Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2105 besök totalt |
Inge mer Challenge i Sthlm!
Jag fick ett mail idag där det stog att man under 2004 inte kommer köra ngt challenge på barkaby pga klagomål från kringboende, men att man kollade alternativ såsom linköping mm men att det då endast kunde ske i veckorna på en vardag. ![]() ![]() Här är mailet!!! Hej! På grund av klagomål från grannskapet kommer CHALLENGE tyvärr ej att kunna köras på Barkarby i år. Vi har under hösten letat efter alternativa banor i närheten av Stockholm och kommit fram till att närmaste banan är Linköpings motorstadium och den har vi därför preliminärbokat. Björkvikring utanför Norrköping är tyvärr ingen möjlighet. På Linköping motorstadium har vi bara möjlighet att köra på vardagar. Med anledning av detta undrar vi hur intresset bland förra årets CHALLENGE-förare är i år. Kan du tänka dig att köra CHALLENGE på en vardag och i Linköping? Skicka ditt svar till magnus@challenge.nu OBS! Ditt svar är ej bindande, utan endast en intresseanmälan för våra vidare planeringar. Skicka gärna vidare detta mail till dina gas-glada vänner! Tack för din medverkan och ditt svar! Med vänliga hälsningar Magnus Uvhagen ordförande Challenge magnus@challenge.nu www.challenge.nu _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
Trist med Barkarby
![]() Men å andra sidan så är det inte så himla långt till Lkpg. På 2 lagliga timmar är du på plats. Men i en drömvärld så skulle det köras på båda ställena (och fler därtill). _________________ /Kristian Elisson |
||
Jo precis, jag hade tänkt ta licens där i april? så det ligger ju rätt nära ändå.
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||
Tierps flygfält står ju öde under sommaren. Bara fallskärmsklubben som brukar det ibland på helgerna. Kanske kan vara nått att titta på. Vi brukar bygga en bana där med hjälp av avtaxbanorna brukar vara riktigt skoj!
![]() _________________ Johan Vikström |
||
Jag tycker det är riktigt surt att Challenge försvinner..
Det är i mina ögon stor skillnad på att åka till Linköping en vardag mot att kunna ta ut bilen en lördag och ta dom 2 milen till Barkaby för en hel lördag kul körning med likasinnade... Måste ju finnas nåt alternativ närmare Sthlm.... /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Fast det är ju bättre för oss andra om det inte är så nära stockholm.
![]() ![]() |
||
Ni andra har ju så mycket skoj redan :-/
Det enda vi stackars 1.5 miljoner Stockholmare begär är att få köra lite bil på Barkaby men inte ens det får vi :-) Förresten även ni andra icke huvudstadsbor borde ju ha lite problem med att köra på vardagar om man skall få till det lite regelbundet? Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Även om det bara är 2 timmar bort så är det förbaskat långt om man kör sin bil till och från banan och får ett haveri under banmötet..... /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Synd att Barkarby försvinner. Men om det är Sviestad som avses så är det en långt mycket roligare bana än den som las på Barkarby: fullgas-fullbroms-tight kurva-fullgas osv. Svåra snabba svepande kurvor saknades på Challengebanan enl mig.
_________________ ------------------------------------------------------- Daniel Lindgren |
||
Jag förstår inte, vilka kringboende ??? Det är ju en j*vla bit till närmaste hus från den plats som man körde Challenge på ju ??!?!!
EDIT: Alltså, jag bor ju närmare både Drottningholmsvägen och Essingeleden och inte f*n kan jag klaga på när MC knuttarna drar på utan dämpare på motorerna !??!? _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
Det fattar inte jag heller! Dessutom startar och landar det ju flygplan stup i kvarten! Jag tror kanske att "övningen" inte var helt sanktionerad av sbf och att nån gnällspik "golat" för markägaren kan ha nåt med saken att göra... Dock ren spekulation.. Det var nämligen en del sådana kommentarer på nätet i höstas från folk som hellre än hjälpa mer var intresserade av att stjälpa... /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||
Det är däcksljud de klagar på i Kyrkbyn...Var där på ett "privat" evenemang för några år sedan. Vi körde en vardagseftermiddag och det dröjde inte mer än 10 min för än förvaltaren (i Järfälla kommun) ringde och berättade att Kyrbyn klagat.
![]() Vi kanske får satsa på att flytta dit, alla vi som gillar dylika ljud & dofter. ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||
>
![]() ![]() ![]() mins ni när Topp Fuel o Race dagrna som va en gång för par år sen.. även det var 201 meter men det sates stopp på.. > ![]() Men vad ska man göra när det är massa träd kramare i regeringen.. som vill bygga kultur hus o parker för miljoner.. ![]() _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||
Nu skrev du något: Vi gör om det till en motorväg som man måste betala för att köra på, ala nordslingan ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2105 besök totalt |