Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Alfa Romeo Gtv 1,8 TURBO
4039 besök totalt
Flame
Avesta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
SÄLJES: Alfa Romeo Gtv 1,8 TURBO

Tänkte kolla om det finns intresse för min gtv, har inte tid,plats,motivation att göra klart det sista och köra med den.
Kaross:
Alfa romeo Gtv 2.0 från 1986. Rostlagad och lackad av mig. Bilen har inte rullat mer än max 100mil effter kaross renovering men då den bara stått har det börjat komma lite bubblor runt låset på bakluckan och högra skärmkanten. Kan nog säga att den är ärligt 99% rostfri.
En del plåt är bortkapat/modifierat i motor utrymmet för att få plats med turbo instalationen. Alla rutor utom vindruta är i plats. Front,sidokjolar och bak stötfångare lackad i bilens färg. Bak stöfångaren är en Zender produkt. Sitter en glasfiber stol med 4p bälte i.

Chassi:
Fram: Kulled till caster stag. Pf bussningar i övre länkarm. K-hämmare bytt till en grövre men jag är inte säker på hur tjock den är. Original torisions stavar men 27mm medföljer. Spax dämpare justerbara i komp/retur(ratt på sidan av dämparen) Slitsade red-dot skivor från gtv6(bla) och brembo ok från samma.
Bak: Pf bussning främre de-dion fäste. Pf bussningar i watt länk. Mt-steg2 fjädrar. Spax dämpare, justerbara i comp/retur.
Både fram och bak är det ombyggt till 5x98.

Drivlina:
Motor: 1.8L. Kolvar och stakar från 75 Turbo. Foder o-ringade. Betongat block upp till kylkanalen för att få fodren att inte röra sig. Transmisions kåpa,remhjul och vr givare från 75 TS. Helt ny renoverad med alla packningar,vev/ram lager, kolvringar,kedjor. Topp från 1.8 sug motor(större kanaler), renoverad med några nya ventiler/styrningar, mirra fräst med lite raceigare vinklar och portad på insug och avgas kanaler. 1.8 Sug motor kammar. Portat 75turbo insug. Plenum kammare i alu med 3" spjäll. Grenrör i rostfritt med 38mm wastegate. Garret t04b turbo. Avgas system i 3" rostfritt med stor 3" rostfri dämpare från Ferrita. Tryckrör i alu med svata silikon slangskarvar. Stor alu intercooler i fronten. Stor alu oljekylare(setrab) med el fläkt. Original kylare med stor sugande el fläkt. Ngk race stift, msd tändkablar, M&W dubbel spolar. Allt styrs av ett Vipec V44 sprut med Link digital tändning. Fullt justerbart, seqventionelt,laddtrycks styrning osv. An8 bränsleledningar tryck och retur. Alu bränsletank i skuffen ca 30-40L. Alu catchtank. Bosch motorsport "044" pump till catchtank och som högtrycks pump. Alu fuelrail med 880cc presision spridare.
Växellåda: 75 ts låda med en speciel 4,3:1 slutväxel, 45%diff broms. Extreme clutch koppling, sinterlamell med fjädrat centrum och HÅRD tryck platta. Klarar mer vrid än resten av transmisionen, men är enligt mig lätt körd. Ny sync ring på 2:an så den är skrap fri.

2olika mappar som skiftas med vippbrytare. En feg mapp på 1bar laddtryck och effekt ca 175whp/185wnm, mao som en normalt trimmad 75turbo. Den andra mappen ger 2,5bar laddtryck och 311whp/435wnm, då börjar bilen röra på sig ordentligt

Finns en del saker att göra med bilen om man vill ha den i fin fint skick men som den står nu är den helt körbar. Den är INTE besiktigad eller påställd.
Fälgarna på bild medförljer INTE, troligtvis kommer bilen stå på original alu eller plåt fälg.

Det är mycket special på bilen och den är inte byggd för att vara en bil i strickt original skick med komfort i topp utan det är ett race/bus bygge med en del saker som säkert går att göra bättre /snyggare. Montera 27mm stavarna och en bur(kan ev medfölja en guss bur i byggsats) så är det är het bil i Challenge.

Har säkert glömt massor med saker, allt som är gjort med bilen finns dokumenterat under nästan 7år i min projekt tråd → http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=2886

Priset då? Då detta är en helt unik bil är det lite svårt att sätta ett pris, men 60000:- vill jag nog ha, eller ge mig ett seriöst bud. Då har jag ändå spenderat mycket mer än så på bilen hitils. Ev kan delar plockas bort från bilen och på så sätt sänka priset. Ev kan fin gtv6,75 3,0 eller 156 v6 tas som del betalning.

Flame
Avesta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Vår pris, endast 60.000kr

Flame
Avesta
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Ingen som är sugen?

Flame
Avesta