Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10931 besök totalt |
jag har ju gjort en hel del andra förändringar under vintern, så det är inte slicksen som gjorde hela tids förbättringen. Tror jag kan åka ca 1.30 på fina r-däck
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
|
||||||||
Re:
du beror på om du väntar regn eller sommar dag skulle jag säga ![]() _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Re:
Låter mycket. Sist jag körde på beg slicks så gjorde det 1,3 på Mantorp mot r-däck. (nu kanske som skicksen var riktigt torra) _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Skumma är att dom snabbaste gatbilarna låg på runt 1.35 tider i lördags med R-däck, det är 8sek
![]() o snabbaste cup bilarna med R-däck ca 1.34 = 7sek efter slicks bilarna. (modified kör väll med R-däck??) http://www.amigoo.se/heat.aspx?HeatI Hoppas det blir kanon fint väder nu på lördag med bra värme i marken. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Re:
Japp dom snabbaste mod bilarna kör på R-däck Mikael Lundavall ca 250hk 1050kg 205/50-15 R-däck Tid:1.33.119 Johan Samson ca 180hk 1050kg 225/50-15 R-däck Tid:1.32.987 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Vet inte tider exakt men lite lägre än 1.35 gick det nog bitvis, typ ex: http://www.youtube.com/watch?v=Jub6G Fanns massor att putsa på där dessutom som förstagångsbesökare.... _________________ ![]() |
||||||||
Re:
som jag skrev tidigare jag har kör 1,31,9på r-däck och pasagerare i bilen, sen har jag modifierat den yterligare en del men bilen har ju fortfarande regskyltar och skulle jag montera R-däck är jag övertygad om att jag skulle kunna åka 1,30 tider med min "gatbil" _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||||
Re:
Säger ju inget.. ett par slick på min gör mins 3-5s... och att inga r däcks bilar går fort på stacc är ju ret skit snack.. hur många osm hels tsom ligge rpå 1,30-1.32 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Det kan ju inte vara så snabbt då en 23år gammal bmw med 180hk & r-däck klarar höga 1.32:or vid sitt första besök på banan ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
Skit bra kört.. vägde den 1750kg så du.. ![]() Tycker bmw cup tidern va rätt dåliga faktiskt om du frågar mig _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Ang. slicks vs R-däck så har skillnaden varit ganska tydlig med min bil och ofta runt 1 sek per km om det inte varit olika förhållanden.
..................R-däck......Slicks Kinnekulle ...57,5........55,1.......2,4 sek på 2 km Knutstorp ..1.04,5......1.02,1.....2,4 sek på 2 km Mantorp......1.24,0......1.22,8.....1,2 sek på 3,1 km Gotland.......1.27,2......1.24,5.....2,7 sek på 3,2 km Mantorp hade kraftig motvind när jag körde på slicks, enl. loggern tappade jag 1,3 sek på rakan jämfört med gången jag körde på r-däck. Körde jämt med RS-bilar som vid "normala" förhållanden kör på höga 1.20 tider, så jag tror nog att vinsten borde ligga runt sekunden/km även här. |
||||||||
Re:
En bil som väger 1750 kg & hamnar på banan har uppenbarligen kört fel ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Re:
bra info, men på min skiljer det massor med... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Re:
Jodå har sett dina filmer o jag med trodde ni var nere i 1.30 tider, Men så fort körde ni inte har jag fått reda på, men det kan vi ta på pm, istället för här... Men 1.35 är snabbt o riktigt bra för första gången o särskilt med så lite körtid det var på bmwsc träffen, kollade schemat totalt 4tim.20min delat på 2grupper = 2.10 totalt hela dagen o då inkl alla pass byten som tar tid samt eventuella saneringar osv så effektiv kör tid blev väll max en o enhalvtimme? = väldigt lite kör tid ![]() Tycker det e konstigt att du som e en riktig banräv inte varit med på STACC's träffar, där är det open pit o du kan köra konstant=långlopp en HEL dag om du o bilen orkar... o med tanke på hur svår Gotland ring är så behövs en hel dag för att få in rätta flytet. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Re:
Sansa dig lite nu, det är väl ingen som tycker det går sakta stacc träffarna och således ingen som kör med "rent skitsnack". Min jämförelse på däck är bara en jämförelse, precis som alla andras jämförelser, en jämförelse bland många jämförelser ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Re:
![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Re:
ähhhhhhh _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10931 besök totalt |