är främre medbringaren på 328 diffen som är annorlunda? om så är fallet gör jag nog så att jag skaffar en bakre del av en 325 kardan om det kan va så smidigt? Sen funderar jag på hur jag ska få av indre leden på bärarmen fram utan att skada den och utan att plocka bort allt, vill ha dom från 325:an på denna, har ett bra verktyg men då sabbar jag damaskerna, hmmpf. Sen ahr jag kommit till en ytterligare fundering, cup? Standard vorde ju smidigaste, men då blir det en vikt på 1440ink förare, modifierad lockar helt klart mer, dock finns inte kapital till en sådan satsning nu, hade täntk att fixa bur till denna eller i alla fall en båge så jag kan plocka ur "vid behov", men måste spara ihop till en ny låda till den där förbannade japanesbrukisen, lådan växlar fint men något lager har gått, låter riktigt illa. I alla fall så känns det som att det stora som hindrar lite i en cupsatsning är transport, ingen i familjen har BE kort och jag har inga bekanta osm är intresserade eller har, så alternativet är en biltransport som får köras på B kort och en servicebil vid sidan av, för jag är inte jättesugen på att sätta mig i skolbänken igen o läsa för BE. Helst hade jag velat ha den gatlaglig men eftersom den är helbilsgodkännd kan det ju bli lite klurigt. Mycket att tänka på helt klart ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
BE är enklare än du tror. Ladda hem körkortsteorin från nätet, gör ett antal "prov" och sedan köp "BE" boken för 148:- eller vad den kostade. Beställ tid för uppskrivning och uppkörning och sen är det klart ![]() Jag ångrar att jag väntade innan jag tog mitt (förra sommaren). _________________ Patrik Skoog |
||||
Ja det är ganska enkelt faktiskt! Undrar varför jag inte tog tag i det tidigare... jag har alla böcker och hälften av dom prov kvar man gör på internet du kan få köpa... från Bankeryds trafikskola!
Ta tag i det för det är enklare än man tror! _________________ Jimmy Carlsson |
||||
Kanske man får ta tag i det då
![]() Men jag har ju lite tid i alla fall, kommer inte ha budget för att starta 2011, det är jag inställd på men man vet ju aldrig, plötsligt händer det som dom säger i triss reklamen ![]() Edit: Jimmy det kan helt klart vara intressant! Man kanske skulle försöka sig på o tvinga på farsan ett BE också så jag kan slippa köra själv till vissa tävlingar ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
Tror inte jag heller att jag kommer göra, sen känner jag nästan lite press på mig själv att jag måste få in den första(?) E36 Touringen i cupen ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
onej! Vad har du för planer nu då ![]() ![]()
X5 är nog lite väl knasigt känner jag såhär spontant, om jag blir superrik så ser jag till att få ihop en X5 "le mans" så behöver bara reglementet öppnas upp lite ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
Den som lever får se, kanske inte exakt likt dina planer men ändå ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Snacka om att man blir nyfiken! Just nu ser jag bara fram emot första körningen med skåpet, bör väl kunna vara "klar" till Mantorp i vår ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Surt det där med helfordonsgodkännande...
![]() Förstår inte riktigt vitsen med det. Det förstör mycket skoj. _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
Re:
Det gör ju det, hade tänkt mig gatbil med helbur osv, men ska ta o ringa o höra lite, för vad jag förstått så ska det ju med de nya reglerna gå att regga bilar äldre än 05 med bur, men hur ska det gå till när alla är helbilsgodkännda ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Just det! En bur är ju inget annat än säkerhetsmedvetet tänkande
![]() Dessutom borde det ju vara miljövänligare utan en massa inredning att släpa runt på. ![]() _________________ BMWSC #718 www.FartFabriken.se Husqvarna Rider 13 -2008 BMW E21 Stillastående projekt. |
||||
Hehe, så kan man se det och det är helt rätt!
![]() Nej men varför jag funderar på cupen är att jag vet hur jag vill ha mitt räserskåp, och då kommer den inte längre vara gatlaglig tack vare det förbannade helbilsgodkännandet, så det är la lika bra o satsa på cup istället ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Jag håller med, synd bara att det är en del att tänka på först, eller ja bara pengar och BE som fattas egentligen, dragbil med förståss, släp har jag bra kontakter så det kan ordnas smidigt och billigt ![]() Nästa säsong får det vara med som en clubracer, en sak jag också funderat på är om jag ska låta bli att montera 330 bromsarna och köra på orginal så jag vänjer mig vid det, ska jag ändå köra cupen sen så mååste jag ju, 330 bromsarna borde jag kunna få en rätt bra slant för med tillhörande XP10:or och skivor. _________________ Viktor Starkman |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 9176 besök totalt |