Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1902 besök totalt |
DATORKÖP!!
Hej alla... Om ni undrar vart Varmarn tagit vägen, så kan jag tala om att Jag sitter här och tjurar > ![]() ![]() Så nu behöver jag någon kunnigs HJÄLP!!!! Jag är i färd med att innförskaffa en ny. problemet är ju att jag insåg att detta inta var bara bara!! Det är ju rena jungeln bland processorer och grafikkort!! VAD SKA JAG KÖPA???? Jag har satt ett tak på 10.000 skr. mer får den inte kosta.(alltså bara burken, skärm o kraffs har jag) Men jag vill ju ha ut det bästa möjliga för de pengarna. Hel lr i delar. Bästa är ju såklart om den är ihopsatt. Och med viss garanti.. Och den ska vara ny..!! TIPPS ngn!!?? Såg att Pappan Johansson införskaffat sig en riktig pjäs.. (såg Dyrt ut ;o) ) och höjde faktiskt på ögonbrynen då han skrev att han hade harvat runt me en toppad Lapp i knät :bowdown: Han kommer att bli giftig fram över !! Nej men ärligt !! Vad köpa? KOM MED TIPPS!!!! pedalerna kärvar snart i hop..... Okej det sista var ljug... kan hända att jag "torrkör" lite ibl ![]() Mvh Varmaren! _________________ Kenny bjornelundh |
||||
_________________ Ainis Noritis |
||||
Datorerna via länken där var helt ok.
Vad du vill sikta på i den prisklassen är i5 750, GTX 460 och säg en 4gb ram. Värre processor är inte värt att köpa och grafikkort blir bra mycket dyrare om man ska hitta bättre än 460. Inet.se brukar ha vettiga priser ananrs och utför montering för någon summa. _________________ Pontus Fyhr |
||||
Tackar för svar!! ;o)
Fick tipps om en bra sida på ett annat forum.. Verkar som det är just Inet som gäller. http://www.sweclockers.com/forum/86- _________________ Kenny bjornelundh |
||||
Hittade oxå denna dator! Kan de va nått! i den sitter det Asus GF GTX 465 1024MB PCI-E
och du rekomenderade 460... är 465 bättre lr? http://www.abcdata.nu/?page=product& _________________ Kenny bjornelundh |
||||
Re:
Njae 465 är lite av en misslyckad modell, de presterar väl ungefär likvärdigt men 465 bygger på en krets som utvecklar mycket mer värme, vilket leder till mer oljud. De sista 465orna säljs ut väldigt billigt. Processorn i den (i5 650) är en tvåkärnig historia till skillnad från 750 som är 4kärnig. Det är visserligen oftast så att spel utnyttjar en eller två kärnor, men då man inte sällan kör en hel del bakgrundsprocesser så presterar 4kärniga ofta bättre ändå. De verkar inte riktigt kunna bestämma sig om det sitter 460 eller 465 i heller då beskrivningen säger en sak och specifikationen en annan. Jag hade hållit mig till de välkända butikerna. Inets paketdatorer kändes dock lite välsaltade vad gäller priser, jag plockade ihop ett förslag nedan. ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Hittade detta paket , är nu ett snäpp kraftfullare med 6 kärnor + snabbare grafik , men byter du till ett 460 , så går priset ner en bit .
![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||
Tack så jättemycket grabbar!! Nu vet jag vad som gäller
![]() Beställer nog montering oxå... Och operativsystem. Ska lägga ut min beställning när den är klar, utifall jag missar nått. see you on track. Varmarn ;o) _________________ Kenny bjornelundh |
||||
Re:
behöver jag inte ett nätverkskort oxå?? _________________ Kenny bjornelundh |
||||
Re:
Det finns på moderkortet, precis som ljudkortet nuförtiden... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1902 besök totalt |